Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!

Pełna wersja: Ranking silników motorowerowych
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2 3 4 5 6 7
(26-11-2013 23:16:02)kokosek napisał(a): [ -> ]Panie żeby mieć w 023 problem z biegami to trzeba być idiotą.. :F
w 019 inna sprawa

Ten problem z biegami spotkałem w większości 023 z którymi miałem styczność. Pojawia się, gdy się za mocno wbija biegi, i wtedy może wylecieć śrut przy aparacie zmiany biegów. Mimo wszystko jak miałbym brać kwadraciaka, to wziąłbym 017(ze względu na sposób zmiany biegów problem nie wyztępuje Big Grin)
I Heart 223 ! Moim zdaniem najlepszy silnik. Dość duża moc przy czym też bardzo dobry v-max, wytrzymała 3 biegowa skrzynia ( nie to co w 019). Spalanie wmiare dobre w granicach 3 litrów ( wykluczam tu ogara taśmy :F) Według mnie bez awaryjny .
Powiem tak miałem styczność z ,019,023,025,223(w mniejszym stopniu)
sinik 223 fajnie się rozpędza i w ogóle nie jest zły ale jakoś wole silniki z Nowej Dęby,
skrzyni w 019 nie da się ogarnąć krejzi dbałem jak tylko umiałem o nią,Rometem w ogóle nie jeździłem w terenie tylko asfalt no ale cóż.

Taka mała uwaga jeśli katujesz silnik np.palenie gumy,bączki itp. to NORMALNE,ŻE DZIAŁAŁ NIE BĘDZIE!!
każdy z silników Rometa jest dobry no prócz 019 :F tylko trzeba dbać o niego to się odwdzięcza wspaniale Smile
Jak dla mnie to ten ranking jest głupi, to tak jak by wybrać najlepszy samochód, każdy ma swoje jakieś wady i zalety i nie da się wybrać jednogłośnie.

Z tych podanych do wyboru do wybrał bym tak
223 to silnik najmocniejszy
027 jest najbardziej niezawodny i nowoczesny
s38 najładniejszy
sm02 najbardziej unikatowy
023 tani, łatwy w naprawie i pospolity.
ilu ludzi tyle opinii...

celem jest wybór najlepszego przez najwieksza ilość userów....

wtedy ktos nowy ma porównanieSmile tak ze cel jest
I tak wygrał 223 :F czeski sprzęt Big Grin
(01-12-2013 14:46:19)fosa napisał(a): [ -> ]I tak wygrał 223 :F czeski sprzęt Big Grin

Żeby było więcej Chartów i silników 027 to 223 było by bez szans Tongue
059!!!!!!!!! to jest dopiero silnik a nie jakieś 223 :F:F:F:F:F:F co to wg jest za silnik.
cóż, wsk 175 to motorower jest
Oczywiście że 223, i nie dziwi mnie że 223 wygrywa w tej Ankiecie... ^^
Po pierwsze, 223 ma najlepszą skrzynię chyba z wszystkich Rometów z tamtych czasów... Sam próbowałem zakatować, i praktycznie się nie da... Biegi może zaczną wyskakiwać, nie wbijać się. Ale nadal będzie jechać jak w końcu któryś bieg zaskoczy! Co w innych silnikach to albo poleci zaraz tryb, albo coś padnie i nie ma wgl. biegów.
Do tego 223 ma więcej mocy od pozostałych... I jedyną ich wadą są tylko gaźniki. Dawniej był mit że te silniki są złe bo tłok leży płasko i nie ma dobrego smarowania, oraz że szybciej się wyciera. Może i coś w tym jest! Ale w praktyce bardzo kiepsko się to odbija w rzeczywistości. Pozostaje jedynie gaźnik, który jest koszmarny! Ale wystarczy go podmienić na inny, i spada po pierwsze spalanie z 3l do 2,5l (w przypadku GM12 którego ja stosuję) i dodatkowo silnik utrzymuje perfekcyjnie wolne obroty. I ma regulację dawki paliwa za pomocą śrubki.
Niektórzy twierdzą też że mają problemy z ustawieniem sprzęgła. Owszem, z początku nie jest to zbyt łatwe, ale z czasem idzie się tego na uczyć, do tego jeżeli zalejemy dobry olej. Nie jakiś lux czy miksol... To wszystko gra u buczy. ^^
Tak samo w przypadku elektryki, jeżeli jest ustawiona poprawnie i wszystko tam dobrze współgra, to pojeździ bardzo długo... Ale nie powiem, bo z tym akurat w większości silników nie ma problemów, jeżeli jest tak jak ma być! ^^

No i ogólnie, silnik 223 to nie to co taki 019 czy 023 (mowa o tych popularnych). Moim zdaniem bije na głowę 223 te obydwa silniki... Miałem 023 przez ok. 4-5 lat. W prawdzie, nie narzekałem za bardzo. Ale były jak dla mnie za słabe i wgl. z 019 tylko raz próbowałem, i zrezygnowałem nawet nie remontując go. Widząc co się z tym silnikiem dzieje!
A gdy zmieniłem na 223, to nie chcę zmieniać na żaden inny z tamtych czasów... (no chyba żeby na silnik simsona, to może... Chodź wolał bym w tej cenie już 4T zakupić)
Tyle myślę ode mnie. Wink
027, dlaczego?

