Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Zachęcamy do zakupu forumowych kubeczków Smile Kliknij tutaj

Odpowiedz 
 
Ocena wątku:
  • 0 głosów - 0 średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Rower Nimfa (Łucznik) Mesko-Skarżysko
Autor Wiadomość
Jan Offline
Nowy
*


Liczba postów: 4
Imię: Jan
Skąd: Sulechów, lubuskie
Pojazd: Inny
Post: #1
Rower Nimfa (Łucznik) Mesko-Skarżysko
Witam! Niedawno kupiłem od znajomego ciemnoniebieski rower Nimfa, produkcji Mesko-Skarżysko za 50zł. Chciałem dodać zdjęcia, ale maksymalny rozmiar pliku to 500kb, a każde moje zdjęcie waży ponad 4mb. Zamierzam go odnowić, jednak mam twardy orzech do zgryzienia, ponieważ nie wiem jaki to kolor i jak go dobrać, oraz jak dobrze pomalować te cieniutkie białe paski na ramie i błotnikach i napis. Dodam też, że tylny błotnik jest pęknięty i nie wiem co można z tym zrobić (bo przecież o drugim błotniku do Nimfy można zapomnieć). Poza tym chciałem wyjąć kierownicę razem ze sztycą (aby zanieść to do domu i zdjąć rączki w gorącej wodzie żeby wychromować), ale po odkręceniu obu śrub sztyca nie chce chce przekręcić się w widelcu ani o milimetr Undecided. I tak właśnie renowacja, która miała ruszyć pełną parą, została uziemiona na samym początku. Proszę o pomoc w rozwiązaniu tych problemów Shy . Pozdrawiam!
13-10-2019 01:18:06
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Reklama
Karol001 Offline
Pegazowicz :D
*


Liczba postów: 83
Imię: Karol
Skąd: Przyszowa
Pojazd: Romet Pegaz

Forumowy Garaż: 1
Post: #2
RE: Rower Nimfa (Łucznik) Mesko-Skarżysko
Co do koloru, musiał byś delikatnie kawałek na ramie zdrapać do gołej ramy żeby stwierdzić czy rama nie była nigdy przez kogoś malowana, wtedy bierzesz szczotkę druciana i szorujesz kawałek ramy w którym najlepiej widać oryginalny kolor żeby zdrapać jej nawierzchnie brudu odbarwień itp, i z taką ramą idziesz do mieszalni farb i tam ci dobierają odpowiedni kolor Wink popsikaj WD-40 i najlepiej niech ktoś ci trzyma koło i próbuj ruszać na boki i musi puścić, a i poszukaj od dołu śrub czy nakrętek aby upewnić się że nic nie trzyma kierownice Smile Błotnik tylny oddać do spawacza i niech zaspawa pęknięcie, i w domu szlifierką z grubsza szlifujesz spaw a później ręcznie papierem ściernym wygładzasz aby nie było widać spawu Smile

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 13-10-2019 09:29:35 przez Karol001.)
13-10-2019 09:26:51
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Jan Offline
Nowy
*


Liczba postów: 4
Imię: Jan
Skąd: Sulechów, lubuskie
Pojazd: Inny
Post: #3
RE: Rower Nimfa (Łucznik) Mesko-Skarżysko
(13-10-2019 09:26:51)Karol001 napisał(a):  Co do koloru, musiał byś delikatnie kawałek na ramie zdrapać do gołej ramy żeby stwierdzić czy rama nie była nigdy przez kogoś malowana, wtedy bierzesz szczotkę druciana i szorujesz kawałek ramy w którym najlepiej widać oryginalny kolor żeby zdrapać jej nawierzchnie brudu odbarwień itp, i z taką ramą idziesz do mieszalni farb i tam ci dobierają odpowiedni kolor Wink popsikaj WD-40 i najlepiej niech ktoś ci trzyma koło i próbuj ruszać na boki i musi puścić, a i poszukaj od dołu śrub czy nakrętek aby upewnić się że nic nie trzyma kierownice Smile Błotnik tylny oddać do spawacza i niech zaspawa pęknięcie, i w domu szlifierką z grubsza szlifujesz spaw a później ręcznie papierem ściernym wygładzasz aby nie było widać spawu Smile

Dzięki Smile Niestety jedyna mieszalnia lakierów w moim mieście została zamknięta rok temu. Popytam jeszcze w lakierniach, jeśli nic tam nie załatwię to rower będzie musiał poczekać rok aż będę miał samochód i możliwość transportu do sąsiedniego dużego miasta. Lakieru nie będę zdzierał, na 100% jest oryginalny. Jak będzie szansa na załatwienie czegoś w lakierni to przejdę się tam z przednim błotnikiem. Udało mi się zmniejszyć rozmiar zdjęć, tak więc dołączam Smile                            
13-10-2019 12:21:34
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
joozek Offline
senior


Liczba postów: 1,901
Imię: Józek
Skąd: Lubin
Pojazd: Inny
Post: #4
RE: Rower Nimfa (Łucznik) Mesko-Skarżysko
Żeby zdjąć kierownicę z mostkiem, musisz wkręcić ta długa śrubę z powrotem, ale nie do końca, tak by wkrecila się ok 1 cm i wystawala nad mostek. Na dole jest nakrętka stozkowa z zabkiem prowadzącym. Weź kawałek twardego drewna i przez niego uderz w leb sruby młotkiem. Stuba powinna wpaść na dół.
Oczywiście patent ze spryskaniem wd40 wcześniej, np 1 dzień, jest jak najbardziej polecany.



