Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
 
Ocena wątku:
  • 0 głosów - 0 średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Słabe sprężanie komar 017 po tuningu 5 atmosfer
Autor Wiadomość
romek Offline
019 rzondzi
*


Liczba postów: 2,543
Imię: Marcin
Skąd: NOS
Pojazd: Romet Komar
Post: #61
RE: Słabe sprężanie komar 017 po tuningu 5 atmosfer
Chodzi o to że z Rometa nie da się wyjąć tulei bo ma zalany w aluminium próg, no chyba że gość to roztoczył.
21-05-2025 12:25:58
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Reklama
ifuomosquito Offline
Nowy
*


Liczba postów: 32
Imię: Damian
Skąd: Świętokrz. Kraina
Pojazd: Romet Komar
Post: #62
RE: Słabe sprężanie komar 017 po tuningu 5 atmosfer
Witam wszystkich ponownie oraz narazie po raz ostatni, mianowicie komarek dzisiaj padł. I to na amen... zatarł się. Czyli w skrócie jak w 15 kilometrów stracić ponad tysiaka B)

Za wszelką pomoc wszystkim dziękuję oraz pozdrawiam. Miłego dnia w przeciwieństwie do mnie Smile
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 23-05-2025 17:25:09 przez ifuomosquito.)
23-05-2025 17:24:36
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
łogór 200 Offline
Ostatni ch#j Polski
*


Liczba postów: 650
Imię: Tomek
Skąd: Małopolska
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #63
Słabe sprężanie komar 017 po tuningu 5 atmosfer
No to co mowilem na dzien dzisiejszy ze w te smietniki nie ma sensu pchać jakis wiekszych pieniedzy,bo i tak nie bedzie niczego


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

K:A ja jestem durnym osłem, Tak?
J:Tak
J:Ostatnim ch... Polski To ci mogę zapowiedzieć.

„Każdy człowiek musi w jakiś sposób żyć, nie jak to się mówi byle jak”
23-05-2025 20:26:18
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Dinozaur Offline
Nowy
*


Liczba postów: 119
Imię: Jarek
Skąd: Wroclaw
Pojazd: Inny
Post: #64
RE: Słabe sprężanie komar 017 po tuningu 5 atmosfer
Czesc, prawdopodobnie zbyt 'ciasno' spasowany tlok w cylindrze / za maly luz, niestety...
Pewnie ok. 5 'setek'. ?
I nie uslyszales, nie wyczules momentu - w ktorym trzeba bylo wcisnac sprzeglo, kiedy silnik zaczynal tracic moc [ czasem sa to 1 - 2 sekundy na decyzje o wcisnieciu sprzegla ].
Objaw jest charakterystyczny - bo z silnika zaczyna dochodzic wyraznie glosniejsze 'stukanie - metaliczny odglos', bo tlok coraz ciezej przesuwa sie w cylindrze, a wal korbowy wciaz na niego 'napiera' i wtedy slychac metaliczne uderzenia lozyska korbowodu i glowki korbowodu.
Stad juz przed wojna stosowano to 'docieranie i pilowanie' tlokow / po lekkim 'przytarciu' w tulei cylindra.
Ale czasem bardzo trudno wyczuc wlasciwy moment wcisniecia sprzegla - trzeba miec bardzo dobry sluch.
Dlatego np. ze 2-3 razy zamowilem przy szlifowaniu cylindra i dorabianiu tloka / wykonanie od razu wiekszego luzu w cylindrze, zeby byl jak 'po dotarciu', bo nie chcialem silnika 'docierac miesiacami' - tylko musialem miec od razu mozliwosc 'ostrej jazdy / na pelnym gazie' i wtedy w szlifierni zrobili od razu luz tloka miedzy 8 - 10 'setek' - silnik nigdy sie nie zatarl, chociaz na tloku byly niewielkie slady jakby 'przylapywania', ale wygladaly tylko na bardziej 'wygladzone na lustro' powierzchnie plaszcza tloka.
Pozdrawiam.
23-05-2025 20:45:11
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
ifuomosquito Offline
Nowy
*


Liczba postów: 32
Imię: Damian
Skąd: Świętokrz. Kraina
Pojazd: Romet Komar
Post: #65
RE: Słabe sprężanie komar 017 po tuningu 5 atmosfer
Dobra panowie fałszywy alarm. Rozleciał sie tłok w drobny mak od mocy i jego odłamki wpadły w wał i w sumie wszędzie ale naszczescie cylinder na tym nie ucierpiał. Rezygnuje juz z wypuklego tloka (glownie ze względu na jego wytrzymalosc) i wracam do tego płaskiego ktory jest o wiele lepiej wykonany.
Tylko problem teraz bedzie z kompresją. Wiec czy moge ewentualnie nadspawać głowicę od środka i freznąć ładnie? Bo nie oszukujmy sie zeby kupić specjalna glowice rometowską za 400 zł tylko po to zeby miała mniejszą komorę to trzeba miec gorączkę i udar.
(Dokładniej to sie rozkruszyło w miejscu zawleczek w tłoku i dosłownie wszędzie wpadło przez co nie dało się nic zrobic musialem rozbierać wszystko i czyścić dokladnie. Ten plaski tlok barikita ma grube nadlane ładnie tam w miejscu zawleczek wiec nie powinien juz sie tam rozsypać)
23-05-2025 22:58:45
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Bob_Harley Offline
Technik
*


