Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!

Pełna wersja: Jak przystosować komara do codziennej jazdy?
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2 3
Siemka, romet jak to romet zawsze coś się z chrzani więc jak że tak powiem ulepszyć trochę komara ale nie tracąc na żywotności silnika żeby nie psół się co chwilę bo będę się wybierał w takie dłuższe trasy i nie chcę go pchać s powrotem Big Grin
Zrób go porządnie i będzie jeździł długo bez awarii Smile
Zrób kapitalny remont silnika i dobrze dotrzyj i będzie jeździł.
Ale cylinder jest ok nie ma progu itp. we ferie rozbiorę silnik i zobaczę jak wał i skrzynia Big Grin A macie jakieś pomysły na jakieś drobne ulepszenia silniczka? Big Grin
O tuningu jest wiele tematów wystarczy poszukać. A takie "ulepszanie" silnika na pewno nie pomoże w uzyskaniu bezawaryjności.
A można zrobić takie drobne "poprawki" fabryki takich rzeczy jak gaźnik itd. ale żeby nie obniżac zywotnosci silnika? Big Grin
Nie chodzi mi o to żeby zapi******ł nie wiem ile tylko żeby długo wytrzymał bez awarii Big Grin
Romet sam w sobie jest przystosowany do jazdy codziennej bo przecież po to został wypuszczony na rynek jako tani środek transportu dla każdego. A jeżeli chcesz aby był niezawodny to po prostu zrób porządny remont i jeździj normalnie i nie katuj to będzie Ci służył latami jak mi Cool Tongue
Ja nie katuje ale mimo to mi się psuje Sad Przyszedł w koncu czas zeby zajrzec do srodka więc we ferie to zrobię bo cylinder i wgl jest ok więc jeszcze zobaczę jak tam skrzynia i wał Big Grin
Zrób uczciwy remont na dobrych częściach. Wystarczy. Kiedyś prawie każdy listonosz wsiadał codziennie na Komara i było to jego narzędzie pracy. Odpalały, jeździły, wracały do garażu i tak do porzygu.
Jeśli chcesz aby był niezawodny to załóż zapłon tyrystorowy i nic więcej,w tych silnikach winą jest zapłon.
No to po rozebraniu silnika pewnie będzie właśnie mały remont:
-uszczelki
-simeringi
-łożyska
-tarcze sprzęgłowe
Macie jeszcze jakieś pomysły co wymienić?
(31-01-2014 20:44:18)LukaszzT1 napisał(a): [ -> ]Jeśli chcesz aby był niezawodny to załóż zapłon tyrystorowy i nic więcej,w tych silnikach winą jest zapłon.

A za ile można kupić taki zapłon?
Ja powiem tak, można zrobić remont na dobrych częściach ZMD, ale niektóre części można zapożyczyć od innych MOTO aby lepiej sprawował się romet, a więc tak można zmienić:
*Korbowód dać od Sendy, jest on wiele twardszy i lepszy niż seria i posiada łożysko igiełkowe na sworzeń tłoka
*Tłok od Hony MB, ma on cieńsze pierścienie, przez co mniej się grzeje i myślę że zmniejszy się zużycie silnika poprostu wolniej będzie się zużywać
*Szlif cylindra niestety trzeba zrobić, najlepiej aby był to cylek ZMD
*Gaźnik jak chcesz to jakiś może markowy np. Dellorto SHA 14/12 dla pewnego użytkownika tego forum palił on ok 1,5L/100km więc malutko bardzo.
Reszte części to ZMD w idealnym stanie zdystansować to co trzeba i taki silnik polata sporoooo km.
Łożyska to też jakieś dobre np. SKF, FAG, KOYO, simerigni można dać CORTECO, uszczelki to nie dawać CHIŃSKICH bo będą ciekły, lecz kupić GAMBIT/KLINGIERYT lub dorwać oryginalne uszcelki i napewno będzie lepiej niż na CHIŃSKI, stosuj dobre oleje i silnik powinien sporo polatać Tongue
Bo ja mam takie drogi polne po 10-15 km i nie chciałbym pchać romka kilka km Big Grin
A teraz takie nie typowe pytanie co wozicie w schowkach w swoich rometach? Bo ja wożę tylko świecę i klucz do świecy Big Grin
(31-01-2014 20:49:48)stqc napisał(a): [ -> ]Ja powiem tak, można zrobić remont na dobrych częściach ZMD, ale niektóre części można zapożyczyć od innych MOTO aby lepiej sprawował się romet, a więc tak można zmienić:
*Korbowód dać od Sendy, jest on wiele twardszy i lepszy niż seria i posiada łożysko igiełkowe na sworzeń tłoka
*Tłok od Hony MB, ma on cieńsze pierścienie, przez co mniej się grzeje i myślę że zmniejszy się zużycie silnika poprostu wolniej będzie się zużywać

Tak wtedy będzie wytrzymalszy ale spójrzmy na to, że on chyba nie chce robić jakiegoś tuningu silnika na hardcor 70cmm3 bo ten silnik by po sezonie padł.
Także za korbę sendy trzeba troszkę dać jak się nie mylę to ponad 100 zł. A tłok z Hondy można dać tylko, że trzeba się z tym liczyć że będzie większa cena niż te porównywalne Almoty czy inne wyroby za 20 czy 15 zł.
Więc jeśli chcesz coś dobrego to włóż trochę kasy w to poszukaj części ZMD nawet cyl ZMD oddasz do szlifu i dłużej Ci pochodzi niż te współczesne zestawy z allegro (zależy też na jaki trafisz i jak dotrzesz. Jeden pojeździ jeden sezon a drugi pojeździ więcej tego nie ugadniesz)
Co do spalania daj jakiś inny gaźnik np K60B i też będzie chodził lepiej spalanie zmaleje ale też i poczujesz lepszą reakcję na gaz. Hmm zapłon możesz dać z charta silnik będzie lepiej pracował i także będziesz miał lepsze światła.
Zrobisz jak uważasz ;P
Taki zaplon w cenie 50-60zł z przesylka + cewka butelkowa
Stron: 1 2 3
Przekierowanie