Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
Jak przystosować komara do codziennej jazdy?
Autor Wiadomość
DominiX Offline
Zapalony mechanik :D
*


Liczba postów: 1,841
Imię: Dominik
Skąd: Kłodawa
Pojazd: Inny
Post: #1
Jak przystosować komara do codziennej jazdy?
Siemka, romet jak to romet zawsze coś się z chrzani więc jak że tak powiem ulepszyć trochę komara ale nie tracąc na żywotności silnika żeby nie psół się co chwilę bo będę się wybierał w takie dłuższe trasy i nie chcę go pchać s powrotem Big Grin

Jest:
Gb Street 09r.

Były:
Romet Komar 2351 Xr.
Romet Ogar 205 89r.
Kingway Łoś 08r.
Ogar 200 86r.
31-01-2014 20:17:26
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Reklama
BartuS Offline
( . Y . )
*


Liczba postów: 1,100
Imię: Bartosz
Skąd: Kielcza
Pojazd: Romet Ogar 205
Post: #2
RE: Jak przystosować komara do codziennej jazdy?
Zrób go porządnie i będzie jeździł długo bez awarii Smile

Smile Jak pomogłem postaw piwko Smile

Moje GG:34316065
31-01-2014 20:20:41
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Macklemor Niedostępny
Praktykant
*


Liczba postów: 488
Imię: ..........
Skąd: Polska
Pojazd: Inny
Post: #3
RE: Jak przystosować komara do codziennej jazdy?
Zrób kapitalny remont silnika i dobrze dotrzyj i będzie jeździł.
31-01-2014 20:22:36
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
DominiX Offline
Zapalony mechanik :D
*


Liczba postów: 1,841
Imię: Dominik
Skąd: Kłodawa
Pojazd: Inny
Post: #4
RE: Jak przystosować komara do codziennej jazdy?
Ale cylinder jest ok nie ma progu itp. we ferie rozbiorę silnik i zobaczę jak wał i skrzynia Big Grin A macie jakieś pomysły na jakieś drobne ulepszenia silniczka? Big Grin

Jest:
Gb Street 09r.

Były:
Romet Komar 2351 Xr.
Romet Ogar 205 89r.
Kingway Łoś 08r.
Ogar 200 86r.
31-01-2014 20:27:46
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Macklemor Niedostępny
Praktykant
*


Liczba postów: 488
Imię: ..........
Skąd: Polska
Pojazd: Inny
Post: #5
RE: Jak przystosować komara do codziennej jazdy?
O tuningu jest wiele tematów wystarczy poszukać. A takie "ulepszanie" silnika na pewno nie pomoże w uzyskaniu bezawaryjności.
31-01-2014 20:32:33
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
DominiX Offline
Zapalony mechanik :D
*


Liczba postów: 1,841
Imię: Dominik
Skąd: Kłodawa
Pojazd: Inny
Post: #6
RE: Jak przystosować komara do codziennej jazdy?
A można zrobić takie drobne "poprawki" fabryki takich rzeczy jak gaźnik itd. ale żeby nie obniżac zywotnosci silnika? Big Grin
Nie chodzi mi o to żeby zapi******ł nie wiem ile tylko żeby długo wytrzymał bez awarii Big Grin

Jest:
Gb Street 09r.

Były:
Romet Komar 2351 Xr.
Romet Ogar 205 89r.
Kingway Łoś 08r.
Ogar 200 86r.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 31-01-2014 20:35:27 przez DominiX.)
31-01-2014 20:34:43
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Recanion Offline
Uczeń
*


Liczba postów: 200
Imię: Hubert
Skąd: Lasocin
Pojazd: Romet Mińsk
Post: #7
RE: Jak przystosować komara do codziennej jazdy?
Romet sam w sobie jest przystosowany do jazdy codziennej bo przecież po to został wypuszczony na rynek jako tani środek transportu dla każdego. A jeżeli chcesz aby był niezawodny to po prostu zrób porządny remont i jeździj normalnie i nie katuj to będzie Ci służył latami jak mi Cool Tongue
31-01-2014 20:36:01
Odwiedź stronę użytkownika Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
DominiX Offline
Zapalony mechanik :D
*


Liczba postów: 1,841
Imię: Dominik
Skąd: Kłodawa
Pojazd: Inny
Post: #8
RE: Jak przystosować komara do codziennej jazdy?
Ja nie katuje ale mimo to mi się psuje Sad Przyszedł w koncu czas zeby zajrzec do srodka więc we ferie to zrobię bo cylinder i wgl jest ok więc jeszcze zobaczę jak tam skrzynia i wał Big Grin

Jest:
Gb Street 09r.

