Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
 
Ocena wątku:
  • 0 głosów - 0 średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
[Chart] Problem z cewką zasilającą przez trafo.
Autor Wiadomość
axelbenq Offline
Óczeń
*


Liczba postów: 242
Imię: Aleksander
Skąd: Kraków/okolice
Pojazd: Romet Chart
Post: #1
Problem z cewką zasilającą przez trafo.
Witajcie, podmieniłem właśnie padniętą cewkę zasilającą na cewkę ładowania 6v z innego iskrownika, wszystko zlutowałem, podłączyłem dla testów na krótko trafo 6v/230v 0.9A oczywiście zgodnie z tym jak powinno być czyli uzwojenie 6v do iskrownika, a 230v na moduł zapłonowy, a oba drugie końce do masy:




Oczywiście jak można się domyślić, brak iskry... zarówno cewka w iskrowniku przed trafem daje napięcie przy kopnięciu w starter do 6v i na uzwojeniu 230v na transformatorze, jest przy kopnięciu ponad 100v, niby wszystko połączone, a tutaj nic, więc czyżby trafo za słabe lub moduł robiony wg. schematu BigSoft'a nie sprawdza się przy takim rozwiązaniu (na oryginale z resztą też nie działa) ? Czy ktoś w ogóle ma podobne rozwiązanie u siebie ? Smile
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 26-03-2014 22:00:23 przez axelbenq.)
26-03-2014 21:49:38
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Reklama
Romet drajwerV2 Offline
Pomocny użytkownik


Liczba postów: 242
Imię: michau
Skąd: z domu
Pojazd: Romet Chart
Post: #2
RE: Problem z cewką zasilającą przez trafo.
cewka ładowania chyba powina byc odmasowana i oba jej odczepy poprowadzone na stronę wtórną trafo. Natomiast strona pierwotna powinna byc jednym odczepem z masa podłączona a drugim z modułem w miejscu cewki zasilajacej
26-03-2014 22:02:01
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
axelbenq Offline
Óczeń
*


Liczba postów: 242
Imię: Aleksander
Skąd: Kraków/okolice
Pojazd: Romet Chart
Post: #3
RE: Problem z cewką zasilającą przez trafo.
No więc chyba jasne już mam wszystko, cewkę dałem jak w oryginale, czyli połączyłem z masą jednym odczepem Facepalm2 Jutro znowu stator ląduje na stole i próbuje tego rozwiązania z odseparowaniem od masy. Mam tylko nadzieje że tym połączeniem jak teraz jest to zrobione nie zdążyłem powiedzmy uszkodzić modułu lub cewki ? Confused
26-03-2014 22:09:36
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Romet drajwerV2 Offline
Pomocny użytkownik


Liczba postów: 242
Imię: michau
Skąd: z domu
Pojazd: Romet Chart
Post: #4
RE: Problem z cewką zasilającą przez trafo.
Nic nie powinno sie uszkodzic
27-03-2014 21:58:42
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
BigSoft Niedostępny
Pomocny użytkownik


Liczba postów: 1,004
Imię: Przemo
Skąd: SI
Pojazd: Romet Chart
Post: #5
RE: Problem z cewką zasilającą przez trafo.
Cewka powinna działać z zakończeniem na masie. Spróbuj ją podłączyć odwrotnie (zamień końce ze sobą). Takie rozwiązanie musi działać. Jeżeli coś nie działa, to wina leży w złym podłączeniu. Schemat modułu na mojej stronie odpowiada oryginałowi, został rozrysowany po rozebraniu oryginalnego modułu Unitra Telpod GL-133 dobre kilka lat temu i na pewno jest poprawnie rozrysowany, i również musi działać jeżeli złożysz go zgodnie z tym schematem.

Zrobiłem już kilka takich zapłonów do Charta (zasilanych z trafa) i nigdy z tym problemu nie było. Zapłon CDI chodzi nawet na transformatorze dzwonkowym o wydajności 0,8A...

