Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!

Pełna wersja: Ranking silników motorowerowych
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2 3 4 5 6 7
Ktory silnik uwazacie za najlepszy...

Najbardziej niezawodny...

Unikatowy...

Zagłosujcie i napiszcie dlaczego tak uwazacie...



R1 Gnom 1 powojenny silnik..... montowany do rowerów...
SM 02 montowany w Komarze 230 oraz w rysiu
S-38 silnik montowany w komarach model 231
S-38B silnik montowany w komarach model 232
S-38B4 silnik montowany w komarach model 2330
S-38SH silnik montowany w komarach model 2338 (jednobiegowy)
S-38ZB4 silnik montowany w komarach model 2350, 2351, 2360, 2361 (na kopniak)
S-38ZB42 silnik montowany w komarach model 2352 (inny kształt)
010 silnik montowany w motorowerze Romet Pegaz 700, 710 (kwadratowy z pedałami)
017 silnik montowany w motorowerze Romet Pegaz 750, Polo 760
019 silnik montowany w komarach model 2370-50T1, 2375-50TS1
023 silnik montowany w motorowerze Romet Kadet M780, M781, Ogar 205, Pony M2,M301
025 silnik montowany w motorowerze Romet 100, Pony M3
027 silnik montowany w motorowerze Chart210 i 211
Jawa 223 silnik montowany w motorowerze Romet Kadet 110, Ogar 200, Ogar 201
Mam dwa typy
S-38ZB4-kuzyn na komarku z tym silnikiem holował mnie na T1 i ten zaprzęg pod górkę 40km/h robił bez zająknięcia. Nie mam pytań, czapki z głów.

019-mam i chwalę. Bo to jest silnik dla myślących. Ma więcej mocy niż 023 i to czuć, bieg drugi w sam raz na polne drogi/górki.
am6 :F

Na poważnie to mogę się wypowiedzieć tylko na temat 38ZB4, 017, 023 i 223. Z tych wszystkich wygrywa 223, dla mnie to mocny silnik, bardzo dobrze sprawujący się no i 3 biegi Wink
Osobiście wybieram 023 za jego budowę prostą jak budowa cepa. Mocy ma wystarczająco nie psuje się.



Wkradł ci się mały błąd o ile się nie mylę kadet 110 miał jawe 225 z automatyczną skrzynią biegów
(26-11-2013 02:06:17)bartoszek5k napisał(a): [ -> ]Osobiście wybieram 023 za jego budowę prostą jak budowa cepa. Mocy ma wystarczająco nie psuje się.



Wkradł ci się mały błąd o ile się nie mylę kadet 110 miał jawe 225 z automatyczną skrzynią biegów

A ile osób z forum mogło mieć to cudo? Dwie, trzy?

To samo z Gnomem, moim zdaniem trochę "na sztukę" on tu jest, ale nie ma się co czepiać.
Poprawiłem tylko bo widziałem w katalogu i zapamiętałem

A jeszcze dobrym jest 223 -skrzynia "gniota nie łamiota " te 3,5km tylko ten wygląd
223 bylo w jawach i ogatach 200 a.nie kadetach 110.-,-
Moim zdaniem dobrym silnikiem jest 019
a 223 też dobry tylko dla tych którzy lubią sobie czasami pogrzebać ;-)
bo w 019 noe grzebiesz... nie.mowie to u mjentkim 019.
223 są beznadziejne:
http://www.youtube.com/watch?v=65wM4LXGonk
i 019 też są beznadziejne:
http://www.youtube.com/watch?v=NF5Y-vRRVv4
Ale zauważyłem jeszcze inną ciekawostkę i to już będzie totalny off-topic ale nie do końca.

Otóż gotowy silnik 023 był już na początku lat '80(montowany choćby w modelu 2375). Co więc hamowało jego masową produkcję i łatanie dziury importowanym 223? Strajki w Nowej Dębie? Trzymali moc produkcyjną na broń (w końcu okres stanu wojennego i generalnie mało ciekawy)? Braki surowca?
nie. 023 a 223 to prawie 2km roznicy. a 023 dla dwoch osob ma trase sie nie nadaje. moze do miasta ale watpie. do tekiego komara idealne.
ej, zle zrozumialem yo co powoedziales.

i tak 223 lepsze. moze brzydkie. ale lepsze.
023 - miałem ogara przez prawie 2lata i żadnych problemu z nim nie było, ani razu nie regulowałem ani zapłonu ani gaźnika. Tyle ode mnie Big Grin
A z jaką prędkością jechałeś w 2 os? 30/h? :F
Zwykły, podstawowy 023. Prosty w obsłudze i w miarę bezawaryjny, jak się zrobi i dba. Osiągi też nie najgorsze Big Grin
(26-11-2013 18:26:18)Taśma napisał(a): [ -> ]A z jaką prędkością jechałeś w 2 os? 30/h? :F

023 w dwie osoby spokojnie jedzie 40 km/h. Nawet na drugim biegu pod wzniesienie nie mial problemu startować przy obciażeniu dwóch osób łącznie 130 kg.
Stron: 1 2 3 4 5 6 7
Przekierowanie