Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
 
Ocena wątku:
  • 0 głosów - 0 średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Komar 3 1978 – słaba iskra, ustawienie zapłonu, regulacja platynek, nie odpala
Autor Wiadomość
Ricky Offline
Nowy
*


Liczba postów: 6
Imię: Ricky
Skąd: Podkarpackie
Pojazd: Romet Komar
Post: #1
Komar 3 1978 – słaba iskra, ustawienie zapłonu, regulacja platynek, nie odpala
Czeeeść, to znowu ja! Tym razem pacjent Komar 3, 78 rok bodajże, po 30 latach postoju. Problem jest taki, że iskra jest, ale co +- 3 kopnięcie i to taka słaba. Z tego, co sprawdzałem, GMP to 29 mm, a otwarcie platynek to 35 mm, czyli jest 6 mm, a z tego, co się dowiedziałem, powinno być 2,5/3. I co z tym fantem zrobić? Jak ten zapłon przestawić? Kręcić w lewo czy w prawo? Jeśli to nie będzie główny problem nie odpalania, to co nim będzie?
09-06-2025 02:06:36
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Reklama
Dinozaur Offline
Uczeń
*


Liczba postów: 147
Imię: Jarek
Skąd: Wroclaw
Pojazd: Inny
Post: #2
RE: Komar 3 1978 – słaba iskra, ustawienie zapłonu, regulacja platynek, nie odpala
Czesc, wszystko zalezy od stanu silnika, czyli glownie jego kompresji, a zaplon 'ktos' mogl ustawic 30 lat temu / do benzyny 'zoltej 94 Oktan', bo Komar byl zbudowany fabrycznie na paliwa 70 - 75 Oktan, bardzo energetycznie i szybko sie spalajace...
Zak z silnikiem S 38 - mial podane wyprzedzenie zaplonu 4,5 mm przed GMP i to wlasnie na benzynie 'spirytusowej BA 70 - 75 Oktan' i osiagal na niej 1,8 - 2 KM, a szybkosc 55 km/h.
Np. moj silnik S 38 / wymaga na dzisiejszej benzynie 95 Oktan - wyprzedzenia zaplonu ok. 7,5 - 8 mm przed GMP i dopiero wtedy osiaga 55 km/h, przy czym w ogole nie 'odkopuje' nigdy przy zapalaniu i bardzo wysoko sie wkreca...
Kazdy silnik reaguje inaczej i zaplon trzeba w nim 'dostroic' co 0,1mm i za kazdym razem sprawdzac na osiagi na drodze - zeby osiagal maksymalna moc za 3 - 5 czy 10ta regulacja wyprzedzenia zaplonu nawet...
Oczysc najpierw dobrze swiece i platynki na przerywaczu - zeby styki sie schodzily idealnie na plasko / duza powierzchnia, a jak juz bedzie silna iskra - to wtedy reguluj zaplon co 0,1 mm / przesuwajac plytke przerywacza w lewo lub w prawo o np. 0,5 mm i sprawdzaj silnik na osiagi na drodze / az dojdziesz do idealnego ustawienia wyprzedzenia i silnik bedzie osiagal maksymalne obroty i szybko jezdzil...
Czasami przy roznych zabytkowych motocyklach taka regulacja wyprzedzenia zajmuje nawet 2 -3 dni, a nie ze ustawisz '3 mm przed GMP' i oczekujesz, ze silnik bedzie 'chodzil idealnie'...
Bo w tamtych czasach byly zupelnie inne benzyny - wlasnie 'nisko i sredniooktanowe : BA 60 - 70 - 75 Oktan', ktore bardzo szybko sie spalaly w silnikach o slabym sprezaniu, wrecz na granicy spalania stukowego...
Pozdrawiam.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 09-06-2025 07:59:45 przez Dinozaur.)
09-06-2025 07:45:59
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
romek Offline
019 rzondzi
*


Liczba postów: 2,638
Imię: Marcin
Skąd: NOS
Pojazd: Romet Komar
Post: #3
RE: Komar 3 1978 – słaba iskra, ustawienie zapłonu, regulacja platynek, nie odpala
Masz za wczesny zapłon więc podstawa należy kręcić zgodnie z ruchem wskazówek zegara, ale to nie jest przyczyna słabej iskry. Tu ustawiasz moment w którym ona ma być. Na iskrę mają wpływ przede wszystkim świeca, przerywacz (jego stan oraz przerwa) , cewka zapłonowa, kondensator.
09-06-2025 20:34:03
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
2stroke4life Offline
Nowy
*