Co do cewki ładowania - co miało by być nie tak z podłączeniem jej do masy? Przecież to zwykła cewka. Oryginalna zasilająca też była podłączona jednym końcem do masy. W przypadku ładowania cewki są odseparowane od masy ze względu na układ w jakim pracują. W przypadku zasilania CDI spokojnie można do masy podłączyć.

citroen-XM.pl
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 28-03-2014 01:01:41 przez BigSoft.)
28-03-2014 00:58:27
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
axelbenq Offline
Óczeń
*


Liczba postów: 242
Imię: Aleksander
Skąd: Kraków/okolice
Pojazd: Romet Chart
Post: #6
RE: Problem z cewką zasilającą przez trafo.
Problem rozwiązany Wink Winna była przynitowana do statora blaszka od masy, która się całkiem poluzowała na nicie, i zarazem cewka oraz impulsator nie miały masy natomiast całe połączenie z transformatorem jest ok, iskra jak piorun :F Nurtuje mnie jeszcze taka kwestia, czy gdybym planował w swoim iskrowniku przewinąć trzy cewki na 12v rozstawiając je co drugą odnogę rdzenia to czy może zostać właśnie ta oryginalna 6v pełniąc w dalszym ciągu rolę zasilającej ? Nie będą wzajemnie zakłócać swojej pracy te trzy 12-nastki i jedna 6-stka ? bo w razie czegoś rozumiem że osobna, nowo nawinięta 12-woltowa cewka poprzez trafo 12v/230v daje taki sam efekt jak zastosowanie oryginalnej ? Big Grin
29-03-2014 01:12:33
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
BigSoft Niedostępny
Pomocny użytkownik


Liczba postów: 1,004
Imię: Przemo
Skąd: SI
Pojazd: Romet Chart
Post: #7
RE: Problem z cewką zasilającą przez trafo.
Tak możesz zostawić oryginalną cewkę 6V.

citroen-XM.pl
29-03-2014 09:22:21
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 





Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek:


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Silnik gaśnie przy zmiani...
Ostatni post: tomangelo
Dzisiaj 01:27:20
» Odpowiedzi: 7
» Wyświetleń: 233
Czajka 1974 - szczegółowy...
Ostatni post: zaz
Wczoraj 23:38:16
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 36
Co to za rower?
Ostatni post: Dawdzio
Wczoraj 21:44:07
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 67
Skorupa lampy przód komar...
Ostatni post: joozek
Wczoraj 21:32:58
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 311
Wigry 1 z 1976 - szczegół...
Ostatni post: wigryman
Wczoraj 20:52:44
» Odpowiedzi: 24
» Wyświetleń: 1193
Romet ogar 205 nie zapala...
Ostatni post: tramwajarz
Wczoraj 20:31:29
» Odpowiedzi: 12
» Wyświetleń: 199
Poszukuję wszelakiej doku...
Ostatni post: przemekprzybysz52
Wczoraj 12:22:43
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 315
Nierówna praca silnika
Ostatni post: Wodnik
Wczoraj 09:45:37
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 77
Komar po szlifie na dotar...
Ostatni post: jurecky
18-05-2024 22:16:31
» Odpowiedzi: 155
» Wyświetleń: 14420
Wał korbowy
Ostatni post: Wodnik
18-05-2024 13:49:21
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 149
brak przedniego światła
Ostatni post: skowron
17-05-2024 09:55:06
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 290
[K] Kupię cylinder silnik...
Ostatni post: Wodnik
17-05-2024 00:57:21
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 96
[K] Kupię cylinder silnik...
Ostatni post: robnaw205
16-05-2024 23:50:05
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 815
Gdańska 205-tka :)
Ostatni post: buras_tft
16-05-2024 20:21:34
» Odpowiedzi: 31
» Wyświetleń: 22967
Remont silnika 019
Ostatni post: marcin1479
16-05-2024 06:08:52
» Odpowiedzi: 22
» Wyświetleń: 1963

Reklama