Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Ankieta: Który motorower będzie nabardziej bezproblemowy w eksploatacji?
50T-1 (019)
Ogar 200
Ogar 205
[Wyniki ankiety]
Uwaga: To jest publiczna ankieta, więc każdy może zobaczyć na co zagłosowano.
Odpowiedz 
 
Ocena wątku:
  • 0 głosów - 0 średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
50T-1, 200 albo 205 - który kupić na "daily" zagranicą?
Autor Wiadomość
łogór 200 Offline
Ostatni ch#j Polski
*


Liczba postów: 658
Imię: Tomek
Skąd: Małopolska
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #31
50T-1, 200 albo 205 - który kupić na "daily" zagranicą?
Niestety Panie,tanio to juz bylo,teraz jest drogo i marnie,a za wspomniana dyche kupujesz Pan naprawde fajnego japonskiego klasyka z zaplonem elektronicznym i normalnym cywilizowanym gaznikiem w standardzie,o aku kierunkach i instalacji 12v nie wspominajac


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

K:A ja jestem durnym osłem, Tak?
J:Tak
J:Ostatnim ch... Polski To ci mogę zapowiedzieć.

„Każdy człowiek musi w jakiś sposób żyć, nie jak to się mówi byle jak”
Wczoraj 01:09:26
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Reklama
tomangelo Offline
Uczeń
*


Liczba postów: 214
Imię: tomangelo
Skąd: Polska
Pojazd: Romet Komar
Post: #32
RE: 50T-1, 200 albo 205 - który kupić na "daily" zagranicą?
Tutaj czyste zgadywanie, ale pod tym kątem 205 może mieć przewagę. Skoro to ten słabszy wariant Ogara, to możliwe że chętnych na takiego będzie mniej, a przez to cena będzie ciut niższa.

Ale no właśnie, wszystkie te konstrukcje wyszły z fazy "złom w krzakach za grosze" i przeszły do etapu "kultu", przez co ceny są z kosmosu.
Wczoraj 01:24:18
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Quake96 Offline
Pyr pyr, wrum, wrum :D
Moderatorzy


Liczba postów: 2,762
Imię: Piotr
Skąd: Bydgoszcz
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #33
RE: 50T-1, 200 albo 205 - który kupić na "daily" zagranicą?
Cytat:Nawet współczesne, markowe silniki nie zawsze chodzą poprawnie mimo ustalenia fabrycznych regulacji i trzeba czasem np. skorygować obroty jałowe, inaczej podkaszarka kręci głowicą bez gazu, czy piła nie utrzymuje obrotów na ciepłym silniku. Czasem od tego są śruby, czasem wymienia się dysze. Brak możliwości regulacji fabrycznych nastaw skazuje na poleganie na tym, że zespół silnika z gaźnikiem jest dobrze wykonany. A z jakością w demoludach to wszyscy wiemy jak bywało, ilość nadrabiała jakość.

Ale Jikov ma regulację wolnych obrotów i wymienne dysze... Nie ma tylko regulacji mieszanki wolnych obrotów, która tak, w przypadku tego gaźnika jest zbędna. Do cholery, przejeździłem tymi wynalazkami dziesiątki tysięcy kilometrów i jedyne co trzeba co jakiś czas poprawić to regulacja wolnych obrotów.

Cytat:Jikov produkował wyroby gaźnikopodobne czy to się komuś podoba czy nie.

Które mimo wszystko jakkolwiek działały, w przeciwieństwie do wyrobów silnikopodobnych z Dezametu, które miały więcej bolączek niż 80letnia staruszka i przy nieuważnej redukcji zrywały tryb zdawczy albo choinkę :F

Cytat:To nie jest zbędna regulacja, a podstawowa.

I rozumiem ta cała regulacja automatu zmiany biegów też jest "podstawowa" w Dezametach? krejzi Jak widać pepiczki potrafili zrobić mechanizm skrzyni tak aby nie trzeba było go regulować a mimo to działa jak należy. To też udowadnia mi, że można coś zrobić tak, aby działało przy minimalnej konieczności regulacji/obsługi.

