Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
 
Ocena wątku:
  • 0 głosów - 0 średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Romet komar nie ma mocy
Autor Wiadomość
2stroke4life Offline
Nowy
*


Liczba postów: 7
Imię: Czarek
Skąd: Śląskie
Pojazd: Romet Komar
Post: #1
Romet komar nie ma mocy
Cześć, mam komarka z 1968r i wydaje mi się że zrobiłem już wszystko, a motorower dalej nie jedzie tak jak powinien. Tzn rozpędzi się tad do 40kmh, a po odkreceniu wydechu osiągnąłem 44khm. Próbowałem już zmieniać kupiłem nowy gaznik gm12f, (nic nie dalo) potem zmieniłem jeszcze na inny (też gm12f ale oryginalny) również bez efektów. Wymieniłem wal, wszystkie łożyska w silniku, tlok i cylinder mam nowy (almot 60). Z tego co wiem komar powinien jechać tak z 55kmh i nie mam już pomysłu co mogę zrobić. Pomóżcie
10-06-2025 12:44:34
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Reklama
wazniak96 Offline
Smerf Mechanizator
*


Liczba postów: 667
Imię: Dawid
Skąd: Lębork
Pojazd: Romet Ogar 205
Post: #2
RE: Romet komar nie ma mocy
55km/h komarem? Gdzie to wyczytałeś? Powiedziałbym że standardem jest 45km/h, przy 50 to już jest super wynik.

Możesz pobawić się zapłonem / przerwą na świecy, być może wtedy uda się osiągnąć wyższe obroty. Jeśli komar ma siłę możesz też spróbować zastosować inne przełożenie (zmiana zębatki przód / tył).
10-06-2025 14:20:17
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
2stroke4life Offline
Nowy
*


Liczba postów: 7
Imię: Czarek
Skąd: Śląskie
Pojazd: Romet Komar
Post: #3
RE: Romet komar nie ma mocy
No właśnie chciałem pokombinować z przełożeniami, ale problem jest taki że jak jadę na 2 i wcisnę sprzęgło to obroty jeszcze wzrastają. Czyli bym powiedzial ze on nie umie "uciągnąć". (Mam dwu biegowy silnik)
10-06-2025 14:26:45
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Bob_Harley Offline
Technik
*


Liczba postów: 539
Imię: Bob
Skąd: Świętokrzyskie
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #4
RE: Romet komar nie ma mocy
a nie wypadałoby go troche dotrzeć po tych wymianach? Mój Ogar 200 to dopiero zaczął iść jak go mocno dogrzałem aż silnik zadzwonił i zgasł, potem po ostudzeniu to szedł 60kph

i faktycznie 55kph to pojedzie ale jafka, a nie Dezamet
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 10-06-2025 16:28:23 przez Bob_Harley.)
10-06-2025 16:27:31
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
wazniak96 Offline
Smerf Mechanizator
*


Liczba postów: 667
Imię: Dawid
Skąd: Lębork
Pojazd: Romet Ogar 205
Post: #5
RE: Romet komar nie ma mocy
Skoro bez tłumuka lepiej działał to także przyjrzałbym się temu problemowi czyli sprawdził drożność kolanka i samego tłumika.
10-06-2025 17:11:23
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
romek Offline
019 rzondzi
*


Liczba postów: 2,569
Imię: Marcin
Skąd: NOS
Pojazd: Romet Komar
Post: #6
RE: Romet komar nie ma mocy
(10-06-2025 14:26:45)2stroke4life napisał(a):  No właśnie chciałem pokombinować z przełożeniami, ale problem jest taki że jak jadę na 2 i wcisnę sprzęgło to obroty jeszcze wzrastają. Czyli bym powiedzial ze on nie umie "uciągnąć". (Mam dwu biegowy silnik)


Nie uważam żeby to była wada, to raczej normalne

Komary ale MR-232 czyli z gaźnikiem G12 na obejmę były trochę szybsze, jak masz nowszy typ to raczej normalna prędkość, ale bez tłumika powinien być słabszy więc zadbaj o jego drożność

