Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
Dysze do odblokowanego ogara 200
Autor Wiadomość
skusztelak Offline
Nowy
*


Liczba postów: 5
Imię: Szymon
Skąd: Piaseczno
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #1
Dysze do odblokowanego ogara 200
Cześć Panowie,
Dużo jest tematów na temat jakie muszą być dysze itp ale czy któryś z Was może powiedzieć gdzie takie dysze do gaźnika konkretnie kupić?
20-09-2018 21:04:55
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Reklama
Ychu Offline
Nowy
*


Liczba postów: 61
Imię: Krzysztof
Skąd: Wejherowo
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #2
RE: Dysze do odblokowanego ogara 200
Z tym niestety będzie ciężko. Ja u siebie akurat miałem odblokowane dysze patrząc po oznaczeniach na nich , ale przy regeneracji gaźnika kupiłem nowe dysze w komplecie.

Wyglądały jakieś mniejsze od starych , ale jeżdżę na nich i jeździ dobrze. Zestaw był do jawy 50 , więc powinny to być te odblokowane dysze , bo jawa nie była blokowana z tego co wiem.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 21-09-2018 15:15:19 przez Ychu.)
21-09-2018 15:13:43
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
skusztelak Offline
Nowy
*


Liczba postów: 5
Imię: Szymon
Skąd: Piaseczno
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #3
RE: Dysze do odblokowanego ogara 200
Dzięki za informację. W takim razie kupię dysze do Jawy 50.
22-09-2018 13:59:17
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Quake96 Offline
Pyr pyr, wrum, wrum :D
Moderatorzy


Liczba postów: 2,790
Imię: Piotr
Skąd: Bydgoszcz
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #4
RE: Dysze do odblokowanego ogara 200
A wystarczyło poczytać tu:

http://www.chlopcyrometowcy.pl/showthread.php?tid=45151

Cytat:Gaźnik: Jikov 2917 PSb (dysze 38/68)

Cytat:Jak już wyżej wspomniano, silnik Jawa 223, montowany w Ogarze 200 został odpowiednio "zdławiony", aby dostosować go do panujących wówczas przepisów. Poniżej zamieszczam listę zmian "dławiących" silnik:

- Wydłużenie kolanka wydechowego
- Zmiana kształtu, oraz średnicy króćca ssącego
- Zmiana kąta wyprzedzenia zapłonu z 2mm przed GMP do około 1,2-1,5mm przed GMP

Aby uzyskać pełną moc silnika (3,7KM), należy skrócić kolanko wydechowe tak, aby wchodziło w wydech na około 3cm (bądź zmienić na krótsze), rozwiercić (bądź zmienić na "odblokowany") króciec ssący, oraz zmienić wyprzedzenie zapłonu na 2mm przed GMP. Po zastosowaniu powyższych zmian uzyskujemy pełną moc, co daje nam nieco lepsze osiągi, wyraźną poprawę kultury pracy silnika, ale także minimalnie większe spalanie.


W skrócie - Wcale nie było żadnych "blokowanych" dysz. Współczesne dysze mogą być mniejsze od oryginalnych, to prawda, aczkolwiek nie zauważyłem jakiejś odczuwalnej różnicy w pracy silnika na oryginalnych i współczesnych dyszach.

Jeśli masz swoje oryginalne dysze to je zostaw. Nie daj się oszukać, że Ogary 200 miały blokowane dysze.

- Patrz pan, ale ciśnie tą jawką, no wariat!
- Ale panie, to dopiero drugi bieg się kończy...


"Skończyło się jak Bruce Lee, czy misja w kosmodromach
Nie nagra tego Grundig czy Unitra Diora...."
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 03-10-2018 13:02:58 przez Quake96.)
03-10-2018 13:00:48
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 





Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Tuning Sałek s38 - działa...
Ostatni post: Dinozaur
Wczoraj 23:59:03
» Odpowiedzi: 35
» Wyświetleń: 2295
PONY 301 1988 Pawła z Kos...
Ostatni post: Motokamel
Wczoraj 23:20:35
» Odpowiedzi: 166
» Wyświetleń: 64279
50T-1, 200 albo 205 - któ...
Ostatni post: grissley
Wczoraj 22:32:00
» Odpowiedzi: 303
» Wyświetleń: 38844
Czy z takim uszkodzeniem ...
Ostatni post: Norweski Zomowiec
Wczoraj 19:28:05
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 111
Siema wszystkim ?
Ostatni post: pawlito31
Wczoraj 14:34:42
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 72
Ogar 200 1986 z piwnicy
Ostatni post: zbyhoo
08-12-2025 15:40:11
» Odpowiedzi: 6
» Wyświetleń: 423
Przednie zawieszenie w Og...
Ostatni post: grissley
08-12-2025 04:14:59
» Odpowiedzi: 24
» Wyświetleń: 1683
Romet Jaguar?
Ostatni post: wojakrob
08-12-2025 00:21:03
» Odpowiedzi: 5
» Wyświetleń: 811
Huragan RetroGrade - doku...
Ostatni post: wojakrob
08-12-2025 00:18:08
» Odpowiedzi: 14
» Wyświetleń: 843
Romet 50-TS1 2362
Ostatni post: VRka :D
07-12-2025 22:56:28
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 132
Lampka phiełka (nie dział...
Ostatni post: Dawdzio
05-12-2025 17:45:26
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 200
Pegaz 700 " Siedemsetka "...
Ostatni post: Adrist
05-12-2025 14:00:20
» Odpowiedzi: 52
» Wyświetleń: 10803
Romet Pony
Ostatni post: OptimusPL
05-12-2025 03:13:23
» Odpowiedzi: 34
» Wyświetleń: 18922
Śmieszne i ciekawe linki,...
Ostatni post: Piotrekdriver1
04-12-2025 23:57:53
» Odpowiedzi: 1402
» Wyświetleń: 393697
Wsk 125 dzwoniący silnik
Ostatni post: romek
03-12-2025 11:57:17
» Odpowiedzi: 9
» Wyświetleń: 12019

Reklama