![]() |
Słabe sprężanie komar 017 po tuningu 5 atmosfer - Wersja do druku +- Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! (https://www.chlopcyrometowcy.pl) +-- Dział: Motorowery i motocykle Romet (/forumdisplay.php?fid=13) +--- Dział: Problemy techniczne - Silnik, przeniesienie napędu (/forumdisplay.php?fid=221) +--- Wątek: Słabe sprężanie komar 017 po tuningu 5 atmosfer (/showthread.php?tid=55279) Strony: 1 2 |
Słabe sprężanie komar 017 po tuningu 5 atmosfer - ifuomosquito - 06-05-2025 21:12:47 Cześć, zrobiłem tuning komarka, 017 na 60/4/3 z dellorto 16mm i wydechem simsona, lecz silnik ma słabą kompresję, mianowicie ledwo 5 atmosfer. Splanowałem 2mm z głowicy ale mało to dało. Podobno powinien mieć 8 atmosfer. Tłok mam barikit płaski i sie zastanawiam czy nie kupić wypukłego żeby większą kompresję miał, chociaż te ceny tak nie zachęcają, strach o cylinder. Ewentualnie co mogę zrobić żeby miał te 8 atmosfer? Uszczelki zwykłe czarne kartonowe z allegro ale wątpię żeby dały te całe 3 atmosfery różnicy jak 2mm z głowicy dało pół atmosfery. Oraz tak przy okazji, jaką dyszę najlepiej do tego dellorto? Defaultowo mam 82 ale go wręcz topi, zamowilem zestaw od 60 do 82 ale mniej więcej jaką najlepiej? RE: Słabe sprężanie komar 017 po tuningu 5 atmosfer - grz3513k - 06-05-2025 21:25:28 Ja w 023 bez żadnego tuningu miałem gaznik Dellorto SHA 12MM i dysza 68 była w sam raz RE: Słabe sprężanie komar 017 po tuningu 5 atmosfer - Bob_Harley - 06-05-2025 21:40:09 a czym mierzone? bo jeden zegar ci pokaże 5bar a drugi 9bar RE: Słabe sprężanie komar 017 po tuningu 5 atmosfer - ifuomosquito - 06-05-2025 21:46:05 (06-05-2025 21:40:09)Bob_Harley napisał(a): a czym mierzone? bo jeden zegar ci pokaże 5bar a drugi 9bar Pożyczyłem od sąsiada, normalnie taki wkręcany zwykły, na nowym s38 po remoncie pokazał 7.5 RE: Słabe sprężanie komar 017 po tuningu 5 atmosfer - romek - 06-05-2025 22:05:22 Też ostatnio się nad tym zastanawiałem jak to ma chodzić na takim płaskim tłoku. RE: Słabe sprężanie komar 017 po tuningu 5 atmosfer - Dinozaur - 06-05-2025 22:14:46 Czesc, dla dzisiejszego paliwa 95 - minimalny stopien spreznia silnika, przy ktorym jej spalanie jest prawidlowe / szybkie i max do 12 - 15 stopni po GMP tloka [ spalenie calosci zassanego ladunku ] - to spreznie 9 / 9,2 : 1, a najlepsze jest 9,5 : 1 - bo wtedy kazdy silnik benzynowy spala 95-tke wrecz 'idealnie'. W zaleznosci od stanu silnika - wystarczy wtedy nieznaczna korekta wyprzedzenia lub opoznienia zaplonu / czyli 'dostrojenie' do idealnego spalania i osiagania mocy z instrukcji. Pozdrawiam. RE: Słabe sprężanie komar 017 po tuningu 5 atmosfer - ifuomosquito - 06-05-2025 23:38:44 Próbowałem już z tymi oktanami z s38, nic to nie dało a na dodatek moc spadła, zostanę przy zwykłej 95. Splanowałem głowicę te 2 milimetry, czyli ten wystający kawałek, zastanawiam sie czy by nie splanować też cylindra od góry i ewentualnie pokombinować coś z uszczelką, bo tłok nie dochodzi do samej góry cylindra, zostaje solidne kilka milimetrów. RE: Słabe sprężanie komar 017 po tuningu 5 atmosfer - romek - Wczoraj 05:12:36 No to wygląda że rzeczywiście tu jest problem RE: Słabe sprężanie komar 017 po tuningu 5 atmosfer - Dinozaur - Wczoraj 09:09:19 No tak - czyli to bardziej taki 'antytuning', bo silnik zostal 'odprezony do 5 atmosfer' zamiast np. 