Ale ten temat będzie woda na młyn dla kogoś Smile
10-06-2025 18:08:59
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Dinozaur Offline
Uczeń
*


Liczba postów: 134
Imię: Jarek
Skąd: Wroclaw
Pojazd: Inny
Post: #7
RE: Romet komar nie ma mocy
Czesc, ostatni raz o tym pisze - dla 'odnowienia zaginionej wiedzy oktanowej', bo dzisiaj nawet 'inzynierowie' o tym nie wiedza [ dopiero na szczeblu 'dr - doc. na Politechnice'- jest to wiedza nadal aktualna ], a 45 - 35 lat temu byla to wiedza ogolnie znana / 17 letni uczniowie 'ZSZ Samochodowki' o tym wiedzieli, jesli pasjonowali sie motoryzacja oczywiscie...
'Rys - Zak' i podobne z tego okresu zbudowano na benzyny 'BA 70 - 75 Oktan' i tylko na takich paliwach mialy moce 1,8 - 2 KM i egzemplarze seryjne osiagaly predkosc 55 - 60 km/h.
'Komar' byl pozniej zbudowany, po zmianie przepisow dotyczacych motorowerow - wiec zostal 'zdlawiony do 1,4 - 1,5 KM' / opoznionym zaplonem do '3 mm przed GMP', a wczesniej Rys i Zak - mialy wyprzedzenie zaplonu 4,5 mm przed GMP i to na benzynie 'BA 70 - 75 Oktan' wlasnie, dlatego mialy te moce 1,8 - 2 KM...
Ponizej - tabela ze stopniami sprezania silnikow po lewej i LO odpowiadajacych im benzyn / po prawej stronie.
'Rys, Zak i Komar' - zawieraja sie w drugiej od gory linijce tabelki i tyle, a jak 'ktos' tego 'nie rozumie' - to pozniej ma wlasnie takie problemy jak wyzej...
Pozdrawiam.    
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 10-06-2025 19:53:17 przez Dinozaur.)
10-06-2025 19:43:45
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
romek Offline
019 rzondzi
*


Liczba postów: 2,569
Imię: Marcin
Skąd: NOS
Pojazd: Romet Komar
Post: #8
RE: Romet komar nie ma mocy
Edit: Post do usuniecia, pomyliłem sie
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 10-06-2025 23:29:29 przez romek.)
10-06-2025 23:26:27
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
2stroke4life Offline
Nowy
*


Liczba postów: 7
Imię: Czarek
Skąd: Śląskie
Pojazd: Romet Komar
Post: #9
RE: Romet komar nie ma mocy
(10-06-2025 19:43:45)Dinozaur napisał(a):  Czesc, ostatni raz o tym pisze - dla 'odnowienia zaginionej wiedzy oktanowej', bo dzisiaj nawet 'inzynierowie' o tym nie wiedza [ dopiero na szczeblu 'dr - doc. na Politechnice'- jest to wiedza nadal aktualna ], a 45 - 35 lat temu byla to wiedza ogolnie znana / 17 letni uczniowie 'ZSZ Samochodowki' o tym wiedzieli, jesli pasjonowali sie motoryzacja oczywiscie...
'Rys - Zak' i podobne z tego okresu zbudowano na benzyny 'BA 70 - 75 Oktan' i tylko na takich paliwach mialy moce 1,8 - 2 KM i egzemplarze seryjne osiagaly predkosc 55 - 60 km/h.
'Komar' byl pozniej zbudowany, po zmianie przepisow dotyczacych motorowerow - wiec zostal 'zdlawiony do 1,4 - 1,5 KM' / opoznionym zaplonem do '3 mm przed GMP', a wczesniej Rys i Zak - mialy wyprzedzenie zaplonu 4,5 mm przed GMP i to na benzynie 'BA 70 - 75 Oktan' wlasnie, dlatego mialy te moce 1,8 - 2 KM...
Ponizej - tabela ze stopniami sprezania silnikow po lewej i LO odpowiadajacych im benzyn / po prawej stronie.
'Rys, Zak i Komar' - zawieraja sie w drugiej od gory linijce tabelki i tyle, a jak 'ktos' tego 'nie rozumie' - to pozniej ma wlasnie takie problemy jak wyzej...
Pozdrawiam.

