Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!

Pełna wersja: Projekt silnik 70ccm chart
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
Ale trzeba coś przerabiać przy tłoku z simsona? Słyszałem kiedyś że trzeba jakąś podkładkę pod cylinder dać i toczyć od góry, nie za bardzo mi się podoba toczyć nowy oryginalny cylinder z charta.

Znalazłem takie tłoki.
Który był by dobry?
http://www.jackmotors.pl/tlok-simson-s70...d-724.html
http://www.jackmotors.pl/tlok-simson-s70...d-105.html
http://www.jackmotors.pl/tlok-honda-dio-...-1346.html

Mimo wszystko ten tłok z hondy wydaje mi się lepszy, ma cieniutkie pierścienie i nie jest tak dziwnie wysoki od sworznia.


Nie wiem też co z tą głowicą.
Mam 4 wyjścia
Ale kupie oryginalną za 100zł
Albo kupie od simsona s70 za około 55zł
Albo dam naspawać oryginalną, nie wiadomo ile to będzie kosztować i czy to w ogóle wyjdzie
Albo kupie tą głowice z hondy za 50zł
MZA są ciężkie. Przy 70 nie trzeba ani podkładki ani nic toczyć, ale należałoby zmniejszyć masę tłoka. Ten od Dio pewnie ma nieco niższe pierścienie, jakościowo podobnie jak MZA. Głowicę od 70 simsona mam, mogę sprzedać.
Wał już był w tym silniku przed przerobieniem.
Już jest projekt na wytoczenie dziury na cylinder.
Więc tak.
Najpierw prawdopodobnie sąsiad zaspawa te miejsca gdzie innym przeszło na wylot czyli przy kanałach i na łączeniu.
Później w blasze stalowej wytoczy się otwór o średnicy zewnętrznej cylindra, wywierci się 4 dziury by przykręcić ją śrubami w miejsce szpilek.
No i mini szlifierką się wyfrezuje otwór taki jak ma być. Wiem, wiem, to mało profesjonalne ale z pewnością zaoszczędzi mnóstwo czasu związanego z skonstruowaniem urządzenia do ustawiania karterów idealnie do ramienia wytaczarki cylindrów. Sposób ten podpatrzałem u simsonowców przy przeróbce na 70.
Obecnie jestem w trakcje kupowania cylindra (z sprzedawcą trochę ciężko się kontaktuje)
Tłok będzie raczej ten od dio, jakoś bardziej mnie przekonuje, nie jest jakoś specjalnie drogi, gdyby nie pasował myślę że sprzedał bym go z nie dużą startą.

Ale najbardziej cały czas dręczy mnie korowód, znaczy w sumie jego cena.
Gdy jeszcze dwa miesiące temu zamarzyłem sobie 70ccm te korbowody był na allegro po 70zł.
Ale jak teraz mam zapłacić 125zł to normalnie mnie skręca, to jest strasznie dużo za coś co nawet nie daje efektu.

Wpisałem na allegro "korbowód AM6" i znalazłem np coś takiego
http://allegro.pl/wal-korbowod-am6-april...08777.html
albo to http://allegro.pl/korbowod-lozysko-yamah...94481.html

Różni się ten korbowód w jakiś wymiarach od tego? http://shop.mieloch.pl/korbowod-top-raci...1450.bhtml

Jeszcze druga sprawa, co do tego tłoka z dio, nie będzie trzeba robić jakiś podkładek pod cylinder?
(09-04-2014 17:59:23)kanilox napisał(a): [ -> ]... za coś co nawet nie daje efektu...

Nie daje efektu ? A widziałeś jaki był efekt u Simona ? Ja bym na tym nie oszczędzał, bo dołożysz 2 razy tyle jak ci padnie i uszkodzi coś
Korbowód nie daje efektu.. Faktycznie, to, że się nie gnie, nie pęka i ma łożysko na główce to żadna różnica :F
Jeśli nie boli Cie, że będziesz miał 5mm krótszą korbę niż w przypadku tej z derbi to kupuj, tylko nie wiem co w takim przypadku zrobisz z cylindrem i tłokiem ;P
Ja mam korbę nową od sendy na sprzedanie.
Z sworzniem 55zl.
No co zrobi ?

Stoczy dolną część cylindra uzyskując lepsze sprężanie wstepne w silniku
Niby tak, ale zbierzesz 5mm z cyla od sima? Może da rade, a nasz kolega chce ori cylek od charta 70ccm, wiec chyba mu się nie uśmiecha takie coś :F
Żadnego toczenia cylindra, co najwyżej 1-2mm od góry, ale ma pozostać w oryginale.
Szukaj korbowodu z derbi Wink
Poszukam.

Znalzałem fajną głowice do kupienia, jest chyba taka sama jak ma lagoon

Podoba wam się ona?
Bardzo ładna głowiczka. Ale lagoon musiał ją toczyć chyba, bo miała za dużą objętość komory spalania.
Tak jak wspomniałem wcześniej Smile Ta jest akurat od dt 80mx
Stron: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
Przekierowanie