Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
 
Ocena wątku:
  • 0 głosów - 0 średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Ogar 200 - przylewa na niskich obrotach
Autor Wiadomość
Bob_Harley Offline
Praktykant
*


Liczba postów: 360
Imię: Bob
Skąd: Świętokrzyskie
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #1
Ogar 200 - przylewa na niskich obrotach
Witajcie Szanowni Romeciarze! Problem jest taki że jak tylko dojeżdżam do skrzyżowania lub wrzuce luz z górki żeby se pyrkał to za chwile spadają obroty do bardzo niskich i już pare razy mi tak zgasł. Niby przegazówka troszke pomaga ale z reguły jest tak ze własnie chce przygasnąć. Juz testowałem rózne dysze i dałem zapinke na iglicy na 2 rowek od góry do tego sruba od wolnych (czy tam jałowych) obrotów jest prawie na maxa a on nic nie chce sie słuchać Smile poradzi ktoś co mozna zrobić? Tak samo odpaliłem go na 2 minuty zeby se popyrkał aby sprawdzic jaki bedzie kolor świecy i jest czarna co mnie troche dziwi bo juz naprawde powinien dostawac mniej paliwa po tych regulacjach.
01-08-2023 20:58:57
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Reklama
Ogarwiki007 Offline
Nowy
*


Liczba postów: 8
Imię: Wiktor
Skąd: Brzesko
Pojazd: Romet Ogar 205
Post: #2
Ogar 200 - przylewa na niskich obrotach
Siemano a patrzyłeś do iskrownika i koła magnesowego i na iskrę.Jaki ma kolor ? Może nie jest wystarczająco mocna?
Bo wiesz wkręci się wyżej to moc iskry się zwiększy i może być normalnie.To moje przypuszczenia.Polecam sprawdzić.
Pozdrawiam

Wysłane z mojego Infinix X670 przy użyciu Tapatalka
01-08-2023 21:09:24
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Bob_Harley Offline
Praktykant
*


Liczba postów: 360
Imię: Bob
Skąd: Świętokrzyskie
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #3
RE: Ogar 200 - przylewa na niskich obrotach
hmm, moze byc w sumie, sprawdze jaka jest iskra przy kopaniu, a jesli by sie okazało ze słaba to czego bedzie w tym najwieksza zasługa - kondensatora, cewki zapłonowej czy jeszcze czegos innego?
01-08-2023 21:57:19
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Ogarwiki007 Offline
Nowy
*


Liczba postów: 8
Imię: Wiktor
Skąd: Brzesko
Pojazd: Romet Ogar 205
Post: #4
RE: Ogar 200 - przylewa na niskich obrotach
(01-08-2023 21:57:19)Bob_Harley napisał(a):  hmm, moze byc w sumie, sprawdze jaka jest iskra przy kopaniu, a jesli by sie okazało ze słaba to czego bedzie w tym najwieksza zasługa - kondensatora, cewki zapłonowej czy jeszcze czegos innego?
Różnie może być ja np miałem w Dezamet 023 że też iskra slaba była i zmieniłem przewód wysokiego napięcia bo był luźny i kondensator i poprawiło się jest już okej.Na cewke bym nie stawiał raczej to będzie kondensator albo przyoksydowane platynki.

Wysłane z mojego Infinix X670 przy użyciu Tapatalka
01-08-2023 22:13:22
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Maka_91 Offline
Majsterkowicz Amator
*


Liczba postów: 377
Imię: Mateusz
Skąd: Zachodniopomorskie
Pojazd: Romet 50-T-1
Post: #5
RE: Ogar 200 - przylewa na niskich obrotach
Skład mieszanki na wolnych obrotach. Jeżeli masz szukać przyczyny w gaźniku.
Iglica na wolnych prawie nic nie pracuje. Więc trochę więcej powietrza mu dać. Nie wiem jak w jikovach wygląda regulacja. W Romecie to trzeba by odkręcić nieco śrubę od składu mieszanki na jalowych obrotach. Ewentualnie czasem są dysze od wolnych obrotów. To trzeba by dać trochę mniejszą. No albo dodać powietrza.

Dysza główna to odpowiada też trochę ale głównie ona decyduje o składzie w wyższych partiach.
1. Śruba regulacyjna, śruba składu mieszanki ( różne są te reg. Czasem śruba reguluje powietrze a czasem paliwo), dysza wolnych obr- obroty wolne
2. Iglica - srednie
3. Dysza główna - średnie i wysokie.
4. Poziom w komorze - cały zakres. Ja bym to też sprawdził czy masz dobrze w sensie poziom paliwa. Tutaj 1 MM może zaburzać wszystko. Na wolnych nie ciągnie wystarczająco dużo paliwa bo poziom jest trochę za niski albo trochę za wysoki. Odegnij blaszkę. W jawkach patrzysz czy paliwo się pojawia w rozpylaczu. Poszukaj, ja się nie znam ale ma szybko to znalazłem. Może być tego przyczyną.

