Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!
Ogar 200 - przylewa na niskich obrotach - Wersja do druku

+- Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! (https://www.chlopcyrometowcy.pl)
+-- Dział: Motorowery i motocykle Romet (/forumdisplay.php?fid=13)
+--- Dział: Problemy techniczne - Silnik, przeniesienie napędu (/forumdisplay.php?fid=221)
+--- Wątek: Ogar 200 - przylewa na niskich obrotach (/showthread.php?tid=54245)



Ogar 200 - przylewa na niskich obrotach - Bob_Harley - 01-08-2023 20:58:57

Witajcie Szanowni Romeciarze! Problem jest taki że jak tylko dojeżdżam do skrzyżowania lub wrzuce luz z górki żeby se pyrkał to za chwile spadają obroty do bardzo niskich i już pare razy mi tak zgasł. Niby przegazówka troszke pomaga ale z reguły jest tak ze własnie chce przygasnąć. Juz testowałem rózne dysze i dałem zapinke na iglicy na 2 rowek od góry do tego sruba od wolnych (czy tam jałowych) obrotów jest prawie na maxa a on nic nie chce sie słuchać Smile poradzi ktoś co mozna zrobić? Tak samo odpaliłem go na 2 minuty zeby se popyrkał aby sprawdzic jaki bedzie kolor świecy i jest czarna co mnie troche dziwi bo juz naprawde powinien dostawac mniej paliwa po tych regulacjach.


Ogar 200 - przylewa na niskich obrotach - Ogarwiki007 - 01-08-2023 21:09:24

Siemano a patrzyłeś do iskrownika i koła magnesowego i na iskrę.Jaki ma kolor ? Może nie jest wystarczająco mocna?
Bo wiesz wkręci się wyżej to moc iskry się zwiększy i może być normalnie.To moje przypuszczenia.Polecam sprawdzić.
Pozdrawiam

Wysłane z mojego Infinix X670 przy użyciu Tapatalka


RE: Ogar 200 - przylewa na niskich obrotach - Bob_Harley - 01-08-2023 21:57:19

hmm, moze byc w sumie, sprawdze jaka jest iskra przy kopaniu, a jesli by sie okazało ze słaba to czego bedzie w tym najwieksza zasługa - kondensatora, cewki zapłonowej czy jeszcze czegos innego?


RE: Ogar 200 - przylewa na niskich obrotach - Ogarwiki007 - 01-08-2023 22:13:22

(01-08-2023 21:57:19)Bob_Harley napisał(a):  hmm, moze byc w sumie, sprawdze jaka jest iskra przy kopaniu, a jesli by sie okazało ze słaba to czego bedzie w tym najwieksza zasługa - kondensatora, cewki zapłonowej czy jeszcze czegos innego?
Różnie może być ja np miałem w Dezamet 023 że też iskra slaba była i zmieniłem przewód wysokiego napięcia bo był luźny i kondensator i poprawiło się jest już okej.Na cewke bym nie stawiał raczej to będzie kondensator albo przyoksydowane platynki.

Wysłane z mojego Infinix X670 przy użyciu Tapatalka


RE: Ogar 200 - przylewa na niskich obrotach - Maka_91 - 02-08-2023 19:20:53

Skład mieszanki na wolnych obrotach. Jeżeli masz szukać przyczyny w gaźniku.
Iglica na wolnych prawie nic nie pracuje. Więc trochę więcej powietrza mu dać. Nie wiem jak w jikovach wygląda regulacja. W Romecie to trzeba by odkręcić nieco śrubę od składu mieszanki na jalowych obrotach. Ewentualnie czasem są dysze od wolnych obrotów. To trzeba by dać trochę mniejszą. No albo dodać powietrza.

Dysza główna to odpowiada też trochę ale głównie ona decyduje o składzie w wyższych partiach.
1. Śruba regulacyjna, śruba składu mieszanki ( różne są te reg. Czasem śruba reguluje powietrze a czasem paliwo), dysza wolnych obr- obroty wolne
2. Iglica - srednie
3. Dysza główna - średnie i wysokie.
4. Poziom w komorze - cały zakres. Ja bym to też sprawdził czy masz dobrze w sensie poziom paliwa. Tutaj 1 MM może zaburzać wszystko. Na wolnych nie ciągnie wystarczająco dużo paliwa bo poziom jest trochę za niski albo trochę za wysoki. Odegnij blaszkę. W jawkach patrzysz czy paliwo się pojawia w rozpylaczu. Poszukaj, ja się nie znam ale ma szybko to znalazłem. Może być tego przyczyną.

Gaźnik ustawiasz po świecy.
Daj mu na wojnych popracować. Jak ci przygasa to ciut ciut troszeczkę gazu tak aby miał jak najmni jsze obroty i tak z dwie minuty niech pochodzi
Wykręcisz świece i zobaczysz.
Na wysokich tak samo.
Jedziesz na maksymalnych obrotach trochę. Z 5minut chociaż. Ale wcześniej nagrzać silnik. Jedziesz nagle łapiesz sprzęgło i wyłączasz zapłon. Toczysz się tak na sprzęgle żeby silnik tłok nie pracował.
Stajesz i odkręcasz świece i patrzysz. Jak źle to zmiana dyszy. Czarna to mniejsza biała to większą.
Gasisz na sprzęgle zeby wal się zatrzymał, bo wtedy już nie ciągnie paliwa. A trzeba jechać a nie na postoju bo musi być silnik obciążony jak normalnie. Jakbyś zgasił podczas jazdy to tłok pracując ciągnie mieszankę z gaźnika. A nie spała jej bo jest wyłączony. I będą przekłamania bo może świece zmoczyć w ten właśnie moment zanim staniesz.
Ale może Ci przygadać z innygo powodu.
Słaby stan silnika już. Zapłon soaby. I obroty nie są stabilne. Ja tak miałem. I żadna regulacja wolnych obrotów się nie powiedzie.
Na obrotach działa ci bo wiadomo że tłok chodzi szybciej, mniejsze straty ciśnienia na pierścieniach i jakoś to ciągnie. A na wolnych już tak dobrze nie kompresuje mieszanki.
Ja bym bardziej obstawiał takie sprawy a nie gaźnik
Szczególnie że piszesz k braku reakcji
No jiestety musisz wszystko sprawdzać krok po kroku jak tak ci na tym zależy.

(01-08-2023 21:57:19)Bob_Harley napisał(a):  hmm, moze byc w sumie, sprawdze jaka jest iskra przy kopaniu, a jesli by sie okazało ze słaba to czego bedzie w tym najwieksza zasługa - kondensatora, cewki zapłonowej czy jeszcze czegos innego?

Ale jak to sprawdzisz? Jak stwierdzisz że jest za słaba? Żarty śmieszne.
Jedyne co to sprawdzić elementy i ich parametry.
Sprawdzić cewkę itp. Pomierzyć to wtedy tak. Kondensator jak kondensator. Sam pewnie nie masz czym sprawdzić więc jego to zawsze trzeba wymienić. Wtedy masz pewność.
Kondensator jak najbardziej jak masz to zmień na inny. I masz sprawe wyjaśnioną w kwestii czy jest dobry czy nie.
Kolejna sprawa. Jak stan przerywacza? Ale nie tylko platynek, a całego. Może ma luzy na osi? Telepie się i nierówno pracuje przez co wypadają zapłony, i iskrę gubi co przy wolnych obrotach będzie właśnie skutkowało ich nietrzymaniem. To jest to. Plus standard. Nowa świeca i ustawianie przerwy. Przerwa na przerywaczu
Ciepłota świecy.
Soraexz na f100 f 80 f70.