Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
 
Ocena wątku:
  • 0 głosów - 0 średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Romet Ogar Caffe 50 po swapie
Autor Wiadomość
Bob_Harley Offline
Praktykant
*


Liczba postów: 360
Imię: Bob
Skąd: Świętokrzyskie
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #1
Romet Ogar Caffe 50 po swapie
Witajcie Szanowni Romeciarze! Postanowiłem że założe taki temat na forum na ktorym będę pytał o różne pierdoły dotyczące tego chińskiego wynalazku gdyż właśnie wykonaliśmy z bratem dość ambitny plan zamiany silnika z wtryskiem na zwykły gaźnikowy i dostosowaniu istniejącej instalacji elektrycznej do tegoż. Na początek chciałem zapytać gdzie można podpiąć obrotomierz? Teraz kabelek jest poprowadzony do wtyczki ECU i jak na moje to wystarczyłoby go podpiąć do cewki W/N tak? Druga rzecz to dlaczego cewka W/N ma 2 piny? Z reguły widuję takie 1pinowe, ale tutaj po podłączeniu jednego pinu nie było iskry a obok juz był przykręcony do sruby zielony konektor oczkowy wiec założyłem ze to masa cewki. Sprawdzając gdzie idzie niebieski kabel (z tego 2 pina) okazało sie ze wchodzi do wtyczki sondy lambda, no i po podpieciu z powrotem tego niebieskiego kabla i wpieciu kostki z lambdy zaczął podawać iskre. A trzecia sprawa to jak było zrealizowane włączanie świateł na silniku z wtryskiem że włączały sie automatycznie po odpaleniu i w zasadzie tylko wtedy? Czy trzebaby teraz podpiąć te światła pod jakiś przełącznik? Z góry dzięki za odpowiedzi
09-07-2023 10:51:48
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Reklama
goltupoland Offline
amore
*


Liczba postów: 116
Imię: Cejot
Skąd: Lubartów
Pojazd: Romet 50-T-1
Post: #2
RE: Romet Ogar Caffe 50 po swapie
Jak ci się chce, to rób całą instalację od nowa. Napewno będzie lepsza od tej z tymi cieniutkimi przewodami i kilkoma drutami w pancerzu. Cewka 2 pin podłącza się podobnie jak do 1 pin, przewód zasilający pod moduł a drugi to masa(najlepiej do silnika podpiąć). Obrotomierz to wyprowadzasz sobie podwójny konektor z przewodu zasilania cewki i masz podłączenie. Co do świateł to niewiem, ale zrobisz poprostu na przełączniku światła. Instalacji w internecie jest dużo więc zachęcam do zrobienia od podstaw i jakieś doświadczenia wpadną, więc wartoBig Grin
09-07-2023 15:26:46
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Bob_Harley Offline
Praktykant
*


Liczba postów: 360
Imię: Bob
Skąd: Świętokrzyskie
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #3
RE: Romet Ogar Caffe 50 po swapie
Tak więc motorek działa jeździ odpala bez najmniejszych problemów aaale: przy wyzszych obrotach rzędu 6000 rpm coś przerywa poszarpuje (lekko) i zdarza sie strzelic chyba w gaznik albo w wydech, a druga sprawa to obrotomierz po podpięciu pod impulsator zaczął działać całkiem prawidłowo ale nie wiem czy tak moze byc. A wracając do strzelania to juz napewno wiem ze za malo paliwa dostaje bo po jakichs 10km zajrzalem do swiecy i jest bielutka jak snieg. Czytalem ze glowna przyczyna strzelania to zle ustawienie zaworow ale w sumie silnik jest prosto z fabryki wiec chyba wstepnie jakos go ustawili nie?

i mam jeszcze wątpliwości czy moze przypadkiem gdzies masa silnika nie jest słaba i stąd mogłaby wynikac troche nierowna praca, aczkolwiek reakcja na gaz jest wręcz absurdalnie dobra (jak było to wszystko na wtrysku to muł ledwo sie wkręcał na obroty a teraz dotykam manetki i kreci sie jak szalony), dodam ze masa z silnika czyli zielony kabel poprowadzona jest wg porad z neta do modułu zapłonowego a ten jest zmasowany do ramy 2 pinem
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 09-07-2023 23:54:36 przez Bob_Harley.)
09-07-2023 23:51:04
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
wazniak96 Offline
Smerf Mechanizator
*


Liczba postów: 604
Imię: Dawid
Skąd: Lębork
Pojazd: Romet Ogar 205
Post: #4
RE: Romet Ogar Caffe 50 po swapie
Ustaw mu te zawory i wyreguluj dawkę zanim dziada zatrzesz. Przy tych upałach na ubogiej mieszance to dość ryzykowne. Ustawianie zaworów to nie żadne rocket science o ile masz szczelinomierz, a tak będziesz mieć jedno z głowy.

Btw nie dało się starego silnika przerobić na gaźnik tylko od razu swap? Nie wiem jak w chinolach ale jak porównuję mojego koreańca na gaźniku a koreańca brackiego na wtrysku to wystarczyłby przerobić elektrykę, wrzucić kruciec pod gaźnik (i gaźnik) nom i zbiornik bez pompy paliwa.
10-07-2023 01:17:35
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Bob_Harley Offline
Praktykant
*


Liczba postów: 360
Imię: Bob
Skąd: Świętokrzyskie
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #5
RE: Romet Ogar Caffe 50 po swapie
może i by sie dało, ale tak od razu mozna było wrzucic 72cc i stojan jest na moduł AC a tam było DC a do tego krociec był jakimis dziwnymi nitami przyklejony do cylindra wiec stwierdzilismy ze i tak juz kupi sie silnik to bedzie wszystko od podstaw jak trzeba, dzis zajrze do zaworow i zwieksze mu dawke
10-07-2023 11:15:34
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Bob_Harley Offline
Praktykant
*


