Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!

Pełna wersja: Eksploatacja Ogara 200
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2 3 4 5 6 7
Ja w 019 mam dysze 68/70. Dysza główna.
Orginalnie 55 a po modyfikacjach wyszło na taką. Jak na ogara to ta twoja wydaje się skromna. Ale w sumie nie wiem ile tam modyfikowałeś
Poczytałem tutaj trochę, powiedz mi jaki ty masz tam tłok włożony?
No wystarczy porównać te dwa cylindry. Może w tym nowym te kanały są zjebane. I np za ciasne pasowanie tłoka który jeszcze puchnie i masz przyczynę.
potestuje na tej 72 i zdam relacje
Tłok jaki?
z kompletu Almot pasowanie 39.96
Ja bym nie kombinował z tymi cylindrami "60cc" itp. Gdy składałem pierwszy raz w życiu silnik to trzymałem się kilku wytycznych. Czyste kartery, brak progów na przylgniach. Polerka wydechu. Zero oporów na łożyskach. tłok Berta pasowanie 0,04mm. Tłok w DMP jest idealnie na krawędzi z kanałami. Tłok w GMP dochodzi na równi z tuleją cylindra i squish głowicy ustawiony na 0,9mm. Polerka komory spalania. Świeca Iskra F100. To są takie myślę, że dosyć istotne rzeczy. Noi gaźnik oryginalny dysze 38 68. I przy dobrej pogodzie (słaby wiatr) można jechać te 60 z porywami do 65km/h. na prostej drodze. To wyprzedza samochody :F Radziłbym Ci Bob złożyć silnik na 100% oryginał bez kombinowań. Jedyne co bym dodał ja to porting oryginalnego cylka i planowanie głowicy o 2mm. Koledze Ogar ciśnie po tych dwóch zabiegach prawie pod 70km/h i czasem trudno mu dorównać :F
No tutaj to masz rację. To znaczy, ja np też bym wolał w tę stronę pójść.
Tak jak piszesz o tłoku w DMP, to ja też już tutaj na forum pisałem w temacie o porównaniu cylindrów. W moim oryginalnym tłok w DMP idealnie równa się krawędzią z kanałami wydechowym i pluczacymi. We współczesnym tak nie jest. Dolna krawędzi kanału jest ponad 44mm. W DMP tłok nie odslania całego kanału:

019
Do górnej i do dolnej krawędzi kanalu
Wydech 30/44
Przelot 35/44
Dolot 55/64

023
Wydech 33/47
Przelot 37/45
Dolot 57/66

Nowy do 3 biegowego. Firma WR z allegro 170 zł coś takiego.gwint kolanka na większą Nakrętka jak w oryginale.

Wydech 33/47
Przelot 37/45
Dolot 56/66

To w sumie wystarczy aby był taki efekt co masz.
może to nieodpowiednie pytanie, no ale cóż nie jestem wielkim znawcą tematu, zatem: jak sprawdzić położenie tłok w DMP? jak ustawić squish oraz jak planować głowicę?
Tłok w DMP czyli dolny martwy punkt. Najniższe położenie tłoka. Squish to odległość tłoka od progu w głowicy. Oryginalnie przerwa wynosi czasem nawet 1,5mm. Należy się udać wtedy z głowicą do tokarza, żeby ją splanował. Powinien wiedzieć jak to zrobić. A sprawdza się go tak, że dokręcasz głowicę i wsadzasz kawałek cyny w otwór świecy, po czym ruszasz tłokiem żeby odcisnął na niej ślad. Albo np. kawałek papierka bierzesz, mierzysz ile ma i gdy bedzie stukać lekko tłok to wiesz jaka odległość. Przy seryjnym silniku pokusiłbym się nawet o squish 0,5mm. Ale najbezpieczniejsza opcja to 0,7-0,9mm. Jeśli chciałbyś planować głowicę o 2mm to squish bym ustawił na 0,9-1mm
ok, w porządku, a powiedzcie mi jak wygląda kwestia wydechu, bo z tego co sie przewijają wątki na forum to wygląda na dość ważny element. Chodzi o to że moja jafka ma ten nieszczesny tłumik z nakrętką i sznurkiem wewnatrz. Ciągle sie to luzowało bo gwint był zerwany i pare razy mi tłumik spadł z kolana wydechu. Wkurzyłem sie , odciąłem część z gwintem, zrobiłem nacięcia (takie jak ma np. tłumik simsona) dalem troche cienkiego sznurka do wydechów i skręciłem obejmą, czy to że kolano juz troche inaczej wchodzi w wydech (zapewne ciut dalej niz przedtem) moze juz zakłócac prace silnika? Dodam ze kolano juz skrociłem tak zeby wowczas wchodziło te 3cm tylko w tłumik
Raczej nie ma to znaczenia. Chociaż np. w MZ 250 skrócenie tłumika = obniżenie mocy. Ale najważniejsze żeby było wszystko szczelne bo gdy udało mi się uszczelnić idealnie cylinder kolanko i kolanko tłumik to poprawiła się praca na wolnych obrotach i przyspieszenie. Minimalnie, Ale zawsze coś. Noi wkład tłumiący też musi być doszczelniony sznurkiem.
a wkład w ktorym miejscu sie uszczelnia?
No ale ty masz różnice między cylindrami.
To nie mogło mieć wpływu.
Ja tylko dodam, że tam trzeba dobrze zrobić uszczelnienie. Zawsze miałem z tym problem a ostatnio kupiłem porządna obejmę do rur. Gruba blacha nierdzewna. Jak na obejmę. Skręcana z dwóch połówek. 28 mm. I do tego sznur chyba 3-4 mm tak w aukcji było. Trzyma dobrze. I jaki jest efekt. Mówię co ten romet tak dziwnie chodzi. A to po prostu jest wreszcie szczelne i fajnie cicho. I też silnik jęk y fajniej chodzi. Na pewno te przedmuchy jak tam są to bardzo zaburza pracę wydechu.
[attachment=22595]

Obejma:

Taka mam. Nierdzewka. Mocna blacha, dociska a się nie wygina. Polecam również jakby ktoś miał problemy.
[attachment=22596]
no popróbuje z tym uszczelnieniem jeszcze ale co wam powiem to z tymi dyszami do Jikova to jest cyrk na kółkach: w wiekszosci przypadków nie ma zadnych oznaczen a te co kupiłem czyli 40 i 72, co mi sie wydawało ze to beda najwieksze jakie do tej pory miałem, to kurka maja najmniejsze otworki wg tych z chinskich gaznikow, no ale nic wsadzilem te co mi najlepiej chodzily i jakos sie jezdzi, moze w sumie tylko mi sie zdaje ze to powinno jechac niewiadomo jak - przeciez w koncu to tylko jafka, i tak mozna spokojnie do 50kph wg gps sie rozpedzic i jechac, finalnie chcialbym tylko zeby 13z wrzucic i juz nic wiecej mi nie potrzeba
Rozmiar gwintu cie interesuje. Nie wiem jaki jest w jikov.
Wystarczy to i kupujesz. Przykładowo dysza M5 72. Na allegro po złotówce znajdziesz. Czy tam za dwa złote.
Stron: 1 2 3 4 5 6 7
Przekierowanie