Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
 
Ocena wątku:
  • 0 głosów - 0 średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Problem z ustawieniem zapłonu
Autor Wiadomość
Protektor Offline
Nowy
*


Liczba postów: 54
Imię: Kuba
Skąd: Kalisz
Pojazd: Romet Pony
Post: #1
Problem z ustawieniem zapłonu
Siemano! kupiłem nową podstawe iskrownika do motoryny. Problem jest taki że nie mogę ustawić zapłonu bo gdy przesuwam iskrownik zeby ustawic zapłon, i gdy włożę suwmiarkę do cylindra kiedy platyny się rozwierają to kąt wyprzedzenia zapłonu ma zawsze tą samą wartość nie zależnie od tego jak ustawię iskrownik. iskrownik jest dobrze dokręcony po ustawieniu. co może być przyczyną ? ;/
28-03-2018 23:21:03
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Reklama
Dawdzio Online
Hold my mustache!
Moderatorzy


Liczba postów: 2,577
Imię: Dawid
Skąd: Chojnów (DLE)
Pojazd: Inny Romet
Post: #2
RE: Problem z ustawieniem zapłonu
Ustawiasz tłok w najwyższym położeniu i wtedy przerwę na przerywaczu. Dokręcasz przerywacz. Następnie cofasz tłok do odpowiedniej pozycji (a najlepiej zrób cały obrót zgodnie z obrotami pracy silnika) i wtedy regulujesz punkt otwarcia sie przerywacza (szczelinomierz 0,05mm/bibułka/żarówka, sposobów jest wiele) za pomocą całego zapłonu. Musi działać.

Pierwsza część ma za zadanie ustawić przerywacz w odpowiedniej pozycji (w wyniku różnic w budowie oraz zużycia dwa przerywacze nigdy nie będą identyczne), druga część odpowiada za ustawienie prawidłowego punktu zapłonu (iskra na świecy pojawia się w tym momencie, w którym przerywacz przestaje zwierać).

Wzmożona kontrola społeczna złomowisk podstawą sukcesów w zdobywaniu interesującego mienia.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 29-03-2018 20:54:25 przez Dawdzio.)
29-03-2018 20:53:56
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Kosa78 Offline
Uczeń
*


Liczba postów: 159
Imię: Jacek
Skąd: Poznań
Pojazd: Inny
Post: #3
RE: Problem z ustawieniem zapłonu
Cześć UŻYTKOWNIK USUNIĘTY - też na to Forum dotarłeś?Smile
30-03-2018 13:12:14
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Dawdzio Online
Hold my mustache!
Moderatorzy


Liczba postów: 2,577
Imię: Dawid
Skąd: Chojnów (DLE)
Pojazd: Inny Romet
Post: #4
RE: Problem z ustawieniem zapłonu
Instrukcja opisuje to w ten sposób: "koło zamachowe tak ustawić, aby styki były rozwarte, a okienko jednocześnie odsłoniło przerywacz" i teraz rzeczywiście ma to sens, jeżeli rozumieć ten punkt, jako miejsce maksymalnego otwarcia przerywacza. Sprawdziłem to w kilku książkach i niestety wszystkie opisują ten moment równie niejasno.
Mimo wszystko moje ustawienie działało, choć rzeczywiście mogło być niepoprawne. Muszę spojrzeć czy aby na pewno ustawiłem zapłon w ten sposób, bo szczerze mówiąc, nie mogłem sobie przypomnieć jak to robić nie mając silnika przed sobą. Chociaż może to jedynie świadczyć o tym, że jeżeli wszystko w zapłonie jest sprawne to silnik zadziała (lub da przynajmniej znak życia) pomimo nieprawidłowego ustawienia.

Wzmożona kontrola społeczna złomowisk podstawą sukcesów w zdobywaniu interesującego mienia.
30-03-2018 15:16:32
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 





Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Paliwa E10 a silniki dwus...
Ostatni post: Spaceman164
Dzisiaj 13:34:47
» Odpowiedzi: 39
» Wyświetleń: 10570
Romet Duet - Jaki rocznik...
Ostatni post: Wojtasik
Dzisiaj 12:02:01
» Odpowiedzi: 9
» Wyświetleń: 540
FSM Pinokio z 89 roku
Ostatni post: Wojtasik
Dzisiaj 11:53:57
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 99
Instrukcja komar 2352 i s...
Ostatni post: Debesta
Dzisiaj 00:16:02
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 164
OldtimerBazar Wrocław 7/3...
Ostatni post: Debesta
Dzisiaj 00:13:17
» Odpowiedzi: 38
» Wyświetleń: 16280
Naprawa przełącznika świa...
Ostatni post: Blusik
Dzisiaj 00:01:46
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 124
Wigry 1 z 1976 - szczegół...
Ostatni post: zaz
Wczoraj 23:45:30
» Odpowiedzi: 5
» Wyświetleń: 201
Hej Rometowcy, pozdrowien...
Ostatni post: wigryman
22-04-2024 20:50:51
» Odpowiedzi: 7
» Wyświetleń: 211
Renowacja kół komar 2320 ...
Ostatni post: joozek
22-04-2024 20:12:22
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 171
Części 50-T/TS-1: zbiorni...
Ostatni post: gladiator_86
21-04-2024 22:08:17
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 1097
Zapłon CDI
Ostatni post: Norweski Zomowiec
21-04-2024 21:53:44
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 134
Cześć
Ostatni post: Arsonn13
21-04-2024 21:20:32
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 126
Regeneracja gwintu na wyd...
Ostatni post: elmer
20-04-2024 23:19:20
» Odpowiedzi: 27
» Wyświetleń: 17746
Romet Chart 210
Ostatni post: elmer
20-04-2024 23:15:41
» Odpowiedzi: 12
» Wyświetleń: 1175
Motorynka M3 by Decuu
Ostatni post: romek
20-04-2024 20:09:48
» Odpowiedzi: 71
» Wyświetleń: 16590

Reklama