Cytat:Nie wyobrażam sobie przeprowadzenia prawidłowej regulacji gaźnika bez regulacji obrotów i mieszanki. Rozumiem, że jakby wolne obroty też ustawili na sztywno to byłby ideałem?
Nie da się zapewnić takiej powtarzalności produkcji, aby regulacja gaźnika była zbędna. To będzie jakoś działać, ale jakoś bywa czasem dalekie od dobrego działania.

Powtórzę się, robiłem przy wielu silnikach, regulowałem tego pewnie z dziesiątki i nikt nigdy potem nie narzekał. Czyli jednak się da wyregulować ten gaźnik.

Cytat:Najeździłem się i napchałem Jawy wystarczająco wiele, żeby nie tknąć tego badziewia więcej nawet kijem.

Czyli tak jak myślałem Wink

Cytat:I wypraszam sobie słowa o paprokach, silnik był zrobiony przez polecanego wtedy tu na forum speca.

To trzeba się zastanowić, gdzie, albo w kim tkwił w takim razie problem Smile

Cytat:Skrzynie w Dezametach były jakie były. Ale to motorower, nie czołg. Wymaga minimum kultury technicznej.

Owszem, ale jakość materiałów użytych do produkcji tych silników to śmiech na sali. Możesz sobie tłumaczyć to "kulturą" techniczną, ale te silniki były zrobione z beznadziei i dobrych chęci jego konstruktorów. Jawa za to znosi dużo mniej ostrożną eksploatację, bo jest po prostu lepszej jakości. Koniec kropka.

Cytat:No ale on też o skrzyniach 3kach w 019 dobrego słowa nie powiedział, co się wpisuje 100% w Waszą opinię tutaj.

Dziękuję, dobranoc.

Cytat:Gaźnik Jikov to chyba nie problem, skoro można wymienić na Dellorto? Tzn nie znam Dellorto, ale z tego co dotychczas mi się obiło o oczy to zakładam, że on jest bezproblemowy (?).

Oczywiście. Niemniej jak już kupisz, sprawdź czy uznasz to za konieczne. Jak mówiłem, Jikov owszem słynie ze "zużycia" paliwa, ale jest tak prosty że albo działa, albo nie. Jak uznasz, że chcesz coś poprawić to do wyboru masz dzisiaj pewnie wiele gaźników.


Cytat:Tutaj czyste zgadywanie, ale pod tym kątem 205 może mieć przewagę. Skoro to ten słabszy wariant Ogara, to możliwe że chętnych na takiego będzie mniej, a przez to cena będzie ciut niższa.

Nie będzie raczej taniej Smile Ludzie są niepoważni i niezależnie od tego czy to 200, 205, Komar, T-1 czy cholera wie co jeszcze, wszystko cenią jakby to był złoty pociąg.

Cytat:Ale no właśnie, wszystkie te konstrukcje wyszły z fazy "złom w krzakach za grosze" i przeszły do etapu "kultu", przez co ceny są z kosmosu.

100% racji. Niestety wiele z tego to nadal fizycznie "złom wyjęty z krzaków", tylko ceniony jak nowy motorower.

- Patrz pan, ale ciśnie tą jawką, no wariat!
- Ale panie, to dopiero drugi bieg się kończy...