- niskie spalanie;
- elastyczny;
- nowoczesna konstrukcja;
- pancerna skrzynia biegów w porównaniu do pozostałych silników;
- dobre sprzęgło;
- niezawodny w codziennej eksploatacji;

Ogólnie cały silnik konstrukcyjnie wyprzedza popularne 019, 023 czy 223 o lata, co wychodzi przy codziennej eksploatacji.

Boszu napisał(a):Po pierwsze, 223 ma najlepszą skrzynię chyba z wszystkich Rometów z tamtych czasów...

Nie mogę się z tym zgodzić. Kilka takich silników wyremontowałem, od różnych właścicieli i przeważnie w skrzyni biegów był wyłamany ząb na którymś z wałków. Może skrzynia nie jest słaba, ale na pewno nie jest też jakimś wyjątkiem na plus, odnośnie wytrzymałości. Dużo lepsza jest skrzynia w 027 moim zdaniem.

Boszu napisał(a):Ale nadal będzie jechać jak w końcu któryś bieg zaskoczy!
Nie zawsze. W silniku mojej Jawki, zaraz jak ją kupiłem od gościa, który po prostu jeździł nią do pracy nie dało się wbić żadnego biegu, w żaden sposób. Powód? Totalnie rozwalony i pokrzywiony zmieniacz.

Boszu napisał(a):I jedyną ich wadą są tylko gaźniki.
Oj, znalazło by się ich więcej. Mówię to z własnego doświadczenia, a jak już wiadomo ja motorowerów używam na codzień i jeżdżę nimi wszędzie gdzie trzeba. Był czas, że jeździłem Ogarem 200 z 223 na pokładzie rzecz jasna, codziennie do technikum, parę lat później używałem Jawy 50 mustang do dojazdu do pracy (i nie tylko). Silnik nie jest zły, ale też do ideału mu dużo brakuje (nie zrozum mnie źle, chętnie wracam do Jawki, bo podoba mi się ten silniczek, ale nie uważam, że jest aż tak dobry jak twierdzisz).

Boszu napisał(a):No i ogólnie, silnik 223 to nie to co taki 019 czy 023 (mowa o tych popularnych). Moim zdaniem bije na głowę 223 te obydwa silniki...
Tu się mogę zgodzić, 223 to inna bajka, na + Smile
Głos oddaję za 023, z oczywistej przyczyny. Sam go mam po remoncie, chodzi idealnie, w terenie i na dwójce się dobrze spisuje Wink Kuzyn w Pony również ma 023 (cała motorynka to ideał) i też mocy ma dosyć sporo. Sinik prosty w obsłudze, prosty w naprawie, ale brakuje tego 3 biegu ... Chciałem zagłosować również na Jawkowy silnik 223, ponieważ kolega ma Rometa Ogara 200 w oryginalnym stanie, przygotowany do rejestracji, pierwszy właściciel. Przebieg? 500 km... Wszystko oryginalne, nic nie przerabiane, stan taki jak w latach 80-tych. Jezdzi się naprawdę fajnie, tylko po przesiadce z 023 na 223 nie sposób nie wbić od razu 2 albo 3 Facepalm2
(01-12-2013 20:51:19)BigSoft napisał(a): [ -> ]- niskie spalanie;
- elastyczny;
- pancerna skrzynia biegów w porównaniu do pozostałych silników;
- dobre sprzęgło;
- niezawodny w codziennej eksploatacji;

Po co wypisałeś zalety 223?


(01-12-2013 20:51:19)BigSoft napisał(a): [ -> ]- nowoczesna konstrukcja;

No nie wiem roll
Nie wiesz, bo Twoja wiedza i opinia co do tego silnika opiera się tylko na charcie którego zrobienie po prostu Cię przerosło. Najpierw się zachwycałeś ach i och, a jak się okazało zbyt skomplikowane do ogarnięcia to wielki przeciwnik się znalazł, doprawdy dziwne. Tak, silnik 027 jest nowoczesną konstrukcją pod względem całej pozostałej stawki, ale o tym trzeba mieć pojęcie.

(01-12-2013 21:59:56)Taśma napisał(a): [ -> ]Po co wypisałeś zalety 223?

Wyraźnie napisał o jaki silnik mu chodzi, więc po co wypisujesz bzdury?
Boszu pisząc że 223 ma pancerną skrzynie to jak ocenisz skrzynie silnika 027? Bo jest ona napewno bardziej pancerna niż 223, no i niestety rozwiązaniami konstrukcyjnymi 027 bije 223, jednak gdyby nie państwo PL to ten silnik i tak by był mocniejszy Tongue
Stron: 1 2 3 4 5 6 7
Przekierowanie