Denerwować się, to tracić własne zdrowie z powodu cudzej głupoty
13-10-2019 12:48:34
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 1 osoba postawiła piwo joozek za ten post.
Jan Offline
Nowy
*


Liczba postów: 4
Imię: Jan
Skąd: Sulechów, lubuskie
Pojazd: Inny
Post: #5
RE: Rower Nimfa (Łucznik) Mesko-Skarżysko
(13-10-2019 12:48:34)joozek napisał(a):  Żeby zdjąć kierownicę z mostkiem, musisz wkręcić ta długa śrubę z powrotem, ale nie do końca, tak by wkrecila się ok 1 cm i wystawala nad mostek. Na dole jest nakrętka stozkowa z zabkiem prowadzącym. Weź kawałek twardego drewna i przez niego uderz w leb sruby młotkiem. Stuba powinna wpaść na dół.
Oczywiście patent ze spryskaniem wd40 wcześniej, np 1 dzień, jest jak najbardziej polecany.

Dzięki Smile Już spryskałem wd40, później spróbuję jeszcze raz, jak się nie uda spróbuję wywalić tą śrubę Smile
13-10-2019 18:08:25
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Dawdzio Offline
Hold my mustache!
Moderatorzy


Liczba postów: 1,870
Imię: Dawid
Skąd: Chojnów (DLE)
Pojazd: Inny Romet
Post: #6
RE: Rower Nimfa (Łucznik) Mesko-Skarżysko
Samo WD nic nie pomoże, dopóki nakrętka będzie rozpierać rurkę.

Ładny jest, dlaczego go nie zostawisz w obecnym stanie i jedynie nie zabezpieczysz? Przez tyle lat zachował się naprawdę dobrze i ma na sobie historię, która zniknie po remoncie.

Wzmożona kontrola społeczna złomowisk podstawą sukcesów w zdobywaniu interesującego mienia.
14-10-2019 01:34:46
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Jan Offline
Nowy
*


Liczba postów: 4
Imię: Jan
Skąd: Sulechów, lubuskie
Pojazd: Inny
Post: #7
RE: Rower Nimfa (Łucznik) Mesko-Skarżysko
(14-10-2019 01:34:46)Dawdzio napisał(a):  Samo WD nic nie pomoże, dopóki nakrętka będzie rozpierać rurkę.

Ładny jest, dlaczego go nie zostawisz w obecnym stanie i jedynie nie zabezpieczysz? Przez tyle lat zachował się naprawdę dobrze i ma na sobie historię, która zniknie po remoncie.

Chciałbym go doprowadzić do stanu użytkowego, uwielbiam jeździć swoimi klasykami Smile Pierwsze co muszę zrobić, to wydostać jakoś tą kierownicę, żeby wychromować bo niestety jak widać chrom prawie całkiem zdarty. Na pewno też trzeba odmalować obręcze kół srebrną farbą. Ramę może faktycznie zostawię tak jak jest, bo oprócz otarcia na górnej rurce jest niezła. Niestety bez remontu błotników raczej się nie obejdzie, przedni na dole mocno obdarty, a tylny pęknięty, mocno porysowany w najbardziej widocznych miejscach i zardzewiały
14-10-2019 15:09:28
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 





Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości


Forum by Tomasso94 2010 - 2020. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Usermap | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Jednoślad miesiąca
Lipiec - speedwagon

Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Flaming wartość
Ostatni post: zaz
Dzisiaj 09:43:27
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 15
Czego słuchają rometowcy?
Ostatni post: Odrestaurator
Dzisiaj 01:57:19
» Odpowiedzi: 265
» Wyświetleń: 57015
Pomoc w temacie naprawy s...
Ostatni post: trzcinka
Dzisiaj 00:22:37
» Odpowiedzi: 7
» Wyświetleń: 106
Zlecę naprawę silnika oga...
Ostatni post: WEGA1982
Wczoraj 23:52:06
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 23
ROMET UNIVERSAL PASAT 198...
Ostatni post: Prozak
Wczoraj 23:47:21
» Odpowiedzi: 56
» Wyświetleń: 33229
ZZR Maraton 1960r.
Ostatni post: Prozak
Wczoraj 23:05:23
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 24
Opony do Maratona (grube)
Ostatni post: maras 74
Wczoraj 20:39:34
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 117
Nowy nabytek Ogar 202
Ostatni post: Motorowerzystka
Wczoraj 19:11:30
» Odpowiedzi: 15
» Wyświetleń: 2303
obręcze huragan (późne pa...
Ostatni post: domator
Wczoraj 19:07:30
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 30
Ogar 205 platynki się nie...
Ostatni post: Dawdzio
Wczoraj 18:08:56
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 85
Jawa 550 Cross - chyba...
Ostatni post: maras52
Wczoraj 18:04:30
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 122
Muzeum Techniki i Komunik...
Ostatni post: Jorginsson
Wczoraj 14:58:43
» Odpowiedzi: 9
» Wyświetleń: 444
Brak mocy podczas jazdy d...
Ostatni post: MALINIOK
Wczoraj 11:04:55
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 60
Co po "babci" Virago
Ostatni post: Jorginsson
Wczoraj 08:09:07
» Odpowiedzi: 12
» Wyświetleń: 1538
Sachs ulep by Szymon
Ostatni post: Odrestaurator
Wczoraj 00:51:15
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 444

Reklama