Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!

Pełna wersja: Projekt silnik 70ccm chart
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
Siema, kupno silnika od charta idzie w dobrą stronę (czekam na wiadomość o wysłaniu).
Więc planuje jakąś przeróbkę, wcześniej myślałem od 50/4 ale jeśli będę i tak będę robił remont więc mogę rozwiercić. Ale wciąż nie jestem pewien czy może nie lepiej 50/4 albo 55/4 albo 50/4M. No nie mam pojęcia.

Obecnie mam mam 50ccm po 10000km nie zdejmowany cylinder od nowości, gładź cylindra w stanie dobrym. No i to jest mi trochę za słabe, na równym jedzie 50km/h, z lekkiej górki 60km/h, z mocniejszej 65km/h. Jak jest lekko pod górkę to 45km/h mocniejsza to 40km/h i redukcja.
We dwie osoby to w ogóle daremnie, nawet nie mówię.
Muszę niestety powiedzieć że moja stella miała lepsze przyśpieszenie.

Do tego mój chart jest około o 10kg cięższy niż oryginał, ja też jestem cięższy o 10kg od statystycznego człowieka więc podjeżewam że to też się przyczynia do zmniejszenia przyśpieszenia i prędkości maksymalnej.

No i chciałbym żeby był mocniejszy, żeby na równym i pod lekką górkę jechał te 65km/h, nie było problemu z ruszeniem pod górę. Przy tym chciał bym żeby maksymalny moment obrotowy nie przesuną się w górę tylko został tak jak jest, chodzi mi o to po prostu żeby już miał moc na niskich obrotach. Nie chce też żeby ta przeróbka jakoś znacząco wpłynęła na żywotności silnika i spalanie, to jest motorower do jazdy codziennej więc wszystko powinno się mieścić w normach

Teraz wam przedstawie jak wyglądał by ten set.

Cylinder: Oryginalny z charta z tuleją z kosiarki lub inną, w części zrobiony przez nas (wyciśnięcie tulei, roztoczenie) a w części przez jakiegoś specjalisty z forum (poprawa kanałów i ta cała reszta)

Gaźnik: 16n1 mam już kupioną używkę. Nie piszcie że za mały bo simsony s70 też takie miały i było ok.

Tłumik: Oryginał tak jak jest, nie mam zamiaru nic z nim robić.

Głowica: Czytałem że oryginalna nie pasuje na 70, a ta od simsona mi się za żadną cholerę nie podoba, po prostu nie pasuje mi i tyle.
Ale znalazłem taką, wiem że pasuje do simsona więc do charta pewnie też. http://allegro.pl/glowica-na-cylinder-ho...64341.html

Tłok: myślałem raczej o czymś tańszym, np takie coś
http://allegro.pl/tlok-do-honda-dio-dael...26441.html
albo droższe
http://allegro.pl/tlok-honda-dio-70-45-0...68984.html

Korbowód: Najchętniej bym go nie wymieniał bo to dużo pieprzenia ale jak trzeba to chciałem na ten od sendy tylko teraz go nie ma na allegro i już nie wiem, jak wiecie jaki inny pasuje to napiszcie.

Kartery: oryginalne roztoczone i zaklejone tylko jeszcze nie wiem czym, napiszcie czym wy robiliście bo słyszałem różne, że poxyliną, klejem dwuskładnikowym, znalem, almuweldem, zaspawane itp.


No i teraz nie wiem czy warto to wszystko robić, czy może jakaś inna konfiguracja niż 70/2, może jednak te 50/4. Czy dobre te częsci które wybrałem.
No nie wiem nic bo nigdy nie miałem z tym do czynienia.
Piszcie, komentujcie, doradzajcie.
Napewno zrobienie 50/4 jest mniejszym kosztem niż przeróbka na 70cc. Ja obecnie przerabiam na 70cc. Kartery mam zaspawane i czuje sie z tym pewniej, choć inni kleją i też działa Smile Co do korby na mielochu jest Top Racing więc mozna działać Smile Co do gaznika proponowałbym coś lepszego, tym bardziej jak chcesz dłubać cylinder Smile
(26-03-2014 23:41:14)MrF4k napisał(a): [ -> ]Napewno zrobienie 50/4 jest mniejszym kosztem niż przeróbka na 70cc. Ja obecnie przerabiam. Kartery mam zaspawane i czuje sie z tym pewniej Smile Co do korby na mielochu jest Top Racing więc mozna działać Smile Co do gaznika proponowałbym coś lepszego, tym bardziej jak chcesz dłubać cylinder Smile
Podeślesz link do tej korby?
Poprawę kanałów to miałem na myśli że po prostu przez roztoczenie nie były płuki mniejsze niż w 50cm.
Też mam zamiar ją kupić jest droższa ale nie aż tak dużo Smile http://shop.mieloch.pl/korbowod-top-raci...1450.bhtml
Ja bym zaproponował tu 70/2 ze względu na przeznaczenie silnika, ale wiadome- koszta większe. Ewentualnie pokusić się jeszcze można o membranę, ale wtedy wzrośnie delikatnie spalanie, za to na pewno silnik będzie elastyczniejszy w obrotach na których Ci zależy.
Jak chcesz mieć moment obrotowy z niskich, to odpuść wielokanałówki, 70/2 będzie ok.
Prawdopodobnie kupie nowy cylinder oryginalny 70ccm.
Silnik zostanie wysłany w poniedziałek.

Najbardziej z tego wszystkiego martwi mnie ten korbowód, nie ma jakieś innej opcji niż ten za 120zł? kurde to kupa kasy i robota.
Możliwość jest tylko trzeba poszukać coś tańszego o dobrych wymiarach ewentualnie do korekty Tongue
Jak dla mnie, montować koniecznie cyl od 027, żeby do niego dać głowice od simsona, to przerost formy nad treścią, szczególnie, że cylek od sima jest lepszy :F
(29-03-2014 04:42:16)kanilox napisał(a): [ -> ]Prawdopodobnie kupie nowy cylinder oryginalny 70ccm.
Silnik zostanie wysłany w poniedziałek.

Najbardziej z tego wszystkiego martwi mnie ten korbowód, nie ma jakieś innej opcji niż ten za 120zł? kurde to kupa kasy i robota.

U mnie za samą robotę biorą ok. 60zł
No ale jak ma być dobrze to trzeba się wykosztować.
Jak czytałeś temat hohowskiego to widziałeś ile on wkładał więc taka jena korba to pikuś (pan pikuś)
120zł to nie aż taki straszny wydatek. Idzie odżałować, ale do tego 120 musisz doliczyć poskładanie wału. Ale opłaca się.
sam sobie poskladam
Sam sobie poskładasz, ale nie wiadomo czy prosto. Jak masz przyrządy to tak.
Rób jak chcesz, ale jakbym miał ryzykować źle złożenie,albo że coś nie wyjdzie albo jeszcze coś to chyba powiedzmy 60 to mało. No chyba że tak jak pisze kw masz sprzęt to możesz zaoszczędzić
Co jest w sumie do tego potrzebne? Piszecie sprzęt jak by nie wiadomo co to by było.
Stron: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
Przekierowanie