Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
Przyrząd serwisowy do silników Dezamet
Autor Wiadomość
Wodnik Offline
El Dezametto Mecánico
*


Liczba postów: 323
Imię: Szymon
Skąd: Kleczew (PKN)
Pojazd: Romet 2375
Post: #1
Przyrząd serwisowy do silników Dezamet
Witam przeglądających.

Chciałby zaprezentować swój patent który jest bardzo pomocny przy remoncie silnika. Wykonanie nie jest skomplikowane a bardzo ułatwia prace przy remoncie silnika.

Stojak jest uchylany w trzech położeniach 0, 45 i 90 stopni. Silnik jest przykręcany do niego śrubami które trzymają lewą pokrywę. Wymaga to zdemontowania całego zapłonu i zmieniacza biegów.

Część którą mocujemy w imadło to kątownik a do przykręcenia silnika jest blacha 3mm
(daje radę mogła by być 5, ale nie było pod ręką wtedy).
Zawias który służy do uchylania postawy z silnikiem względem punktu zamocowania tworzą rury 1/2" oraz 3/4".

Może moja propozycja komuś się przyda zwłaszcza osobą które zajmują się remontami silników. Smile






Podrywasz Blachary i bujasz się na mieście bo masz Rometa za złotówek całych 200
01-12-2018 01:00:23
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Reklama
Wodnik Offline
El Dezametto Mecánico
*


Liczba postów: 323
Imię: Szymon
Skąd: Kleczew (PKN)
Pojazd: Romet 2375
Post: #2
RE: Przyrząd serwisowy do silników Dezamet
Rozbudowa tematu na prośbę jednego z użytkowników.
Odkop więc proszę Moderatorów o wyrozumiałość.

Uchwyt sprawuje się dobrze jak na prototyp bo nie ma nigdzie chyba do silników Dezametu podobnych cudawianek. Na dniach był w nim składany 019 z mojego 50 T-1

Podstawa uchylna do której mocowany jest lewa obudowa silnika, zdjęcie i rysunek.





Mocowanie do części stałej która jest mocowana w imadle.







Podstawa która składa się z kątownika, ścisków do lin oraz rur 3/4 "





Wymiary podstawy musicie wykonać już indywidualnie pod swoje imadło tak aby się mieściło w szczękach. Co do rurki 1/2 " która służy jako zawias dla części ruchomej w której jest silnik. Otwory ustalające położenie musicie wiercić razem z rurą zewnętrzną 3/4 " najlepiej w wiertarce stołowej. Ja wykonałem 3. Gdybym teraz robił wykonał bym 4 pod kątami -45, 0 , 45, 90 stopni. Najpierw wiercicie te otwory następnie rurę 3/4 przykręcacie za pomocą ścisków do kątownika który będzie mocowany w imadle i dopiero wtedy wycinacie środek. Zapewni to współosiowość i brak problemów że nie można wychylić stołu z silnikiem.

Uchwyt nr.2 do silnika już społowionego. Zdjęcia tylko bo już nie zdążyłem wymiarów zrobić.





A tu fotki z montażu 019 w tym gadżecie. Reszta będzie później w temacie o moim 50 T-1





Podane wymiary są orientacyjne niektóre się zmienią np. długość rurki w której są 3 otwory ustalające pozycję uchwytu jeśli byśmy robili na 4 otwory rurka musi być dłuższa.

Podrywasz Blachary i bujasz się na mieście bo masz Rometa za złotówek całych 200
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 03-02-2019 23:36:12 przez Wodnik.)
03-02-2019 23:34:20
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 4 użytkowników postawiło piwo Wodnik za ten post.
tommy Offline
Nowy
*


Liczba postów: 24
Imię: Tomek
Skąd: Opolskie
Pojazd: Romet Komar
Post: #3
RE: Przyrząd serwisowy do silników Dezamet
Dziękuję i pozdrawiam
04-02-2019 13:51:51
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 





Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Romet.. Ogar... 200 - "Na...
Ostatni post: krystian276
Dzisiaj 08:48:25
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 30
Romet Jubilat 2 1989 by r...
Ostatni post: rfx
Dzisiaj 02:17:26
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 20
Projekt Romet Dzik Enduro...
Ostatni post: krystian276
Dzisiaj 00:09:54
» Odpowiedzi: 465
» Wyświetleń: 163715
Zacinająca się dźwignia z...
Ostatni post: elmer
Wczoraj 22:12:46
» Odpowiedzi: 6
» Wyświetleń: 753
Ciśnienie sprężania 023
Ostatni post: olon
Wczoraj 19:58:08
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 51
Regulacja zabieraka sprze...
Ostatni post: Debesta
Wczoraj 18:17:38
» Odpowiedzi: 5
» Wyświetleń: 102
Licznik Mera czarny
Ostatni post: romek
Wczoraj 17:14:18
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 124
Sokół
Ostatni post: Wicher Krzysztof
Wczoraj 10:48:40
» Odpowiedzi: 26
» Wyświetleń: 2155
Jaguar Specjal Reynolds
Ostatni post: jacek1975
Wczoraj 01:31:58
» Odpowiedzi: 15
» Wyświetleń: 19517
Kupię gaźnik do silnika 0...
Ostatni post: Franek P
17-03-2024 19:37:57
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 131
Uniwersal Korlis niebiesk...
Ostatni post: wojtekw
16-03-2024 23:15:49
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 59
Kupię błotnik tylny do 23...
Ostatni post: Piotrekdriver1
16-03-2024 13:35:57
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 62
Ogar 200 problem ze świat...
Ostatni post: romek
14-03-2024 23:48:28
» Odpowiedzi: 8
» Wyświetleń: 201
Blaszka za dławikiem wyde...
Ostatni post: BydziuDriver12
14-03-2024 17:48:56
» Odpowiedzi: 10
» Wyświetleń: 236
czy ktoś posiada takiego ...
Ostatni post: ZjemCiMeble
14-03-2024 11:14:09
» Odpowiedzi: 7
» Wyświetleń: 757

Reklama