Były:
Romet Komar 2351 Xr.
Romet Ogar 205 89r.
Kingway Łoś 08r.
Ogar 200 86r.
31-01-2014 20:40:18
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
nie_mientki Offline
Pomocny użytkownik


Liczba postów: 6,382
Imię: Michał
Skąd: Puławy
Pojazd: Romet 50-T-1
Post: #9
RE: Jak przystosować komara do codziennej jazdy?
Zrób uczciwy remont na dobrych częściach. Wystarczy. Kiedyś prawie każdy listonosz wsiadał codziennie na Komara i było to jego narzędzie pracy. Odpalały, jeździły, wracały do garażu i tak do porzygu.

KLIKNIJ TUTAJ I POMÓŻ W OPŁACENIU SERWERA !
31-01-2014 20:43:17
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
LukaszzT1 Offline
Komarzysta :F
*


Liczba postów: 2,082
Imię: Łukasz
Skąd: Lubzina (RRS)
Pojazd: Inny
Post: #10
RE: Jak przystosować komara do codziennej jazdy?
Jeśli chcesz aby był niezawodny to załóż zapłon tyrystorowy i nic więcej,w tych silnikach winą jest zapłon.

Romet 50-T1 1980r(Sprzedany)
Romet 50-T1 1981r (Sprzedany)
Romet ogar 200 1988r(Sprzedany)
Cezet 175 487.0 1988r(Sprzedana)
Simson Sr50 1987r
Polonez Caro Plus 1.6 Gli 1997r
31-01-2014 20:44:18
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
DominiX Offline
Zapalony mechanik :D
*


Liczba postów: 1,841
Imię: Dominik
Skąd: Kłodawa
Pojazd: Inny
Post: #11
RE: Jak przystosować komara do codziennej jazdy?
No to po rozebraniu silnika pewnie będzie właśnie mały remont:
-uszczelki
-simeringi
-łożyska
-tarcze sprzęgłowe
Macie jeszcze jakieś pomysły co wymienić?
(31-01-2014 20:44:18)LukaszzT1 napisał(a):  Jeśli chcesz aby był niezawodny to załóż zapłon tyrystorowy i nic więcej,w tych silnikach winą jest zapłon.

A za ile można kupić taki zapłon?

Jest:
Gb Street 09r.

Były:
Romet Komar 2351 Xr.
Romet Ogar 205 89r.
Kingway Łoś 08r.
Ogar 200 86r.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 31-01-2014 20:48:06 przez DominiX.)
31-01-2014 20:46:25
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
stqc Offline
Moderator
Moderatorzy


Liczba postów: 3,745
Imię: Maciek
Skąd: Mikołajki NMR
Pojazd: Romet Chart
Post: #12
RE: Jak przystosować komara do codziennej jazdy?
Ja powiem tak, można zrobić remont na dobrych częściach ZMD, ale niektóre części można zapożyczyć od innych MOTO aby lepiej sprawował się romet, a więc tak można zmienić:
*Korbowód dać od Sendy, jest on wiele twardszy i lepszy niż seria i posiada łożysko igiełkowe na sworzeń tłoka
*Tłok od Hony MB, ma on cieńsze pierścienie, przez co mniej się grzeje i myślę że zmniejszy się zużycie silnika poprostu wolniej będzie się zużywać
*Szlif cylindra niestety trzeba zrobić, najlepiej aby był to cylek ZMD
*Gaźnik jak chcesz to jakiś może markowy np. Dellorto SHA 14/12 dla pewnego użytkownika tego forum palił on ok 1,5L/100km więc malutko bardzo.
Reszte części to ZMD w idealnym stanie zdystansować to co trzeba i taki silnik polata sporoooo km.
Łożyska to też jakieś dobre np. SKF, FAG, KOYO, simerigni można dać CORTECO, uszczelki to nie dawać CHIŃSKICH bo będą ciekły, lecz kupić GAMBIT/KLINGIERYT lub dorwać oryginalne uszcelki i napewno będzie lepiej niż na CHIŃSKI, stosuj dobre oleje i silnik powinien sporo polatać Tongue

xyz
31-01-2014 20:49:48
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
DominiX Offline
Zapalony mechanik :D
*


Liczba postów: 1,841
Imię: Dominik
Skąd: Kłodawa
Pojazd: Inny
Post: #13
RE: Jak przystosować komara do codziennej jazdy?
Bo ja mam takie drogi polne po 10-15 km i nie chciałbym pchać romka kilka km Big Grin
A teraz takie nie typowe pytanie co wozicie w schowkach w swoich rometach? Bo ja wożę tylko świecę i klucz do świecy Big Grin

Jest:
Gb Street 09r.