Liczba postów: 360
Imię: Bob
Skąd: Świętokrzyskie
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #6
RE: Romet Ogar Caffe 50 po swapie
no wiec okazało sie ze dawka na iglicy jest prawie na maxa (przedostatni rowek od dołu) a świeca biała, no i cos przerywa lekko na obrotach od 5 500 w góre

moze byc zly poziom w komorze pływakowej? bo nie wiem czy w tych gaznikach (tu jest pz20) sie cos takiego ustawia, no i jeszcze dysze moge sprawdzic bo moze za małe do 72cc
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 10-07-2023 18:48:29 przez Bob_Harley.)
10-07-2023 18:43:59
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Bob_Harley Offline
Praktykant
*


Liczba postów: 360
Imię: Bob
Skąd: Świętokrzyskie
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #7
RE: Romet Ogar Caffe 50 po swapie
Zrobiłem jeszcze małą przejażdżke i efekty są takie że: odpala dobrze, trzyma jałowe, z niskich zbiera sie doskonale ale przy 5 500 do 6 500 jest szarpanie, jakies strzały raczej z wydechu po czym jak wejdzie od 7 000 wzwyż jest praktycznie równo z niewielkim tylko pojedynczym poszarpywaniem. Wydaje mi sie że to bedzie typowo problem gaźnikowy ale dlaczego akurat w tym zakresie obrotów? Wiem ze te chińskie pierdy to temat okrutnie niszowy na forum ale zapewne są wśród was znawcy tematu i moze ktos mi cos doradzi co począć dalej? Zamierzam jutro zajrzec ponownie do swiecy jaki ma kolor i do gaznika czy aby dysze są odpowiednie do takiego cylindra
10-07-2023 21:23:51
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Bob_Harley Offline
Praktykant
*


Liczba postów: 360
Imię: Bob
Skąd: Świętokrzyskie
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #8
RE: Romet Ogar Caffe 50 po swapie
kolejna aktualizacja: zmieniona dysza z fabrycznej (podejrzewam że jakies 80 bo nie bylo wybite oznaczenie) na 90 i jezdzi lepiej, szarpie mniej, strzałów z wydechu/gaźnika praktycznie nie slyszałem no i jak mu sie daje od razu z 0,5 manety gazu to wgl nie szarpie i ładnie przyspiesza jednostajnie ale wole mu tak nie dawac na dotarciu caly czas. pomyslelismy z bratem ze to moze filtr powietrza (taki gąbkowy spłaszczony walec niby ze tuningowy) jest za dobry i puszcza mu bardzo duzo powietrza gdyz dobrze reaguje na wszelkie zwiekszanie dawki paliwa, mogłoby tak być?
11-07-2023 21:17:04
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Bob_Harley Offline
Praktykant
*


Liczba postów: 360
Imię: Bob
Skąd: Świętokrzyskie
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #9
RE: Romet Ogar Caffe 50 po swapie
Dobra, już wszystko jest jak trzeba, należało podregulować skład mieszanki śrubą od dyszy wolnych i do tego podniosłem zabezpieczenie iglicy na środkowy rowek i teraz jest idealnie ale to naprawde idealnie - żadnego szarpania, nic nie strzela, jedynie efekt uboczny jest taki że na zimnym silniku bez ssania troche nierówno pracuje ale to drobnostka a poza tym chyba normalne przy gaźniku. Podsumowując temat uważam za zamknięty Smile
14-07-2023 18:49:48
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 





Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
#2 Charcik Deca
Ostatni post: Deecuu
Dzisiaj 12:53:49
» Odpowiedzi: 68
» Wyświetleń: 35682
universal z 1989 ?
Ostatni post: zaz
Dzisiaj 09:46:01
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 50
Wigry 1 z 1976 - szczegół...
Ostatni post: zaz
Dzisiaj 09:40:38
» Odpowiedzi: 10
» Wyświetleń: 329
[oddzielony] Jak założyć ...
Ostatni post: pitus74
Wczoraj 21:16:16
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 48
Renowacja kół komar 2320 ...
Ostatni post: mateuszf
Wczoraj 19:53:52
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 281
Jak ustawić palec wysprzę...
Ostatni post: romek
25-04-2024 18:17:17
» Odpowiedzi: 11
» Wyświetleń: 1492
Jaki to Romet
Ostatni post: zawiass
25-04-2024 11:52:49
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 78
Brak sprzęgła na biegu
Ostatni post: pitus74
24-04-2024 21:32:59
» Odpowiedzi: 11
» Wyświetleń: 1474
Romet ogar 205 popychacz ...
Ostatni post: pitus74
24-04-2024 20:27:43
» Odpowiedzi: 5
» Wyświetleń: 1685
Problem z adv 250
Ostatni post: romek
24-04-2024 19:19:11
» Odpowiedzi: 8
» Wyświetleń: 558
Paliwa E10 a silniki dwus...
Ostatni post: Spaceman164
24-04-2024 13:34:47
» Odpowiedzi: 39
» Wyświetleń: 10840
Romet Duet - Jaki rocznik...
Ostatni post: Wojtasik
24-04-2024 12:02:01
» Odpowiedzi: 9
» Wyświetleń: 677
FSM Pinokio z 89 roku
Ostatni post: Wojtasik
24-04-2024 11:53:57
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 166
Instrukcja komar 2352 i s...
Ostatni post: Debesta
24-04-2024 00:16:02
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 204
OldtimerBazar Wrocław 7/3...
Ostatni post: Debesta
24-04-2024 00:13:17
» Odpowiedzi: 38
» Wyświetleń: 16441

Reklama