Czyli dobrze Pana zrozumiałem, że na dzisiejszej 95 albo 98 zaplon powinien być wyprzedzony o więcej niż 3mm? I jeżeli tak to mniej więcej o ile? Nie będzie wtedy trudności z odpaleniem?
Wczoraj 15:59:35
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
romek Offline
019 rzondzi
*


Liczba postów: 2,569
Imię: Marcin
Skąd: NOS
Pojazd: Romet Komar
Post: #10
RE: Romet komar nie ma mocy
Teoretycznie tak, praktyka pokazuje że i na 3mm jest zazwyczaj dobrze.
Wczoraj 17:35:31
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Norweski Zomowiec Offline
Mechanik
*


Liczba postów: 1,859
Imię: Marcin
Skąd: Zamośc
Pojazd: Inny
Post: #11
RE: Romet komar nie ma mocy
(10-06-2025 12:44:34)2stroke4life napisał(a):  Cześć, mam komarka z 1968r i wydaje mi się że zrobiłem już wszystko, a motorower dalej nie jedzie tak jak powinien. Tzn rozpędzi się tad do 40kmh, a po odkreceniu wydechu osiągnąłem 44khm. Próbowałem już zmieniać kupiłem nowy gaznik gm12f, (nic nie dalo) potem zmieniłem jeszcze na inny (też gm12f ale oryginalny) również bez efektów. Wymieniłem wal, wszystkie łożyska w silniku, tlok i cylinder mam nowy (almot 60). Z tego co wiem komar powinien jechać tak z 55kmh i nie mam już pomysłu co mogę zrobić. Pomóżcie

cylinder z almotu jest zdławiony i komar będzie słaby, jeśli porównując z oryginalnym z dezametu 023 . Musisz pomodzić w kanałach
(Ten post był ostatnio modyfikowany: Wczoraj 18:25:06 przez Norweski Zomowiec.)
Wczoraj 18:24:31
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
romek Offline
019 rzondzi
*


Liczba postów: 2,569
Imię: Marcin
Skąd: NOS
Pojazd: Romet Komar
Post: #12
RE: Romet komar nie ma mocy
Też prawda. Przyłóż uszczelkę pod cylinder na kartery a potem na cylinder to zobaczysz o co chodzi. Trzeba rozfrezowac dlatego na dzień dzisiejszy najlepiej robić szlif oryginalnego, nawet jeśli nie masz na miejscu takiego zakładu to wysyłkowo wyjdzie odrobinę taniej niż Almot.
Wczoraj 19:07:07
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Dinozaur Offline
Uczeń
*


