15-07-2021, 20:56:31
15-07-2021, 21:23:21
(15-07-2021 20:56:31)Spaceman164 napisał(a): [ -> ]uuu, to da się tak tłok rozwalić? jak, tak poza tym to ładna ta DT80
Jak założysz 0,25 za mały tłok (luz 0.3 zamiast 0.05) - jak najbardziej xD
No nic, poszło do szlifu i tym razem dopilnuję, żeby znowu nie pomylić tłoków (mam leżeć sporo tłoków do DT w różnych rozmiarach, nie zawsze jasno opisane - stąd i pomyłka).
(15-07-2021 20:26:17)Jorginsson napisał(a): [ -> ]Prowadzisz jakieś statystyki, bo ja wiem - miesięczne, kwartalne, ile tłoków potłukłeś?
Od lutego 8 tłoków, z tym że często zmieniałem jeszcze zanim padło cokolwiek (pierścienie w chińskich tłokach za 40 zł są z masłolitu, a samych pierścieni i tak nie da się kupić/są w cenie tłoka, więc zmieniałem komplet jak spadło ciśnienie sprężania), rozwalone mam tylko 2
Miej też na uwadze "wyczynowy" charakter użytkowania detetki przeze mnie
czyt. 4-6 godzin upalania na torze dziennie, 3-4 razy w tygodniu lub częściej, do tego sporo jazdy na gumie, strzelania ze sprzęgła i tak dalej.
Pewnie jakbym się wysilił i dopasował lepszy, droższy tłok typu wossner czy nawet meteor, to połowy problemów z DT by nie było. Co do kosza sprzęgłowego, luz tarcza-kosz był 1 mm powyżej limitu serwisowego, więc jakbym wymienił go na czas to też nic by się nie stało.
15-07-2021, 21:32:49
Jak miałem dt 125 mx (stary powietrzak) to tez byłem skazany na chinski tlok za 40zl. Jeździć jeździło, ale same problemy, dzwonienie i tak dalej. Gdybym jej nie sprzedal również zslozylbym wossnera i pewnie by pięknie cykala.
15-07-2021, 21:50:49
Ostatni nadwymiar i chyba założę tego wossnera bo szlag mnie trafi z tymi tłokami xD
10-08-2021, 00:31:33
23-08-2021, 22:28:09
Siadło serducho DT125X z 2006. Na razie tylko instalacja z zapłonem, bez zaworu, ale docelowo zawór wydechowy uruchomię i zmienię wiązkę na właściwą, podłączę rozrusznik. Tymczasowo zostaje stara instalacja. Trochę szlifowania tulejek wahacza, wydrukowana tulejka do mocowania silnika, wspawane nowe przednie mocowanie, wycięte stare przednie i tylne mocowanie. Łańcuch perfekcyjnie siedzi. Pali na dotyk.
cdn
cdn
23-08-2021, 22:49:08
Skąd Ty całe te silniki kompletne bierzesz do tych motorków?
23-08-2021, 22:51:26
Ten akurat olx, trafiony kompletny, sprawny, w dobrym stanie (sam sprawdzałem), z wiązką kpl, gaźnikiem itd za 1500
28-08-2021, 13:55:01
03-10-2021, 15:13:07
Lać paliwo jeździć. Jak na razie 2500 km bez dotykania czegokolwiek. Jako tako się odpycha, vmax 152 gps. Zimą kosmetyka - rama do poprawek i malowania, nowe obręcze, okleina, bak z DT125X, druga chłodnica, kit athena 170 (w trakcie prac/porting i tulejowanie), może jakieś dodatkowe cuda z zaworem wydechowym, i oczywiście dyfuzor, jako że ostatnio mam dostęp do tiga. cdn
03-10-2021, 15:31:16
Jak chce Ci sie tak opor ingerować w konstrukcje, to możesz odłączyć balanser i pobawić sie z wywazeniem walu. Bedzie dużo lepiej jeździć. Samo wyrzucenie zębatki zda sie na niewiele, będzie sie dużo szybciej kręcić na obroty, ale nie będzie miała momentu (szczególnie na wyższych biegach).
28-11-2021, 22:43:37
29-11-2021, 09:12:56
Sprawdzałeś wysokości okien w tej athenie?
29-11-2021, 17:23:22
Na razie jedyne co robiłem to drobna korekta zgrania płuków, także jeszcze nie mam wymiarów. W sezonie zimowym będzie czas na remont i przebudowę - wtedy mogę zmierzyć. Ciężkie koło magnesowe i wałek balansera dają się we znaki. W planach z grubsza odchudzenie zapłonu, może jakiś przeszczep np. ORK z pitbike, ładne leciutkie magneto z opcją ładowania i świateł, rozważam coś z oferty MVT ale ceny sięgają 1/3 wartości całego projektu. Jak zapłon to i reszta, większy gaźnik, airbox niestety musi wylecieć, no i część najbardziej pracochłonna czyli spawak, raczej dolny bo samodzielne składanie górnego to męka + górny zasłania miejsce na drugą chłodnicę. No i trochę zmian wizualnych bo jak na razie wygląda paskudnie.
29-11-2021, 17:45:47
Ja w swojej R-ce miałem drugą chłodnicę od Dt 80 wszystko się pięknie zgrało. No to gruby projekt że też chce Ci się bawić. Też tak kiedyś się bawiłem w swapy i inne, aż w końcu doszedłem do wniosku, że lepiej, taniej i szybciej kupić coś, co jedzie tak jak ja chcę i jeździć, a nie się bawić W każdym razie powodzenia, może być niezły projekt. Zanim zaczniesz coś kupwać i przerabiać, to pomierz wszystkie okna i przelicz, czy tak powinno być. Kiedyś athena lipe odwalała z tymi większymi cylindrami do DT, coś chyba z wydechem było nie tak i nie dało się tego za bardzo zgrać, może późniejsze partie były już ok. No i odwiedź forum yamahadt.net dużo tęgich głów i ciekawych projektów tam siedzi.