Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
 
Ocena wątku:
  • 0 głosów - 0 średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Ogar 200 nie pali
Autor Wiadomość
mlody191 Offline
Mechanior
*


Liczba postów: 840
Imię: Damian
Skąd: Lubelskie
Pojazd: Romet Chart
Post: #1
Ogar 200 nie pali
WItam, mam problem z rometem.
Nie dawno probowalem go odpalic po wymianie swiecy wyrwalo go strasznie przerywał przejechalem sie ciagle przerywał i zgasl (nie bylo paliwa)
To mysle na drugi dzien podniose iglice wleje wache i dzida..
A tu nic...
Jak go biore na pycha to czasem z poczatku pare razy pyrchnie .. A dalej to buuu buuuu buu wgl nic wczesniej chociaz cos pyrchał a teraz totalne 0.
Prosze o pomoc
07-09-2013 14:09:51
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Reklama
mlody191 Offline
Mechanior
*


Liczba postów: 840
Imię: Damian
Skąd: Lubelskie
Pojazd: Romet Chart
Post: #2
RE: Ogar 200 nie pali
Nie pomozecie? Nikt nic nie wie? Sad
Dzis nalalem troche bzynki do cycka to zagadal na chwile a potem buu buu... Tak go wyrywalo chcial jechac ale cos nie tak ...
Co to moze byc?
To gaznik tylko co jest z nim nie tak?
07-09-2013 21:28:34
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
dioni Offline
Nowy
*


Liczba postów: 22
Imię: Patryk
Skąd: Ropczyce
Pojazd: Romet Ogar 205
Post: #3
RE: Ogar 200 nie pali
Ja tylko mogę ci doradzić na własnym przykładzie. Podobny problem miałem z odpaleniem skutra tyle, że nie był odpalany przez rok. No więc pierwsze co to naładowałem akumulator i sprawdziłem iskrę, niestety odmówił posłuszeństwa i nie odpalał. Oczywiste było przeczyścić gaźnik, bez zmian a świeca mokra. Starałem się wlać trochę benzyny do cylindra, no w końcu odpalił ale efekt trwał kilka sekund Dodgy. Dlatego chciałem dojść po kolei co było przyczyną. Sprawdziłem raz jeszcze świecę, iskra jest to pewnie problem leży w dopływie paliwa. A więc lecę po kolei.

Sprawdzam bak, następnie filtr paliwa i ściągam wężyk czy benzyna ścieka. Jak wszystko dobrze to drążę dalej, czyli jestem przy kraniku. Wyciągam wężyki z gaźnika i sprawdzam podciśnienie czy benzyna spływa z kranika, kranik w porządku to zostaje gaźnik. Więc przeczyściłem wszystko raz jeszcze i przy okazji sprawdziłem pływak czy się nie zatapia oraz jeszcze nie zapominam o elektrycznym ssaniu. Następnie odkręcam jeszcze króciec i zawór membranowy aby doglądnąć i przeczyścić. Poskładałem wszystko z powrotem. To teraz sprawdzam czy aby na pewno paliwo dostaje się do gaźnika, odkręcam wówczas filtr powietrza i patrzę czy gaźnik jest mokry(filtr też należało by przeczyścić) No dobra jak to sprawdziłem i mam pewność, że dobrze przeczyściłem to jeszcze pasuje zobaczyć tłok i cylinder w jakim są stanie. Upewnić się, że nie ucieka gdzieś powietrze. Ja tak mam często przy głowicy, bardzo wyraźnie słyszeć wówczas syczenie powietrza.

I tak w ten oto sposób nie doszukałem się usterki. Ale po tych prostych czynnościach sprawdziłem jeszcze kompresję, zalałem bak trochę paliwem, żeby dłużej nie czekać to jeszcze chwyciłem za wężyk podciśnienia żeby płucami trochę szybciej przepompować paliwo. Po paru kopnięciach maszyna zapaliła, rozgrzałem silnik i w końcu mogłem się przejechaćTongue

Oczywiście romet ma prostszą obsługę dlatego nie po wino być problemów.
Jak to nie zadziała to oznacza, że problem tkwi głębiej.
08-09-2013 00:13:56
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
TOFIC Offline
ZAROMETOWANY
*


Liczba postów: 2
Imię: TOFIC
Skąd: WROCŁAW
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #4
RE: Ogar 200 nie pali
sprawdź czy dochodzi paliwo i czy jest iskra bo jeśli nie. sprawdź przerwe na platynkach. kondensator też może być walnięty albo cewka butelkowa lub ta przy magnecie. jak dalej nie bedzie iskry zostanie ci sprawdzanie kabli chyba że coś mieszałeś przy stacyjce to schemat do ręki i machen ;D
i możesz gaźnik przeczyścić.
08-09-2013 01:06:35
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
mlody191 Offline
Mechanior
*


Liczba postów: 840
Imię: Damian
Skąd: Lubelskie
Pojazd: Romet Chart
Post: #5
RE: Ogar 200 nie pali
(08-09-2013 01:06:35)TOFIC napisał(a):  sprawdź czy dochodzi paliwo i czy jest iskra bo jeśli nie. sprawdź przerwe na platynkach. kondensator też może być walnięty albo cewka butelkowa lub ta przy magnecie. jak dalej nie bedzie iskry zostanie ci sprawdzanie kabli chyba że coś mieszałeś przy stacyjce to schemat do ręki i machen ;D
i możesz gaźnik przeczyścić.