Liczba postów: 530
Imię: Bob
Skąd: Świętokrzyskie
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #66
RE: Słabe sprężanie komar 017 po tuningu 5 atmosfer
ehh po co to sie tak bawić.. no ale jak kto lubi
Wczoraj 00:18:12
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
romek Offline
019 rzondzi
*


Liczba postów: 2,543
Imię: Marcin
Skąd: NOS
Pojazd: Romet Komar
Post: #67
RE: Słabe sprężanie komar 017 po tuningu 5 atmosfer
Teraz nie mogę znaleźć tego , być może usunięte

Ale był taki film na YT z motorynka pony 301 po jakichś grubych tuningach, 80 chyba leciała i właśnie zapamiętałem że głowice napawał

Edit: mam znalazłem może ci coś pomoże
https://youtu.be/i9Wi0nIxmVA?si=D0x17oGOLDejQ3PH
(Ten post był ostatnio modyfikowany: Wczoraj 09:03:01 przez romek.)
Wczoraj 08:59:36
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
ifuomosquito Offline
Nowy
*


Liczba postów: 32
Imię: Damian
Skąd: Świętokrz. Kraina
Pojazd: Romet Komar
Post: #68
RE: Słabe sprężanie komar 017 po tuningu 5 atmosfer
Właśnie tez to widziałem, ale on to czymś specjalnym pospawał, ja nie mam takich umiejetnosci ani sprzetu, a mam tiga, robiłem test na tłoku starym to mi sie przetopił przez dwie strony, 2 godziny stalem i testowalem rozne ustawienia i sposoby, poprostu istny syzyf. Zastanawiam sie czy by poprostu zrobic swapa na am6, albo sprzedać go i kupić coś normalnego. Ręce opadają Sad
(Ten post był ostatnio modyfikowany: Dzisiaj 14:49:16 przez ifuomosquito.)
Dzisiaj 14:48:47
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Dinozaur Offline
Nowy
*


Liczba postów: 119
Imię: Jarek
Skąd: Wroclaw
Pojazd: Inny
Post: #69
RE: Słabe sprężanie komar 017 po tuningu 5 atmosfer
Dawniej Fachowcy spawali aluminium palnikami i dalo sie, a dzis - przy 'kosmicznych sprzetach / migomatach - tigach, itp.' sie 'nie da'..?
Znajomi spawali tuz po wojnie tloki : przerabiali plaskie tloki - na wypukle, wspawujac mocno wypukle denka od jednych tlokow / do tlokow plaskich - wlasnie palnikami i jezdzili na tych tlokach pozniej na wyscigach : zuzlowych, drogowych / w miastach, itp.
I jak mi mowili - taki spawany tlok nigdy nie ulegal awarii - byc moze dlatego, ze byl dobrze 'wyzarzony' w trakcie spawania i nie mial pozniej zadnych naprezen - wiec nigdy nie puchl..?
Pozdrawiam.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: Dzisiaj 15:21:09 przez Dinozaur.)
Dzisiaj 15:19:36
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Bob_Harley Offline
Technik
*


Liczba postów: 530
Imię: Bob
Skąd: Świętokrzyskie
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #70
RE: Słabe sprężanie komar 017 po tuningu 5 atmosfer
kase tylko wrzuciłeś w błoto zamiast kupić sobie lepszy sprzęt do zabaw tego typu
Dzisiaj 15:53:21
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 





Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 2 gości


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Słabe sprężanie komar 017...
Ostatni post: Bob_Harley
Dzisiaj 15:53:21
» Odpowiedzi: 69
» Wyświetleń: 3944
kupie części do 50 t-1
Ostatni post: kulben
Dzisiaj 14:52:29
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 544
Gnące się stopki w ogarze...
Ostatni post: Dinozaur
Dzisiaj 14:25:30
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 39
witam
Ostatni post: mic kus
Wczoraj 23:47:42
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 160
głowica nie dochodzi
Ostatni post: Norweski Zomowiec
Wczoraj 23:23:44
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 83
Zatarty S38
Ostatni post: romek
Wczoraj 22:01:47
» Odpowiedzi: 13
» Wyświetleń: 251
Jaki stary motorower do 3...
Ostatni post: Bob_Harley
Wczoraj 17:08:51
» Odpowiedzi: 31
» Wyświetleń: 863
Podkładki pod cylinder De...
Ostatni post: romett1
Wczoraj 11:51:38
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 57
Romet Kadet M780W '88 tab...
Ostatni post: romek
Wczoraj 06:51:07
» Odpowiedzi: 31
» Wyświetleń: 2921
WITAM! koledzy i mam pyta...
Ostatni post: schabowy07
23-05-2025 21:13:00
» Odpowiedzi: 8
» Wyświetleń: 283
Jak zamowcować podnózki d...
Ostatni post: Daxeron
22-05-2025 22:48:45
» Odpowiedzi: 15
» Wyświetleń: 2494
Gaźnik zalewa silnik Ogar...
Ostatni post: cebula642
22-05-2025 16:47:50
» Odpowiedzi: 23
» Wyświetleń: 1223
Dzwonienie w silniku
Ostatni post: Dinozaur
21-05-2025 23:31:54
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 166
Pęknięte Magneto
Ostatni post: łogór 200
21-05-2025 19:19:54
» Odpowiedzi: 11
» Wyświetleń: 319
Jak przerobić dezamet 023...
Ostatni post: romek
19-05-2025 21:57:51
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 255

Reklama