"Skończyło się jak Bruce Lee, czy misja w kosmodromach
Nie nagra tego Grundig czy Unitra Diora...."
(Ten post był ostatnio modyfikowany: Wczoraj 12:12:38 przez Quake96.)
Wczoraj 12:10:18
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
kacperszkudlarek Niedostępny

*


Liczba postów: 1,017
Imię: Tak
Skąd: Tak
Pojazd: Inny
Post: #34
RE: 50T-1, 200 albo 205 - który kupić na "daily" zagranicą?
Kupuj co chcesz, jak i tak będzie zajechany silnik, nawet ten wychwalany 223, to też worek pieniędzy włożysz.
Wczoraj 14:14:22
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
grz3513k Offline
Uczeń
*


Liczba postów: 153
Imię: Grzegorz
Skąd: Lubelskie
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #35
RE: 50T-1, 200 albo 205 - który kupić na "daily" zagranicą?
(Wczoraj 01:24:18)tomangelo napisał(a):  Tutaj czyste zgadywanie, ale pod tym kątem 205 może mieć przewagę. Skoro to ten słabszy wariant Ogara, to możliwe że chętnych na takiego będzie mniej, a przez to cena będzie ciut niższa.

Z tym że 205 bedzie tańszy to sie nie zgodzę bo oba moje ogary (205 i 200) kupiłem za jednakową kwotę i oba są zarejestrowane na białe blachy
Wczoraj 14:33:05
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
grissley Offline
Nowy
*


Liczba postów: 8
Imię: Roman
Skąd: Olsztynek
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #36
RE: 50T-1, 200 albo 205 - który kupić na "daily" zagranicą?
Ceny są podobne. Mechanicznie i tak dam do gruntownego przejrzenia i wyregulowania, a w razie potrzeby remontu. Rezerwuję na to dwójkę.
Niestety wygląda na to, że najdroższe ze wszystkiego byłoby lakierowanie - a te co nie wyglądają jak paździerz (i może byłoby się w nich bez lakierowania) to właśnie fortunę kosztują ? A i tak zazwyczaj ziutek sam w stodole lakierował...
Wczoraj 21:20:38
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Quake96 Offline
Pyr pyr, wrum, wrum :D
Moderatorzy


Liczba postów: 2,762
Imię: Piotr
Skąd: Bydgoszcz
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #37
RE: 50T-1, 200 albo 205 - który kupić na "daily" zagranicą?
Z lakierowaniem to bywa różnie. Zależy czy koniecznie musisz mieć "na mokro" czy może być proszkowo. Nie wiem jak się mają ceny w twojej okolicy, ale ja jakieś 4 lata temu za kompleksowe piaskowanie z lakierowaniem praktycznie całego Ogara 200 (oprócz widelca) dawałem 300zł i była to podobno bardzo dobra cena.

Niemniej, wygląd można zostawić "na później". Zacznij od dobrej bazy, a potem stopniowo, własnym sumptem możesz coś z tego rzeźbić.

PS: Mnie ostatnio remont silnika wyniósł ~800zł i to na takich lepszych częściach. Wymieniony był cylinder z tłokiem i pierścieniami, łożyska i uszczelniacze i praktycznie całe sprzęgło. Ten silnik nie ma za wiele części, więc tak naprawdę wiele więcej zwykle do wymiany nie ma.

Także szukaj po prostu czegoś w znośnej cenie i rób po swojemu. Te "wypicowane" Ogarki po ch*j wie ile to nierzadko byle jak zrobiony paździerz na tanich częściach, bo wiele ludzi przecież uważa, że "te chińskie łożyska do takiego komarka to wystarczą, po co dawać lepsze" i tak dalej... Smile

- Patrz pan, ale ciśnie tą jawką, no wariat!
- Ale panie, to dopiero drugi bieg się kończy...


"Skończyło się jak Bruce Lee, czy misja w kosmodromach
Nie nagra tego Grundig czy Unitra Diora...."
Wczoraj 23:10:34
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
romek Offline
019 rzondzi
*


Liczba postów: 2,610
Imię: Marcin
Skąd: NOS
Pojazd: Romet Komar
Post: #38
RE: 50T-1, 200 albo 205 - który kupić na "daily" zagranicą?
Ja teraz dałem za piaskowanie+proszkowy epoksyd+czarne elementy pomalowane proszkowo (bo reszta szła na mokro) 400 zł z tym że to motorynka. Często też mogą być potrzebne jakieś prace spawalnicze, może niekoniecznie pęknięta rama ale ułamany ogranicznik stopki czy widelca już tak. A szpachel to już obowiazkowo. Jak dwa lata temu robiłem swojego Ogara to w temacie jeden z użytkowników dał namiar na firmę która robi wszystko kompleksowo z wysyłką. Wtedy chyba trochę ponad tysiąc brał.