1. Iskra jest
2. Jakby padła cewka butelkowa to iskra była by znikoma

(08-09-2013 00:13:56)dioni napisał(a):  Ja tylko mogę ci doradzić na własnym przykładzie. Podobny problem miałem z odpaleniem skutra tyle, że nie był odpalany przez rok. No więc pierwsze co to naładowałem akumulator i sprawdziłem iskrę, niestety odmówił posłuszeństwa i nie odpalał. Oczywiste było przeczyścić gaźnik, bez zmian a świeca mokra. Starałem się wlać trochę benzyny do cylindra, no w końcu odpalił ale efekt trwał kilka sekund Dodgy. Dlatego chciałem dojść po kolei co było przyczyną. Sprawdziłem raz jeszcze świecę, iskra jest to pewnie problem leży w dopływie paliwa. A więc lecę po kolei.

Sprawdzam bak, następnie filtr paliwa i ściągam wężyk czy benzyna ścieka. Jak wszystko dobrze to drążę dalej, czyli jestem przy kraniku. Wyciągam wężyki z gaźnika i sprawdzam podciśnienie czy benzyna spływa z kranika, kranik w porządku to zostaje gaźnik. Więc przeczyściłem wszystko raz jeszcze i przy okazji sprawdziłem pływak czy się nie zatapia oraz jeszcze nie zapominam o elektrycznym ssaniu. Następnie odkręcam jeszcze króciec i zawór membranowy aby doglądnąć i przeczyścić. Poskładałem wszystko z powrotem. To teraz sprawdzam czy aby na pewno paliwo dostaje się do gaźnika, odkręcam wówczas filtr powietrza i patrzę czy gaźnik jest mokry(filtr też należało by przeczyścić) No dobra jak to sprawdziłem i mam pewność, że dobrze przeczyściłem to jeszcze pasuje zobaczyć tłok i cylinder w jakim są stanie. Upewnić się, że nie ucieka gdzieś powietrze. Ja tak mam często przy głowicy, bardzo wyraźnie słyszeć wówczas syczenie powietrza.

I tak w ten oto sposób nie doszukałem się usterki. Ale po tych prostych czynnościach sprawdziłem jeszcze kompresję, zalałem bak trochę paliwem, żeby dłużej nie czekać to jeszcze chwyciłem za wężyk podciśnienia żeby płucami trochę szybciej przepompować paliwo. Po paru kopnięciach maszyna zapaliła, rozgrzałem silnik i w końcu mogłem się przejechaćTongue

Oczywiście romet ma prostszą obsługę dlatego nie po wino być problemów.
Jak to nie zadziała to oznacza, że problem tkwi głębiej.

Opisane czynnosci robilem kilka razy Smile wszystko dobre... Paliwo dochodzi, iskra jest... Moze problem tkwi w filtrze powietrza? Bo ja mam szmate nawinietą na tą dziure gdzie powienien isc filtr powietrza...
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 08-09-2013 11:41:01 przez mlody191.)
08-09-2013 11:39:42
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
dioni Offline
Nowy
*


Liczba postów: 22
Imię: Patryk
Skąd: Ropczyce
Pojazd: Romet Ogar 205
Post: #6
RE: Ogar 200 nie pali
No i sam widziszSmile. Mnie na kursie na operatora koparki, oprócz samego kopania uczyli dużo o silnikach spalinowych, i głównie uświadamiali nam jak ważne są filtry: paliwa, oleju przekładniowego, powietrza itd. jeżeli nie będą drożne i czyste maszyna nie będzie dobrze pracowała.

Do silnika musi zostać doprowadzone czyste powietrze, wobec czego są stosowane filtry powietrza jeżeli, filtr powietrza jest mocno zanieczyszczony to silnik nie osiąga mocy znamionowej(jest słaby i ma utrudniony rozruch).

Tu trochę z moich notatekTongue także zrób coś z tym filtrem. Warto również założyć filtra paliwa miedzy kranikiem a gaźnikiem, nie trzeba będzie tak wiele razy go czyścić.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 08-09-2013 15:09:14 przez dioni.)
08-09-2013 15:08:20
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 





Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Silnik gaśnie przy zmiani...
Ostatni post: Franek P
Dzisiaj 22:41:59
» Odpowiedzi: 6
» Wyświetleń: 207
Co to za rower?
Ostatni post: Dawdzio
Dzisiaj 21:44:07
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 59
Skorupa lampy przód komar...
Ostatni post: joozek
Dzisiaj 21:32:58
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 304
Wigry 1 z 1976 - szczegół...
Ostatni post: wigryman
Dzisiaj 20:52:44
» Odpowiedzi: 24
» Wyświetleń: 1184
Romet ogar 205 nie zapala...
Ostatni post: tramwajarz
Dzisiaj 20:31:29
» Odpowiedzi: 12
» Wyświetleń: 190
Czajka 1974 - szczegółowy...
Ostatni post: wigryman
Dzisiaj 19:53:30
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 24
Poszukuję wszelakiej doku...
Ostatni post: przemekprzybysz52
Dzisiaj 12:22:43
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 309
Nierówna praca silnika
Ostatni post: Wodnik
Dzisiaj 09:45:37
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 67
Komar po szlifie na dotar...
Ostatni post: jurecky
Wczoraj 22:16:31
» Odpowiedzi: 155
» Wyświetleń: 14406
Wał korbowy
Ostatni post: Wodnik
Wczoraj 13:49:21
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 141
brak przedniego światła
Ostatni post: skowron
17-05-2024 09:55:06
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 282
[K] Kupię cylinder silnik...
Ostatni post: Wodnik
17-05-2024 00:57:21
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 92
[K] Kupię cylinder silnik...
Ostatni post: robnaw205
16-05-2024 23:50:05
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 809
Gdańska 205-tka :)
Ostatni post: buras_tft
16-05-2024 20:21:34
» Odpowiedzi: 31
» Wyświetleń: 22959
Remont silnika 019
Ostatni post: marcin1479
16-05-2024 06:08:52
» Odpowiedzi: 22
» Wyświetleń: 1957

Reklama