Liczba postów: 134
Imię: Jarek
Skąd: Wroclaw
Pojazd: Inny
Post: #13
RE: Romet komar nie ma mocy
Czesc, ja np. nigdy w zasadzie nie 'bawie sie zaplonem' ustawiajac 'wg fabryki', bo to w dzisiejszych czasach dla mnie zwykla strata czasu i energii, bo sa zupelnie inne benzyny...
Odkad pamietam - to ustawialem poczatek przerwy na platynkach tak, ze zagladalem do cylindra bez swiecy i patrzylem - jak wysoko dochodzi denko tloka w cylindrze ?
Pozniej cofalem tlok o '3,5 - 4 mm na oko' i regulowalem poczatek przerwy na przerywaczu - odpalalem silnik i jesli nie 'wierzgal - nie kichal w gaznik' przy zapalaniu - to zwiekszalem wyprzedzenie zaplonu o kolejne 0,5 - 1mm / odpalalem znowu i jesli 'nie wierzgal kopniakiem' lub pedalami / znowu zwiekszalem wyprzedzenie o 0,5 - 1mm i tak do skutku - czyli do najwiekszych rozwijanych obrotow silnika / najwyzszej predkosci i najmniejszego spalania jednoczesnie, przy zachowaniu rownych wolnych obrotow, itp.
Bo jak zbyt mocno wyprzedzilem zaplon i silnik zaczynal 'kichac w gaznik' przy zapalaniu lub 'wierzgac kopniakiem' - to cofalem obrotem plytki przerywacza o 0,5 - 1 mm i zawsze bylo dobrze pozniej / dawalo sie lekko odpalac, czesto nawet bez 'ssania', tylko z lekkim przelaniem gaznika - silnik idealnie reagowal na dodanie gazu, wkrecal sie bardzo wysoko i mial wolne obroty, itp. - no tylko zajmowalo to czasem 2 kolejne dni 'prob i testow'...
Wczoraj znalazlem np. cala 'miednice emaliowana' roznych nowych czesci 'garazowych - komorkowych' : kondensatory z epoki, nowy kranik Komar - WSK, przerywacze roznej 'masci', cylinderki rozpieraczy hamulcowych, krzyzaki przegubow z lozyskami igielkowymi / wszystko w smarze i resztkach opakowania, np. lozyska stozkowe do kol / chyba 'Maluch 126p', itp. graty / po sprzataniu garazu - komorki...
No i mosiezny 'trzpien - glebokosciomierz z podzialkami', ale juz 'uzywka' - wyglada na lata 60 - 70 te, do regulacji wyprzedzenia zaplonu - bedzie do 'kolekcji / na polke'...
A porownujac osiagi - to kilkanascie lat temu zamontowalem np. silnik 'REX 40cc' z 1952r. do roweru i tak wyregulowalem w nim zaplon 'na oko', ze ciezki rower [ ok. 22 kg wagi ], na oponach 28 x 2 / rozwijal 65 km/h [ przy bezwietrznej pogodzie oczywiscie ] i spalal tylko 0,7 - 0,8 L / 100 km...
Przy 'mocy az 0,7 KM' i napedzie paskiem klinowym na przednie kolo...
Pozdrawiam.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: Dzisiaj 03:02:18 przez Dinozaur.)
Dzisiaj 02:47:36
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 





Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Linka do motorynki
Ostatni post: olszcx
Dzisiaj 17:12:53
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 2
Remont rometa Polo M-760
Ostatni post: Romet fan
Dzisiaj 16:06:29
» Odpowiedzi: 33
» Wyświetleń: 4507
Romet komar nie ma mocy
Ostatni post: Dinozaur
Dzisiaj 02:47:36
» Odpowiedzi: 12
» Wyświetleń: 316
Uszczelka pod głowicą rom...
Ostatni post: 2stroke4life
Dzisiaj 00:30:45
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 81
Przerwa w kole.
Ostatni post: romek
Wczoraj 23:34:55
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 92
Mój pierwszy Ogar 200
Ostatni post: Quake96
Wczoraj 22:37:31
» Odpowiedzi: 1534
» Wyświetleń: 836845
Komar po szlifie na dotar...
Ostatni post: romek
Wczoraj 17:37:44
» Odpowiedzi: 159
» Wyświetleń: 27422
Komar 3 1978 – słaba iskr...
Ostatni post: 2stroke4life
Wczoraj 15:48:30
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 258
Romet kadet 023
Ostatni post: Merfix
10-06-2025 18:09:28
» Odpowiedzi: 19
» Wyświetleń: 772
Romet ogar 205 słabo jedz...
Ostatni post: 2stroke4life
10-06-2025 12:55:11
» Odpowiedzi: 7
» Wyświetleń: 1673
Nowy romecik - 50 T-1
Ostatni post: usertm
09-06-2025 23:37:22
» Odpowiedzi: 5
» Wyświetleń: 298
mój Romecik sie dusi
Ostatni post: Dinozaur
09-06-2025 23:20:05
» Odpowiedzi: 10
» Wyświetleń: 356
Witam i zarazem pytanko ?
Ostatni post: romek
09-06-2025 20:09:50
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 158
Kupię czesci Romet t 50
Ostatni post: zmd-52
08-06-2025 21:41:56
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 448
Komar 2352W '78 - Madziar...
Ostatni post: romek
08-06-2025 10:51:49
» Odpowiedzi: 27
» Wyświetleń: 5798

Reklama