W sumie tak myślę że może i ta 200 lepsza, ale do codziennej jazdy to może jednak warto popaść w herezję i założyć CDI (jest osoba która je wykonuje tanio na bazie oryginału) i jakiś lepszy gaźnik (chyba Amal teraz w modzie). Mam doświadczenia z każdym silnikiem Rometa (oprócz 027) i powiem szczerze że silnik jawki jest fajny bo mocny, ale ile nerwów na niego poszło. Zacznijmy od tego że cały czas wyskakuje mi dwójka mimo remontu ale to moja wina bo przyżydziłem na nowy aparat. Potem kupiłem podróbkę Jikova by Duells co się skończyło zakupem jakiegoś oryginalnego i składaniu z dwóch oryginalnych jednego działającego. Był problem z poziomem paliwa, przerywał przy dużej prędkości. Winny był poziom paliwa, trzeba było maksymalnie przegiąć blaszkę. Długo z tym walczyłem bo niby był wcześniej ustawiony wg poradników. Zapłon jak zapłon, raz się zrobiło zwarcie a raz trzeba było ustawić przerwę. Tak to chodzi . A najmniej problemów mam z jednym z.moich Komarów z silnikiem 017 Smile ale to trzeba mieć szczęście.

Mówię, na dzień dzisiejszy da się zrobić na bazie czy to 200 czy 205 takiego który wszędzie dojedzie i zawsze odpali ale to trzeba z 10 kafla na to wszystko wyłozyc
(Ten post był ostatnio modyfikowany: Wczoraj 23:35:03 przez romek.)
Wczoraj 23:32:55
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 





Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: Dawdzio , 1 gości


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Spawak do Rometa 60/4/3 T...
Ostatni post: ifuomosquito
Dzisiaj 00:46:59
» Odpowiedzi: 9
» Wyświetleń: 348
50T-1, 200 albo 205 - któ...
Ostatni post: romek
Wczoraj 23:32:55
» Odpowiedzi: 37
» Wyświetleń: 907
Problem z iskrownikiem
Ostatni post: romek
Wczoraj 23:19:27
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 23
Zbiornik 50-T1 z gwintem,...
Ostatni post: Debesta
Wczoraj 19:18:12
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 460
Kuppię Ogara 205
Ostatni post: Debesta
Wczoraj 19:16:45
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 249
kupie części do 50 t-1
Ostatni post: Debesta
Wczoraj 19:14:32
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 854
Rejestracja na białe tabl...
Ostatni post: romek
Wczoraj 11:12:56
» Odpowiedzi: 6
» Wyświetleń: 118
Hamulec przedni Wigry 3
Ostatni post: zaz
Wczoraj 09:33:05
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 157
Komar przednie zawieszeni...
Ostatni post: romek
05-07-2025 21:16:29
» Odpowiedzi: 15
» Wyświetleń: 1453
Aron Kowalewo Wlkp. z 199...
Ostatni post: Muran001
05-07-2025 17:56:43
» Odpowiedzi: 6
» Wyświetleń: 1179
Romet gil 94r
Ostatni post: Muran001
05-07-2025 17:48:18
» Odpowiedzi: 5
» Wyświetleń: 221
Gdzie były motnowane lamp...
Ostatni post: Kasztan
05-07-2025 14:29:03
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 80
Urwana śruba od regulacji...
Ostatni post: Norweski Zomowiec
04-07-2025 21:50:10
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 117
Identyfikacja wersji i na...
Ostatni post: usertm
03-07-2025 22:12:50
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 267
Ogar cdi przerywa i strze...
Ostatni post: Szymon_komar
03-07-2025 16:30:01
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 286

Reklama