Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!
Dysze do odblokowanego ogara 200 - Wersja do druku

+- Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! (https://www.chlopcyrometowcy.pl)
+-- Dział: Motorowery i motocykle Romet (/forumdisplay.php?fid=13)
+--- Dział: Poradniki, instrukcje i schematy (/forumdisplay.php?fid=27)
+--- Wątek: Dysze do odblokowanego ogara 200 (/showthread.php?tid=47512)



Dysze do odblokowanego ogara 200 - skusztelak - 20-09-2018 21:04:55

Cześć Panowie,
Dużo jest tematów na temat jakie muszą być dysze itp ale czy któryś z Was może powiedzieć gdzie takie dysze do gaźnika konkretnie kupić?


RE: Dysze do odblokowanego ogara 200 - Ychu - 21-09-2018 15:13:43

Z tym niestety będzie ciężko. Ja u siebie akurat miałem odblokowane dysze patrząc po oznaczeniach na nich , ale przy regeneracji gaźnika kupiłem nowe dysze w komplecie.

Wyglądały jakieś mniejsze od starych , ale jeżdżę na nich i jeździ dobrze. Zestaw był do jawy 50 , więc powinny to być te odblokowane dysze , bo jawa nie była blokowana z tego co wiem.




RE: Dysze do odblokowanego ogara 200 - skusztelak - 22-09-2018 13:59:17

Dzięki za informację. W takim razie kupię dysze do Jawy 50.


RE: Dysze do odblokowanego ogara 200 - Quake96 - 03-10-2018 13:00:48

A wystarczyło poczytać tu:

http://www.chlopcyrometowcy.pl/showthread.php?tid=45151

Cytat:Gaźnik: Jikov 2917 PSb (dysze 38/68)

Cytat:Jak już wyżej wspomniano, silnik Jawa 223, montowany w Ogarze 200 został odpowiednio "zdławiony", aby dostosować go do panujących wówczas przepisów. Poniżej zamieszczam listę zmian "dławiących" silnik:

- Wydłużenie kolanka wydechowego
- Zmiana kształtu, oraz średnicy króćca ssącego
- Zmiana kąta wyprzedzenia zapłonu z 2mm przed GMP do około 1,2-1,5mm przed GMP

Aby uzyskać pełną moc silnika (3,7KM), należy skrócić kolanko wydechowe tak, aby wchodziło w wydech na około 3cm (bądź zmienić na krótsze), rozwiercić (bądź zmienić na "odblokowany") króciec ssący, oraz zmienić wyprzedzenie zapłonu na 2mm przed GMP. Po zastosowaniu powyższych zmian uzyskujemy pełną moc, co daje nam nieco lepsze osiągi, wyraźną poprawę kultury pracy silnika, ale także minimalnie większe spalanie.


W skrócie - Wcale nie było żadnych "blokowanych" dysz. Współczesne dysze mogą być mniejsze od oryginalnych, to prawda, aczkolwiek nie zauważyłem jakiejś odczuwalnej różnicy w pracy silnika na oryginalnych i współczesnych dyszach.

Jeśli masz swoje oryginalne dysze to je zostaw. Nie daj się oszukać, że Ogary 200 miały blokowane dysze.