Były:
Romet Komar 2351 Xr.
Romet Ogar 205 89r.
Kingway Łoś 08r.
Ogar 200 86r.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 31-01-2014 21:00:39 przez DominiX.)
31-01-2014 20:54:58
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Bartek Offline
Emerytowany Moderatroll


Liczba postów: 2,961
Imię: Bartek
Skąd: Jarosław
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #14
RE: Jak przystosować komara do codziennej jazdy?
(31-01-2014 20:49:48)stqc napisał(a):  Ja powiem tak, można zrobić remont na dobrych częściach ZMD, ale niektóre części można zapożyczyć od innych MOTO aby lepiej sprawował się romet, a więc tak można zmienić:
*Korbowód dać od Sendy, jest on wiele twardszy i lepszy niż seria i posiada łożysko igiełkowe na sworzeń tłoka
*Tłok od Hony MB, ma on cieńsze pierścienie, przez co mniej się grzeje i myślę że zmniejszy się zużycie silnika poprostu wolniej będzie się zużywać

Tak wtedy będzie wytrzymalszy ale spójrzmy na to, że on chyba nie chce robić jakiegoś tuningu silnika na hardcor 70cmm3 bo ten silnik by po sezonie padł.
Także za korbę sendy trzeba troszkę dać jak się nie mylę to ponad 100 zł. A tłok z Hondy można dać tylko, że trzeba się z tym liczyć że będzie większa cena niż te porównywalne Almoty czy inne wyroby za 20 czy 15 zł.
Więc jeśli chcesz coś dobrego to włóż trochę kasy w to poszukaj części ZMD nawet cyl ZMD oddasz do szlifu i dłużej Ci pochodzi niż te współczesne zestawy z allegro (zależy też na jaki trafisz i jak dotrzesz. Jeden pojeździ jeden sezon a drugi pojeździ więcej tego nie ugadniesz)
Co do spalania daj jakiś inny gaźnik np K60B i też będzie chodził lepiej spalanie zmaleje ale też i poczujesz lepszą reakcję na gaz. Hmm zapłon możesz dać z charta silnik będzie lepiej pracował i także będziesz miał lepsze światła.
Zrobisz jak uważasz ;P
31-01-2014 21:06:04
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
LukaszzT1 Offline
Komarzysta :F
*


Liczba postów: 2,082
Imię: Łukasz
Skąd: Lubzina (RRS)
Pojazd: Inny
Post: #15
RE: Jak przystosować komara do codziennej jazdy?
Taki zaplon w cenie 50-60zł z przesylka + cewka butelkowa

Romet 50-T1 1980r(Sprzedany)
Romet 50-T1 1981r (Sprzedany)
Romet ogar 200 1988r(Sprzedany)
Cezet 175 487.0 1988r(Sprzedana)
Simson Sr50 1987r
Polonez Caro Plus 1.6 Gli 1997r
31-01-2014 21:28:04
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 





Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 2 gości


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
[K] Kupię cylinder silnik...
Ostatni post: Wodnik
Dzisiaj 00:57:21
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 17
[K] Kupię cylinder silnik...
Ostatni post: robnaw205
Wczoraj 23:50:05
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 739
Wał korbowy
Ostatni post: Wodnik
Wczoraj 21:33:55
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 30
Gdańska 205-tka :)
Ostatni post: buras_tft
Wczoraj 20:21:34
» Odpowiedzi: 31
» Wyświetleń: 22844
brak przedniego światła
Ostatni post: skowron
Wczoraj 10:30:29
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 212
Remont silnika 019
Ostatni post: marcin1479
Wczoraj 06:08:52
» Odpowiedzi: 22
» Wyświetleń: 1867
Podłączenie cewki ogar 20...
Ostatni post: skowron
15-05-2024 18:31:04
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 187
Skorupa lampy przód komar...
Ostatni post: zmd-52
15-05-2024 16:28:08
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 208
[S] Króciec ogar 200/jawa...
Ostatni post: tomal1992
15-05-2024 14:53:51
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 1322
Jaguar Special ?
Ostatni post: Kotdachowiec
15-05-2024 11:19:36
» Odpowiedzi: 8
» Wyświetleń: 5783
Jaki rozmiar dętek i opon...
Ostatni post: zaz
14-05-2024 23:43:34
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 219
Kto jeszcze robi szlify c...
Ostatni post: tramwajarz
14-05-2024 22:33:32
» Odpowiedzi: 11
» Wyświetleń: 454
Poszukuję wszelakiej doku...
Ostatni post: Mixol
14-05-2024 11:00:34
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 255
Kupię wkład przełącznika ...
Ostatni post: Blusik
13-05-2024 21:46:06
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 226
Romet ogar 205 - platynki...
Ostatni post: Wodnik
13-05-2024 21:19:36
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 273

Reklama