Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
 
Ocena wątku:
  • 0 głosów - 0 średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Czym jest obrócony czop?
Autor Wiadomość
elmer Offline
Uczeń
*


Liczba postów: 169
Imię: Tomasz
Skąd: Dabrowa Gornicza
Pojazd: Romet Ogar 205
Post: #1
Czym jest obrócony czop?
Podepnę się pod temat Smile Może ktoś łopatologicznie opisać jak wygląda "obrócony czop wału"? Jak to sprawdzić w silniku S38?

Notatka od Dawdzio, 25-09-2022 00:29:16

Podpinanie nie jest miłe, oddzieliłem.

25-09-2022 00:03:28
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Reklama
Dawdzio Offline
Hold my mustache!
Moderatorzy


Liczba postów: 2,659
Imię: Dawid
Skąd: Chojnów (DLE)
Pojazd: Inny Romet
Post: #2
RE: Czym jest obrócony czop?
Wygląda to tak, że część wału będąca w łożyskach zmieniła swoje położenie względem korbowodu w przypadku silników jednocylindrowych. Gdy jest więcej cylindrów (np. w Trabancie) może się zmienić też ustawienie tłoków względem siebie (o ile wał nie jest z jednego kawałka stali). Powoduje to przestawienie zapłonu i uniemożliwia jego prawidłowe ustawienie, przynajmniej przy złożeniu wszystkiego książkowo, bo można to zrobić wyciągając klin i przekręcając magneto tak, żeby miejsce na klin było ustawione odpowiednio względem tłoka w GMP.
W przypadku silników Dezamet warto pamiętać, że wały do S38 i 023 różni tylko położenie klina względem korbowodu, często więc czop nie jest obrócony, a po prostu wał jest nie do tego silnika.

Wzmożona kontrola społeczna złomowisk podstawą sukcesów w zdobywaniu interesującego mienia.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 25-09-2022 00:41:01 przez Dawdzio.)
25-09-2022 00:39:12
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
wazniak96 Offline
Smerf Mechanizator
*


Liczba postów: 669
Imię: Dawid
Skąd: Lębork
Pojazd: Romet Ogar 205
Post: #3
RE: Czym jest obrócony czop?
Polega to dosłownie na tym, że czop obrócił się w przeciwwadze korbowodu i przez to rowek na klin jest w złym miejscu. W takim przypadku nie jesteśmy w stanie ustawić zapłonu na te 3mm przed GMP (bo brakuje regulacji na iskrowniku).
Wyobraź to sobie jako tarczę zegara z którego wystaje pręt z wypustem wskazujacy daną godzinę. Standardowo będzie wyznaczał np. godzinę pierwszą i tak zawsze powinno być zawsze. Jeśli się ten pręt obróci będzie wskazywał już inną godzinę, np godzinę 5 i to już nie jest ok bo zawsze powinien pokazywać godzinę pierwszą.

W przypadku wału s38 (jajko), jak złapiesz za korbowód i będziesz za niego trzymał to rowek powinien się znajdować w pozycji około 45 stopni (względem korbowodu). W przypadku kwadraciaka (023, 019 etc) rowek powinien znajdować się w okolicach 90 stopni.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 25-09-2022 00:43:45 przez wazniak96.)
25-09-2022 00:41:58
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
elmer Offline
Uczeń
*


Liczba postów: 169
Imię: Tomasz
Skąd: Dabrowa Gornicza
Pojazd: Romet Ogar 205
Post: #4
RE: Czym jest obrócony czop?
Ślicznie dziękuję za wyczerpującą odpowiedź. U mnie w S38 klin w GMP pokazuje godzinę trzecią, czyli jest w porządku. :-)
25-09-2022 21:02:08
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 





Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
blaszka odpreznika
Ostatni post: jakemdural
Wczoraj 21:56:22
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 36
Cześć z Legionowa
Ostatni post: PiotrS
Wczoraj 20:28:23
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 39
Sposób montażu podnóżków ...
Ostatni post: Lubiestaremoto
Wczoraj 18:17:42
» Odpowiedzi: 9
» Wyświetleń: 256
Problemy z platynkami
Ostatni post: Leczyk_Junior
Wczoraj 11:45:00
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 138
Przeglądy w 2024
Ostatni post: sbanys
17-10-2025 23:05:42
» Odpowiedzi: 23
» Wyświetleń: 3940
Problem ze sprzeglem
Ostatni post: Bartecubi
17-10-2025 19:26:49
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 98
Romet UNIVERSAL 1977
Ostatni post: wigryman
17-10-2025 05:27:01
» Odpowiedzi: 6
» Wyświetleń: 315
Romet Wigry 3 1987r.
Ostatni post: zaz
17-10-2025 05:15:05
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 386
Identyfikacja roweru volt...
Ostatni post: dzemtruskawkowy
16-10-2025 21:09:37
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 95
Brak maksymalnej mocy, pr...
Ostatni post: Norweski Zomowiec
15-10-2025 17:42:59
» Odpowiedzi: 52
» Wyświetleń: 3257
Kultowy model roweru ZZR ...
Ostatni post: Aleksander
13-10-2025 23:10:51
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 174
Romet 50-T-1 brak mocy
Ostatni post: k1el_on
13-10-2025 19:43:20
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 373
Jaki korbowód do komara?
Ostatni post: Bob_Harley
13-10-2025 11:38:44
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 243
Moja Pierwsza - Romet Pon...
Ostatni post: Piotrekdriver1
13-10-2025 07:47:59
» Odpowiedzi: 113
» Wyświetleń: 47833
Ogar 205 - 023. Identyfik...
Ostatni post: romek
12-10-2025 17:39:07
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 245

Reklama