Witam. Tak jak w tytule. Simsonowi idzie dym z tłumika ale nie chce jechać tylko ja muszę go odpychać. Czyszczony gaźnik, ustawiany zapłon i przerwa na platynach, sprawdzanie stanu tłoka oraz cylka (bez rozbierania) oraz czyszczenie baku z rdzy. Paliwo dochodzi, iskra niebieska jest a nie jedzie. Ktoś pomoże. Przy okazji wspomne iż miałem śruby regulacyjne przerabiane w gaźniku. Śruba od mieszanki była cięta ponieważ rowek na śrubokręt zerwał się + przęcięty lekko kanał na śrubę, a śruba od obrotów miała zerwany drucik na końcu gdzie włożyłem luzem kawałek pręta z gwoździa spiłowany iglakiem. Ktoś wie co mu dolega ?
Zmniejsz przerwę na przerywaczu i świecy
Nie wspominiałem iż jest to 0,4 w obu przypadkach. Zmniejszać do 0,3 ?
Zmniejszyłem lekko na przerywaczu i przystukałem na świecy bo nie było dokładnie 0,4. Nic to nie zmieniło ,ale gdy kopłem kopką usłyszałem dźwięk wystrzeliwanej rakiety, okazało się że to poszło z tłumika taki średni kłęb dymu
Może być to też problem zbyt dużej ilości oleju przekładniowego. Miałem taki przypadek w mojej motorynce, wlałem za dużo oleju i strasznie dymiła i nie jechała. Wystarczyło wyrównać poziom oleju. Wiem że w moim przypadku to była motorynka a u Ciebie jest Simson ale daję tylko propozycję co może koligować.
(30-08-2016 21:30:16)szejmerki napisał(a): [ -> ]Może być to też problem zbyt dużej ilości oleju przekładniowego. Miałem taki przypadek w mojej motorynce, wlałem za dużo oleju i strasznie dymiła i nie jechała. Wystarczyło wyrównać poziom oleju. Wiem że w moim przypadku to była Motorynka a u Ciebie jest Simson ale daję tylko propozycję co może koligować.
Problem jest taki że simson odpalał wcześniej a gdy zrobiłem zapłon nie fabrycznie a suwmiarką zaczęło dziać się to o czym piszę więc nie za bardzo to mi pasuje
. Może i simmeringi poszły ale przynajmniej powinien odpalić
Ustaw porządnie zapłon 1,4 przed gmp.
Jaro5 a to ustawienia fabryczne wybite na karterze i podstawce nie są dobre czy ustawić te wyprzedzenie 1,4 ?
Bardzo często są zupełnie inaczej niż te na podstawce i karterze, ustaw 1,4 przed gmp i będziesz widział czy ci się pokryje z tymi fabrycznymi.
(30-08-2016 22:57:44)jaro5 napisał(a): [ -> ]Bardzo często są zupełnie inaczej niż te na podstawce i karterze, ustaw 1,4 przed gmp i będziesz widział czy ci się pokryje z tymi fabrycznymi.
Okej sprawdze jutro. Przy okazji nagram film aby każdy zrozumiał o co mi chodzi
(30-08-2016 21:30:16)szejmerki napisał(a): [ -> ]Może być to też problem zbyt dużej ilości oleju przekładniowego. Miałem taki przypadek w mojej motorynce, wlałem za dużo oleju i strasznie dymiła i nie jechała. Wystarczyło wyrównać poziom oleju. Wiem że w moim przypadku to była Motorynka a u Ciebie jest Simson ale daję tylko propozycję co może koligować.
No widzisz, miałem podobnom sytuację kilka dni temu. Tylko że ja myślałem że to przez zimmering, a wczoraj rozpołowiłem silnik i okazało się że cały olej leciał przez uszczelkę do komory korbowej. Dodam że to też w motorynce.
(30-08-2016 22:57:44)jaro5 napisał(a): [ -> ]Bardzo często są zupełnie inaczej niż te na podstawce i karterze, ustaw 1,4 przed gmp i będziesz widział czy ci się pokryje z tymi fabrycznymi.
Zrobiłem i nadal to samo. Problem był taki ze kiedyś bak byl w rdzy wiec nie wiem czy nie czeka.mnie inspekcja gaźnika po raz 8. W wolnej chwili podeśle dzisiaj film z iskrą i tym buchnięciem z tłumika
odkręć gażnik weź wd 40 i piskaj w króciec i spróbuj odpalić wtedy wszystko będziemy wiedzieć
Chodzi ci o specyfik o nazwie samostart ?
Psikłem troche samostartu a tu nic. Wydaje mi się że bez czyszczenia gaźnika nie obejdzie się a przy okazji porządnego a nie 40 minutowego czyszczenia baku