Liczba postów: 9
Imię: Czarek
Skąd: Śląskie
Pojazd: Romet Komar
Post: #4
RE: Komar 3 1978 – słaba iskra, ustawienie zapłonu, regulacja platynek, nie odpala
Jak sprawdzałeś słaba iskrę? Bo tu może być tak że iskra jest tylko nie przeskakuje. Najlepszy sposób to przylozyc palec i wtedy go kopnąć. Iskra powinna cie mocno kopnąć. Jeżeli tak będzie a iskry dalej nie widać to znaczy że swieca jest zabrudzona, zesputa albo ma złą przerwę pomiędzy elektrodami(powinno być 0.3 -0.6 w zależności od świecy).
11-06-2025 15:48:30
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Ricky Offline
Nowy
*


Liczba postów: 6
Imię: Ricky
Skąd: Podkarpackie
Pojazd: Romet Komar
Post: #5
RE: Komar 3 1978 – słaba iskra, ustawienie zapłonu, regulacja platynek, nie odpala
Odpowiadam po prawie miesiącu bo zapomniałem hasła ;D, była to wina kondensatora i źle ustawionego zapłonu, ale teraz gdy już jeździ i odpala pojawił się 2 problem, gdy się nagrzeje to już nic nie chce jechać, dusi go i gaśnie. Wina cewek czy czegoś innego? A jeśli będzie to przez cewki to za co odpowiada 2 miedziana? Bo wiem że ta owinięta "plastrem" to zapłonowa, a 1 z 2 miedzianych to świetlna, ale nie wiem która. Obie są świetlne czy ta 2 to od czegoś innego?
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 08-07-2025 11:39:11 przez Ricky.)
08-07-2025 11:35:28
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Dinozaur Offline
Uczeń
*


Liczba postów: 147
Imię: Jarek
Skąd: Wroclaw
Pojazd: Inny
Post: #6
RE: Komar 3 1978 – słaba iskra, ustawienie zapłonu, regulacja platynek, nie odpala
Czesc, moze tez byc tak - ze to tlok 'puchnie' z przegrzania i blokuje sie w cylindrze : silnik slabnie i gasnie, bo tlok sie 'przyciera' i coraz trudniej mu sie poruszac w cylindrze..?
Pozdrawiam.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 08-07-2025 13:11:15 przez Dinozaur.)
08-07-2025 13:09:03
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Ricky Offline
Nowy
*


Liczba postów: 6
Imię: Ricky
Skąd: Podkarpackie
Pojazd: Romet Komar
Post: #7
RE: Komar 3 1978 – słaba iskra, ustawienie zapłonu, regulacja platynek, nie odpala
(08-07-2025 13:09:03)Dinozaur napisał(a):  Czesc, moze tez byc tak - ze to tlok 'puchnie' z przegrzania i blokuje sie w cylindrze : silnik slabnie i gasnie, bo tlok sie 'przyciera' i coraz trudniej mu sie poruszac w cylindrze..?
Pozdrawiam.

Raczej nie bo kopnąć da się normalnie,0 dodatkowego oporu
08-07-2025 14:07:58
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
łogór 200 Offline
Ostatni ch#j Polski
*


Liczba postów: 665
Imię: Tomek
Skąd: Małopolska
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #8
Komar 3 1978 – słaba iskra, ustawienie zapłonu, regulacja platynek, nie odpala
Odlacz swiatla i zobacz czy bedzie lepiej,ogolnie moze byc tak ze cewka sie nagrzewa i niestety iskra slabnie,cewka oczywiscie tylko oryginalna nawet uzywana,ja sie nie spotkal sie jeszcze z dobra wspolczesna cewka


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

K:A ja jestem durnym osłem, Tak?
J:Tak
J:Ostatnim ch... Polski To ci mogę zapowiedzieć.

„Każdy człowiek musi w jakiś sposób żyć, nie jak to się mówi byle jak”
08-07-2025 14:39:12
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
grz3513k Offline
Uczeń
*


Liczba postów: 167
Imię: Grzegorz
Skąd: Lubelskie
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #9
RE: Komar 3 1978 – słaba iskra, ustawienie zapłonu, regulacja platynek, nie odpala
Nawet nie trzeba odłączać wystarczy że w trakcie jazdy je wyłączy oczywiscie jeżeli instalacja jest dobra i nigdzie nie masuje, Ja na twoim miejscu zmieniłbym świecę i zobaczył czy jest jakaś zmiana a jak nie to kondensator
08-07-2025 16:15:56
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Ricky Offline
Nowy
*