'doprezony do 9 - 10 - 11 atmosfer'...? A co z 'rozrzadem tlokowym' - jak on ma otwierac kanaly teraz, jak ma zbyt niskie denko o 'kilka mm'..? To przeciez trzeba by bylo splanowac teraz cylinder o 'kilka mm', ale od dolu - zeby zbyt niskie denko tloka / 'dopasowac' jakby do okien kanalow..? W tej sytuacji 'odprezenia' silnika do '5 atmosfer' - ma on stopien sprezania ok. 3,5 - 4 : 1, a to sa parametry sprzed 100 / 110 lat, bo z lat '- nastych / 20-stych', kiedy silniki motocyklowe byly na benzyny 'czyste 40 - 50 Oktan' zaledwie i tylko na takich paliwach jakos pracowaly / mialy przynajmniej moc z instrukcji. Zawsze do tuningu - dobiera sie tlok wyzszy od oryginalnego o 'kilka mm' lub majacy o wiele bardziej wypukle denko - zeby zwiekszyc stopien sprezania silnika, a tu zastosowales 'manewr odwrotny o 180 stopni' - to 'cos jest nie tak' raczej i to mocno... Kiedys 'rasowalem' silnik NSU 351, a mialem do dyspozycji tylko tlok od 'Fiata 125p' / za niski o 11 mm - to dobralem wtedy cylinder od Junaka, ktory byl nizszy od oryginalnego NSU o 12 - 13 mm bodajze jak pamietam i wyszlo tak, ze tlok dochodzil do krawedzi tulei 'na styk' pomimo, ze w oryginalnym cylindrze NSU byl o wiele za niski... Sprezanie wyszlo prawie 2 razy wyzsze, niz fabryczne i silnik stal sie 'rakieta na dwoch kolach' - bo motocykl osiagal w 2 osoby 132 km/h [ wg licznika VDO ], a wg instrukcji / na oryginalnych czesciach [ cylindrze i tloku ] - bylo to tylko 105 - 110 km/h... Pozdrawiam. RE: Słabe sprężanie komar 017 po tuningu 5 atmosfer - ifuomosquito - Wczoraj 13:43:32 (Wczoraj 09:09:19)Dinozaur napisał(a): No tak - czyli to bardziej taki 'antytuning', bo silnik zostal 'odprezony do 5 atmosfer' zamiast np. 'doprezony do 9 - 10 - 11 atmosfer'...? Sprawdziłem dzisiaj czy bardziej wypukły tłok za całe zdumiewające 25 polskich złotych z allegro zamiast barikita o dziesięciokrotnej cenie by zrobił różnicę, niestety mam do 50tki a nie do 60tki, wiec musiałem tylko przyłożyć (obraz ponżej) i o dziwo różnica jest ogromna. Również po moich, nie do końca perfekcyjnych mierzeniach wynika, że ten tłok barikita ma ok. 54mm wysokości, a ten tańszy ok. 59mm. Coś w tym stylu. Zobaczyłem również co mogę zrobić z cylindrem który sporo wystawał, i się okazało że przypadkowo miałem jeszcze grubą aluminiową podkładkę pod cylindrem która dużo podnosiła. Po poprawnym złożeniu, tłok już dochodzi prawie do samej góry zostawiając ułamek milimetra (obraz poniżej). Wydaje mi się że ten wypukły tłok rozwiąże problem, lecz nie wiem czy taki zwykły chinski czy podobnego pochodzenia o wartości 25 zł będzie dobrym rozwiązaniem. Patrzyłem almota wypukły ak20 40mm za 90 zł który już bardziej zachęca. Nie jest aż tak wypukły jak ten za 25 ale powinien i tak pomóc. Tylko tak jak mówię, nie wiem czy te tańsze odpowiedniki wytrzymają taką moc. Macie jakieś propozycje? Uwagi? Za wszelką pomoc będę wdzięczny. https://imgur.com/a/BHiRfMp https://imgur.com/a/ai5EIYK https://imgur.com/a/diJaJsz https://imgur.com/a/UjZK53X tłok almot który wydaje mi się że będzie dobrym rozwiązaniem: https://allegro.pl/oferta/tlok-romet-komar-ak20-40-00-mm-komplet-almot-13487584683 tłok za zdumiewające 25 zł: https://allegro.pl/oferta/tlok-40mm-60ccm-kpl-romet-komar-motorynka-ogar-12563843119 aktualny tłok barikita który posiadam pochodzi z tego zestawu: https://www.jackmotors.pl/oldtimer/cylinder-romet-2b-3b-60-4-3-porting-tuning-barikit-meteor-kpl