Ocena wątku:
- 0 głosów - 0 średnio
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
komar S38 CDI - dwa pytania
|
Autor |
Wiadomość |
romek
019 rzondzi
Liczba postów: 2,173
Imię: Marcin
Skąd: NOS
Pojazd: Romet Komar
|
RE: komar S38 CDI - dwa pytania
Proponowałbym Ci kupić takie urządzenie
https://allegro.pl/oferta/amio-tester-is...5124106203
Wtedy zobaczysz czy jak się dławi to daje iskrę, co wskaże czy problem jest z gaźnikiem czy z zapłonem. Ja jednak obstawiam że jest coś z gaźnikiem. Jaki jest kolor swiecy zapłonowej od środka, najlepiej pokaż zdjęcie.
Świece zawsze warto podmienić i mieć arsenał na zapas, dobre są Iskra F80 i Denso W22
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 06-08-2024 15:14:24 przez romek.)
|
|
06-08-2024 15:13:20 |
|
|
romek
019 rzondzi
Liczba postów: 2,173
Imię: Marcin
Skąd: NOS
Pojazd: Romet Komar
|
RE: komar S38 CDI - dwa pytania
Olej się leje 1;30 gdzie niektórzy leja nawet 1:50 jak dobry olej ale nie polecam. 1:20 to jednak stanowczo za dużo
Pierwszy problem mógłby wskazywać na problem z mieszanką. Zimny silnik potrzebuje bogatszej mieszanki (chodzi tu o stosunek paliwa do powietrza) i to normalne że może potrzebować chwilę na rozgrzanie, lecz powinno to trwać tak do minuty. Zwłaszcza że mamy lato. Ciekawostka - mój Komar ma taką przypadłość że zawsze go zmuli przy pierwszym ruszeniu (nawet jesli parę minut się grzeje) ale przy następnej próbie już jedzie.
Zrób prosty test, odpal go zimnego i powiedzmy po 10-20sekundach przytkaj ręką (ale nie zatkaj) dolot powietrza i spróbuj dać mu gazu. Dzięki temu wytworzy się większe podciśnienie, zaciągnie więcej paliwa a dostanie mniej powietrza. Jeśli wejdzie prawidłowo na obroty to wina jest w gaźniku a konkretnie za małej dawce paliwa. Na to samo wskazywałyby podwyższone obroty w drugim problemie. Wbrew pozorom więcej paliwa zaleje silnik i on zgaśnie, za to jak jest za mało to dostaje większych obrotów. Tak samo jak się dzieje gdy zakrecisz kranik. Jeśli test się powiedzie to na początek iglica w górę o ząbek lub dwa a jak nie pomoże to szukać problemu w pływaku i jego pokrywce. Co prawda w silniku Dezamet nie ustawia się poziomu (chyba że masz wspolczesny plastikowy pływak ) ale pływak ma na to wpływ.
Ewentualnie może być jeszcze ze za duża dawka oleju w paliwie przytyka dysze gaźnika.
A mechanikowi pięknie podziękuj za koszta i docieranie od nowa.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 03-09-2024 23:57:35 przez romek.)
|
|
03-09-2024 23:54:58 |
|
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości
|
|