Liczba postów: 6
Imię: Ricky
Skąd: Podkarpackie
Pojazd: Romet Komar
Post: #10
RE: Komar 3 1978 – słaba iskra, ustawienie zapłonu, regulacja platynek, nie odpala
(08-07-2025 16:15:56)grz3513k napisał(a):  Nawet nie trzeba odłączać wystarczy że w trakcie jazdy je wyłączy oczywiscie jeżeli instalacja jest dobra i nigdzie nie masuje, Ja na twoim miejscu zmieniłbym świecę i zobaczył czy jest jakaś zmiana a jak nie to kondensator

Światła to wogole śmieszna sprawa bo nawet na zimnym silniku nie da się ich włączyć bo go dusi i gaśnie odrazu, kondensator jest świeży zrobione na nim może z 5km, świeca też nówka
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 08-07-2025 17:52:37 przez Ricky.)
08-07-2025 17:52:15
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
grz3513k Offline
Uczeń
*


Liczba postów: 167
Imię: Grzegorz
Skąd: Lubelskie
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #11
RE: Komar 3 1978 – słaba iskra, ustawienie zapłonu, regulacja platynek, nie odpala
Z tymi światłami to miałem podobnie że po właczeniu odrazu gasł okazało się, że kabel od gaszenia masował "dotykał" do kabla od świateł i odcinał zapłon (Kable masowały się w okolicy tej przelotki jak na zdjeciu) A to, że kondensator jest nowy wcale nie oznacza, że musi być sprawny, Świecę jaką kupiłeś? Ja w swoim 023 mam NGK B8HS i nie mam z nią żadych problemów i iskra jest porządna


Załączone pliki Miniatury
   
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 08-07-2025 21:19:07 przez grz3513k.)
08-07-2025 21:16:09
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Ricky Offline
Nowy
*


Liczba postów: 6
Imię: Ricky
Skąd: Podkarpackie
Pojazd: Romet Komar
Post: #12
RE: Komar 3 1978 – słaba iskra, ustawienie zapłonu, regulacja platynek, nie odpala
(08-07-2025 21:16:09)grz3513k napisał(a):  Z tymi światłami to miałem podobnie że po właczeniu odrazu gasł okazało się, że kabel od gaszenia masował "dotykał" do kabla od świateł i odcinał zapłon (Kable masowały się w okolicy tej przelotki jak na zdjeciu) A to, że kondensator jest nowy wcale nie oznacza, że musi być sprawny, Świecę jaką kupiłeś? Ja w swoim 023 mam NGK B8HS i nie mam z nią żadych problemów i iskra jest porządna

Jakby dla mnie światła są najmniejszym problemem, gorzej jest z tym, że gaśnie jak się nagrzeje, stąd główne pytanie od czego są dane cewki + też jakby kondensator był walnięty to by miał ciężko w ogóle zapalić a pali od kopa
10-07-2025 18:23:11
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 





Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek:


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
50T-1, 200 albo 205 - któ...
Ostatni post: grissley
Dzisiaj 02:53:13
» Odpowiedzi: 97
» Wyświetleń: 3050
Piotrków / Okolice ?
Ostatni post: grz3513k
Wczoraj 22:38:11
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 1986
Powitanie
Ostatni post: emilson14
Wczoraj 21:50:11
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 32
Wkład tłumika
Ostatni post: m.wegrzyn
Wczoraj 16:45:20
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 99
Części
Ostatni post: marcin1479
Wczoraj 11:16:52
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 142
potrzebuje pomocy
Ostatni post: TobiaszDymek
Wczoraj 10:59:32
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 151
[S] Sprzedam Rometa Z150
Ostatni post: MZtkowicz
11-07-2025 22:23:47
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 65
Automat zmiany biegów Oga...
Ostatni post: Norweski Zomowiec
11-07-2025 21:51:14
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 133
Naprawa renowacja Ogar 20...
Ostatni post: Perkoz1984
11-07-2025 21:17:32
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 60
Kupię pilnie 4 odblaski s...
Ostatni post: Kasztan
11-07-2025 19:17:23
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 62
Komar 3 1978 – słaba iskr...
Ostatni post: Ricky
10-07-2025 18:23:11
» Odpowiedzi: 11
» Wyświetleń: 774
Liczba oktanowa a ustawie...
Ostatni post: Dinozaur
10-07-2025 11:23:58
» Odpowiedzi: 62
» Wyświetleń: 6595
Garażowy vlog
Ostatni post: skinder
09-07-2025 21:17:07
» Odpowiedzi: 213
» Wyświetleń: 152236
Oryginalny lakier?
Ostatni post: romek
09-07-2025 20:18:58
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 160
Romet Ogar 200 - usprawni...
Ostatni post: romek
09-07-2025 19:17:56
» Odpowiedzi: 24
» Wyświetleń: 819

Reklama