Słabe sprężanie komar 017 po tuningu 5 atmosfer - grz3513k - Wczoraj 15:47:13 Almot powinien być dobry Wysłane z mojego 24117RN76E przy użyciu Tapatalka RE: Słabe sprężanie komar 017 po tuningu 5 atmosfer - Norweski Zomowiec - Wczoraj 19:00:19 A jaki masz SQUISH na tym tłoku z płaskim deklem? W ogóle ten tłok z płaskim deklem jest dostosowany, aby silnik osiągał wysokie obroty, jak maja silniczki skuterów honda itp. - niestety, ale rometowskie silniki są niskoobrotowe i wsadzanie tłoka z płaskim deklem bez przerobienia głowicy jest mało opłacalne, jeśli chodzi o "tuning", bo dla normalnej jeździe będzie lepszy, bo ma chude pierścienie = małe tarcie = szybciej wchodzi w obroty i więcej przejecie KM. ja wsadziłem taki tłok i wszystko działa... https://allegro.pl/oferta/tlok-38-50-mm-r2-polski-do-romet-motorynka-kadet-ogar-205-kadet-komplet-16877139605 tylko skróć tłok do 55mm, aby szybciej kanał się otwierały... RE: Słabe sprężanie komar 017 po tuningu 5 atmosfer - ifuomosquito - Wczoraj 19:26:15 (Wczoraj 19:00:19)Norweski Zomowiec napisał(a): A jaki masz SQUISH na tym tłoku z płaskim deklem? Jeżeli chodzi o squish to nie mam pojecia, znam sie tyle na tym ile... no w sumie nie znam sie. Tlok dochodzi do samej góry cylindra bez ułamka milimetra jak widać na zdjęciu, uszczelka zwykła z allegro twarda z aluminiowym kółkiem, a głowice splanowalem na płasko - te 2 milimetry wystającego prostokąta. Wezmę lekko boki głowicy frezne żeby nie bylo takiego progu. Ten tłok w zestawie wlasnie chyba mial takie zadanie z tymi wysokimi obrotami bo na hamowni te 7.5 konia dopiero przy 8k obrotach, do 6k ma 4.5 max. Ale tak jak mówię, nie znam sie na tym ![]() RE: Słabe sprężanie komar 017 po tuningu 5 atmosfer - Norweski Zomowiec - Wczoraj 20:00:52 (Wczoraj 19:26:15)ifuomosquito napisał(a): Tlok dochodzi do samej góry cylindra bez ułamka milimetra jak widać na zdjęciu,To nic mi nie mówi i innym także zapewne ![]() 1: Skręcasz wszystko razem 2: Odkręcasz świece 3: Wsadzasz druta do lutowania o grubości 3mm pod samą krawędź/płaszczyznę cylindra 4: Robisz suw pracy 5: Drut sie zgniata 6: Wyciągasz i sprawdzasz suwmiarką ile mm jest gruby drucik (Wczoraj 19:26:15)ifuomosquito napisał(a): Ten tłok w zestawie wlasnie chyba mial takie zadanie z tymi wysokimi obrotami bo na hamowni te 7.5 konia dopiero przy 8k obrotach, do 6k ma 4.5 max.Podstawowy komar w życiu więcej, niż 4500 obrotów na 2 biegu nie osiągnie - jeśli mówimy w trasie. Po "podstawowych modach" Osiąga 6000 obrotów, ale wtedy niebezpiecznie sie robi, bo wibracje mocno odczuwalne są na ramie i kierownicy, a gdy automat zmiany biegów ma jakieś luzy i "wypadnie bieg" czy wbije się 1, to awaria skrzyni biegów... RE: Słabe sprężanie komar 017 po tuningu 5 atmosfer - ifuomosquito - Wczoraj 20:47:49 (Wczoraj 20:00:52)Norweski Zomowiec napisał(a):(Wczoraj 19:26:15)ifuomosquito napisał(a): Tlok dochodzi do samej góry cylindra bez ułamka milimetra jak widać na zdjęciu,To nic mi nie mówi i innym także zapewne Freznałem ten próg, i wyszło mi dokładnie 1mm tego squisha plus minus 0.1mm marginesu (czyli w sumie grubość podkładki skoro tłok dochodzi do samego końca cylindra prawie) W piątek przyjedzie tłok almota ten co podesłałem wcześniej, jeżeli ma chociaż podobne miary co ten chinol, to z 54mm będzie miał 59mm więc kompresja wzrośnie potężnie. |