Ocena wątku:
- 0 głosów - 0 średnio
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
Słabe sprężanie komar 017 po tuningu 5 atmosfer
|
Autor |
Wiadomość |
Dinozaur
Nowy

Liczba postów: 99
Imię: Jarek
Skąd: Wroclaw
Pojazd: Inny
|
RE: Słabe sprężanie komar 017 po tuningu 5 atmosfer
No tak - czyli to bardziej taki 'antytuning', bo silnik zostal 'odprezony do 5 atmosfer' zamiast np. 'doprezony do 9 - 10 - 11 atmosfer'...?
A co z 'rozrzadem tlokowym' - jak on ma otwierac kanaly teraz, jak ma zbyt niskie denko o 'kilka mm'..?
To przeciez trzeba by bylo splanowac teraz cylinder o 'kilka mm', ale od dolu - zeby zbyt niskie denko tloka / 'dopasowac' jakby do okien kanalow..?
W tej sytuacji 'odprezenia' silnika do '5 atmosfer' - ma on stopien sprezania ok. 3,5 - 4 : 1, a to sa parametry sprzed 100 / 110 lat, bo z lat '- nastych / 20-stych', kiedy silniki motocyklowe byly na benzyny 'czyste 40 - 50 Oktan' zaledwie i tylko na takich paliwach jakos pracowaly / mialy przynajmniej moc z instrukcji.
Zawsze do tuningu - dobiera sie tlok wyzszy od oryginalnego o 'kilka mm' lub majacy o wiele bardziej wypukle denko - zeby zwiekszyc stopien sprezania silnika, a tu zastosowales 'manewr odwrotny o 180 stopni' - to 'cos jest nie tak' raczej i to mocno...
Kiedys 'rasowalem' silnik NSU 351, a mialem do dyspozycji tylko tlok od 'Fiata 125p' / za niski o 11 mm - to dobralem wtedy cylinder od Junaka, ktory byl nizszy od oryginalnego NSU o 12 - 13 mm bodajze jak pamietam i wyszlo tak, ze tlok dochodzil do krawedzi tulei 'na styk' pomimo, ze w oryginalnym cylindrze NSU byl o wiele za niski...
Sprezanie wyszlo prawie 2 razy wyzsze, niz fabryczne i silnik stal sie 'rakieta na dwoch kolach' - bo motocykl osiagal w 2 osoby 132 km/h [ wg licznika VDO ], a wg instrukcji / na oryginalnych czesciach [ cylindrze i tloku ] - bylo to tylko 105 - 110 km/h...
Pozdrawiam.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: Wczoraj 09:22:39 przez Dinozaur.)
|
|
Wczoraj 09:09:19 |
|
|
ifuomosquito
Nowy

Liczba postów: 12
Imię: Damian
Skąd: Świętokrz. Kraina
Pojazd: Romet Komar
|
RE: Słabe sprężanie komar 017 po tuningu 5 atmosfer
(Wczoraj 09:09:19)Dinozaur napisał(a): No tak - czyli to bardziej taki 'antytuning', bo silnik zostal 'odprezony do 5 atmosfer' zamiast np. 'doprezony do 9 - 10 - 11 atmosfer'...?
A co z 'rozrzadem tlokowym' - jak on ma otwierac kanaly teraz, jak ma zbyt niskie denko o 'kilka mm'..?
To przeciez trzeba by bylo splanowac teraz cylinder o 'kilka mm', ale od dolu - zeby zbyt niskie denko tloka / 'dopasowac' jakby do okien kanalow..?
W tej sytuacji 'odprezenia' silnika do '5 atmosfer' - ma on stopien sprezania ok. 3,5 - 4 : 1, a to sa parametry sprzed 100 / 110 lat, bo z lat '- nastych / 20-stych', kiedy silniki motocyklowe byly na benzyny 'czyste 40 - 50 Oktan' zaledwie i tylko na takich paliwach jakos pracowaly / mialy przynajmniej moc z instrukcji.
Zawsze do tuningu - dobiera sie tlok wyzszy od oryginalnego o 'kilka mm' lub majacy o wiele bardziej wypukle denko - zeby zwiekszyc stopien sprezania silnika, a tu zastosowales 'manewr odwrotny o 180 stopni' - to 'cos jest nie tak' raczej i to mocno...
Kiedys 'rasowalem' silnik NSU 351, a mialem do dyspozycji tylko tlok od 'Fiata 125p' / za niski o 11 mm - to dobralem wtedy cylinder od Junaka, ktory byl nizszy od oryginalnego NSU o 12 - 13 mm bodajze jak pamietam i wyszlo tak, ze tlok dochodzil do krawedzi tulei 'na styk' pomimo, ze w oryginalnym cylindrze NSU byl o wiele za niski...
Sprezanie wyszlo prawie 2 razy wyzsze, niz fabryczne i silnik stal sie 'rakieta na dwoch kolach' - bo motocykl osiagal w 2 osoby 132 km/h [ wg licznika VDO ], a wg instrukcji / na oryginalnych czesciach [ cylindrze i tloku ] - bylo to tylko 105 - 110 km/h...
Pozdrawiam.
Sprawdziłem dzisiaj czy bardziej wypukły tłok za całe zdumiewające 25 polskich złotych z allegro zamiast barikita o dziesięciokrotnej cenie by zrobił różnicę, niestety mam do 50tki a nie do 60tki, wiec musiałem tylko przyłożyć (obraz ponżej) i o dziwo różnica jest ogromna. Również po moich, nie do końca perfekcyjnych mierzeniach wynika, że ten tłok barikita ma ok. 54mm wysokości, a ten tańszy ok. 59mm. Coś w tym stylu.
Zobaczyłem również co mogę zrobić z cylindrem który sporo wystawał, i się okazało że przypadkowo miałem jeszcze grubą aluminiową podkładkę pod cylindrem która dużo podnosiła. Po poprawnym złożeniu, tłok już dochodzi prawie do samej góry zostawiając ułamek milimetra (obraz poniżej).
Wydaje mi się że ten wypukły tłok rozwiąże problem, lecz nie wiem czy taki zwykły chinski czy podobnego pochodzenia o wartości 25 zł będzie dobrym rozwiązaniem. Patrzyłem almota wypukły ak20 40mm za 90 zł który już bardziej zachęca. Nie jest aż tak wypukły jak ten za 25 ale powinien i tak pomóc. Tylko tak jak mówię, nie wiem czy te tańsze odpowiedniki wytrzymają taką moc. Macie jakieś propozycje? Uwagi?
Za wszelką pomoc będę wdzięczny.
https://imgur.com/a/BHiRfMp
https://imgur.com/a/ai5EIYK
https://imgur.com/a/diJaJsz
https://imgur.com/a/UjZK53X
tłok almot który wydaje mi się że będzie dobrym rozwiązaniem: https://allegro.pl/oferta/tlok-romet-kom...3487584683
tłok za zdumiewające 25 zł: https://allegro.pl/oferta/tlok-40mm-60cc...2563843119
aktualny tłok barikita który posiadam pochodzi z tego zestawu: https://www.jackmotors.pl/oldtimer/cylin...meteor-kpl
(Ten post był ostatnio modyfikowany: Wczoraj 13:50:39 przez ifuomosquito.)
|
|
Wczoraj 13:43:32 |
|
|
Norweski Zomowiec
Mechanik