Gaźnik ustawiasz po świecy.
Daj mu na wojnych popracować. Jak ci przygasa to ciut ciut troszeczkę gazu tak aby miał jak najmni jsze obroty i tak z dwie minuty niech pochodzi
Wykręcisz świece i zobaczysz.
Na wysokich tak samo.
Jedziesz na maksymalnych obrotach trochę. Z 5minut chociaż. Ale wcześniej nagrzać silnik. Jedziesz nagle łapiesz sprzęgło i wyłączasz zapłon. Toczysz się tak na sprzęgle żeby silnik tłok nie pracował.
Stajesz i odkręcasz świece i patrzysz. Jak źle to zmiana dyszy. Czarna to mniejsza biała to większą.
Gasisz na sprzęgle zeby wal się zatrzymał, bo wtedy już nie ciągnie paliwa. A trzeba jechać a nie na postoju bo musi być silnik obciążony jak normalnie. Jakbyś zgasił podczas jazdy to tłok pracując ciągnie mieszankę z gaźnika. A nie spała jej bo jest wyłączony. I będą przekłamania bo może świece zmoczyć w ten właśnie moment zanim staniesz.
Ale może Ci przygadać z innygo powodu.
Słaby stan silnika już. Zapłon soaby. I obroty nie są stabilne. Ja tak miałem. I żadna regulacja wolnych obrotów się nie powiedzie.
Na obrotach działa ci bo wiadomo że tłok chodzi szybciej, mniejsze straty ciśnienia na pierścieniach i jakoś to ciągnie. A na wolnych już tak dobrze nie kompresuje mieszanki.
Ja bym bardziej obstawiał takie sprawy a nie gaźnik
Szczególnie że piszesz k braku reakcji
No jiestety musisz wszystko sprawdzać krok po kroku jak tak ci na tym zależy.

(01-08-2023 21:57:19)Bob_Harley napisał(a):  hmm, moze byc w sumie, sprawdze jaka jest iskra przy kopaniu, a jesli by sie okazało ze słaba to czego bedzie w tym najwieksza zasługa - kondensatora, cewki zapłonowej czy jeszcze czegos innego?

Ale jak to sprawdzisz? Jak stwierdzisz że jest za słaba? Żarty śmieszne.
Jedyne co to sprawdzić elementy i ich parametry.
Sprawdzić cewkę itp. Pomierzyć to wtedy tak. Kondensator jak kondensator. Sam pewnie nie masz czym sprawdzić więc jego to zawsze trzeba wymienić. Wtedy masz pewność.
Kondensator jak najbardziej jak masz to zmień na inny. I masz sprawe wyjaśnioną w kwestii czy jest dobry czy nie.
Kolejna sprawa. Jak stan przerywacza? Ale nie tylko platynek, a całego. Może ma luzy na osi? Telepie się i nierówno pracuje przez co wypadają zapłony, i iskrę gubi co przy wolnych obrotach będzie właśnie skutkowało ich nietrzymaniem. To jest to. Plus standard. Nowa świeca i ustawianie przerwy. Przerwa na przerywaczu
Ciepłota świecy.
Soraexz na f100 f 80 f70.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 02-08-2023 19:40:40 przez Maka_91.)
02-08-2023 19:20:53
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 





Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
#2 Charcik Deca
Ostatni post: Deecuu
Dzisiaj 12:53:49
» Odpowiedzi: 68
» Wyświetleń: 35689
universal z 1989 ?
Ostatni post: zaz
Dzisiaj 09:46:01
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 51
Wigry 1 z 1976 - szczegół...
Ostatni post: zaz
Dzisiaj 09:40:38
» Odpowiedzi: 10
» Wyświetleń: 330
[oddzielony] Jak założyć ...
Ostatni post: pitus74
Wczoraj 21:16:16
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 54
Renowacja kół komar 2320 ...
Ostatni post: mateuszf
Wczoraj 19:53:52
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 281
Jak ustawić palec wysprzę...
Ostatni post: romek
25-04-2024 18:17:17
» Odpowiedzi: 11
» Wyświetleń: 1493
Jaki to Romet
Ostatni post: zawiass
25-04-2024 11:52:49
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 79
Brak sprzęgła na biegu
Ostatni post: pitus74
24-04-2024 21:32:59
» Odpowiedzi: 11
» Wyświetleń: 1476
Romet ogar 205 popychacz ...
Ostatni post: pitus74
24-04-2024 20:27:43
» Odpowiedzi: 5
» Wyświetleń: 1685
Problem z adv 250
Ostatni post: romek
24-04-2024 19:19:11
» Odpowiedzi: 8
» Wyświetleń: 558
Paliwa E10 a silniki dwus...
Ostatni post: Spaceman164
24-04-2024 13:34:47
» Odpowiedzi: 39
» Wyświetleń: 10842
Romet Duet - Jaki rocznik...
Ostatni post: Wojtasik
24-04-2024 12:02:01
» Odpowiedzi: 9
» Wyświetleń: 677
FSM Pinokio z 89 roku
Ostatni post: Wojtasik
24-04-2024 11:53:57
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 167
Instrukcja komar 2352 i s...
Ostatni post: Debesta
24-04-2024 00:16:02
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 205
OldtimerBazar Wrocław 7/3...
Ostatni post: Debesta
24-04-2024 00:13:17
» Odpowiedzi: 38
» Wyświetleń: 16443

Reklama