| 
		
	 
		
		 Ocena wątku: 
			
				0 głosów - 0 średnio12345 
		
			| 
					Romet komar nie ma mocy
				 |  
			| Autor | Wiadomość |  
		
	
		| Dinozaur   Uczeń
 
  
 
   Liczba postów: 172
 Imię: Jarek
 Skąd: Wroclaw
 Pojazd: Inny
 
 | 
			| RE: Romet komar nie ma mocy 
 
				Czesc i jaki rezultat - udalo sie jeszcze zwiekszyc wyprzedzenie zaplonu / ponad to '5 mm przed GMP' moze ? Bo jak ja pare lat temu 'walczylem' z silniczkiem 'Komar - na korby', to podejrzewam, ze w nim juz 'ktos dawno temu' poszerzyl otwory 'fasolkowe' na obwodzie podstawy zaplonu o '4 - 5 mm na oko', zeby miec mozliwosc duzego zwiekszenia wyprzedzenia zaplonu i szybkiej jazdy na owczesnej benzynie 'etylinie zoltej 94 Okt.'.?
 Jak ja probowalem na tych 'fasolkach' przesuwac zaplon do konca wyprzedzenia - to stwierdzilem dosc 'twarda prace' silniczka po zapaleniu [ jakby mial stopien sprezania 9,5 - 10 : 1 co najmniej ], ale bardzo szybka byla reakcja na 'gaz' / praktycznie 1mm obrotu manetki i juz sie wkrecal jak 'pila spalinowa'...
 Dlatego wolalem troche go 'spowolnic', zeby nie meczyc walu korbowego o nie wiadomo jakim duzym przebiegu - to cofnalem wyprzedzenie o ok. 1 - 1,2mm od samego konca 'fasolki' i wtedy silnik wkrecal sie bardziej 'miekko', ale zarazem - osiagal te 53 / 55 km/h.
 Tak mi sie wydaje 'na wyczucie', ze z tymi przedluzonymi 'fasolkami' i zaplonie wyprzedzonym do ich konca - moglby osiagac nawet te 60 km/h [ jak Rys lub Zak w dawnych czasach na benzynach 70 / 75 Oktan ], ale wolalem go troche 'zamulic', zeby az tyle sie nie wkrecal, bo nie znam przebiegu tego silniczka, niestety...
 Pozdrawiam.
 |  |  
	| 16-06-2025 13:55:48 |  |  
	
	| ![[+]](images/Corporate/collapse_collapsed.gif)  
 |  
	
		| Norweski Zomowiec   Mechanik
 
  
 
   Liczba postów: 1,903
 Imię: Marcin
 Skąd: Zamośc
 Pojazd: Inny
 
 | 
			| RE: Romet komar nie ma mocy 
 
				 (16-06-2025 14:16:29)2stroke4life napisał(a):  Z tłumikiem sąsiad mi polecił żeby go przetkac poprzez wbicie naostrzonego pręta w tłumik na wylot 
jeden z najgłupszych porad, jakie na forum przeczytałem.  
To jeszcze OSŁABI moc silnika    
ustawienie zapłonu, to kwestia indywidualna dla silnika i połowa sukcesu. Sam mam 3mm  przez GMP i jakoś fajnie idzie komarek, choć mam cdi
 
Oryginalny gaznik ma dyszę około 40. WSK 125 posiada dyszę 78, A wsadzasz dyszę 100 , jakby to był silnik 150cc i to ma normalnie działać?
 
zainwestuj w "normalny" gaźnik, typu dellorto sha 14.12l czy replike sha 15.15 oraz dyszę 60 ciesz się jazdą...
			 |  |  
	| 16-06-2025 21:33:59 |  |  
	
	| ![[+]](images/Corporate/collapse_collapsed.gif)  
 |  
		
	 
		
  
 
 
 
 
 
		
		
	 
 Użytkownicy przeglądający ten wątek:     1 gości
 
 
 | 
 
 
 
 
 |