Liczba postów: 1,852
Imię: Marcin
Skąd: Zamośc
Pojazd: Inny
|
RE: Słabe sprężanie komar 017 po tuningu 5 atmosfer
A jaki masz SQUISH na tym tłoku z płaskim deklem?
W ogóle ten tłok z płaskim deklem jest dostosowany, aby silnik osiągał wysokie obroty, jak maja silniczki skuterów honda itp. - niestety, ale rometowskie silniki są niskoobrotowe i wsadzanie tłoka z płaskim deklem bez przerobienia głowicy jest mało opłacalne, jeśli chodzi o "tuning", bo dla normalnej jeździe będzie lepszy, bo ma chude pierścienie = małe tarcie = szybciej wchodzi w obroty i więcej przejecie KM.
ja wsadziłem taki tłok i wszystko działa...
https://allegro.pl/oferta/tlok-38-50-mm-...6877139605
tylko skróć tłok do 55mm, aby szybciej kanał się otwierały...
|
|
Wczoraj 19:00:19 |
|
|
ifuomosquito
Nowy

Liczba postów: 12
Imię: Damian
Skąd: Świętokrz. Kraina
Pojazd: Romet Komar
|
RE: Słabe sprężanie komar 017 po tuningu 5 atmosfer
(Wczoraj 19:00:19)Norweski Zomowiec napisał(a): A jaki masz SQUISH na tym tłoku z płaskim deklem?
W ogóle ten tłok z płaskim deklem jest dostosowany, aby silnik osiągał wysokie obroty, jak maja silniczki skuterów honda itp. - niestety, ale rometowskie silniki są niskoobrotowe i wsadzanie tłoka z płaskim deklem bez przerobienia głowicy jest mało opłacalne, jeśli chodzi o "tuning", bo dla normalnej jeździe będzie lepszy, bo ma chude pierścienie = małe tarcie = szybciej wchodzi w obroty i więcej przejecie KM.
ja wsadziłem taki tłok i wszystko działa...
https://allegro.pl/oferta/tlok-38-50-mm-...6877139605
tylko skróć tłok do 55mm, aby szybciej kanał się otwierały...
Jeżeli chodzi o squish to nie mam pojecia, znam sie tyle na tym ile... no w sumie nie znam sie. Tlok dochodzi do samej góry cylindra bez ułamka milimetra jak widać na zdjęciu, uszczelka zwykła z allegro twarda z aluminiowym kółkiem, a głowice splanowalem na płasko - te 2 milimetry wystającego prostokąta. Wezmę lekko boki głowicy frezne żeby nie bylo takiego progu.
Ten tłok w zestawie wlasnie chyba mial takie zadanie z tymi wysokimi obrotami bo na hamowni te 7.5 konia dopiero przy 8k obrotach, do 6k ma 4.5 max. Ale tak jak mówię, nie znam sie na tym
|
|
Wczoraj 19:26:15 |
|
|
Norweski Zomowiec
Mechanik

Liczba postów: 1,852
Imię: Marcin
Skąd: Zamośc
Pojazd: Inny
|
RE: Słabe sprężanie komar 017 po tuningu 5 atmosfer
(Wczoraj 19:26:15)ifuomosquito napisał(a): Tlok dochodzi do samej góry cylindra bez ułamka milimetra jak widać na zdjęciu,
To nic mi nie mówi i innym także zapewne
1: Skręcasz wszystko razem
2: Odkręcasz świece
3: Wsadzasz druta do lutowania o grubości 3mm pod samą krawędź/płaszczyznę cylindra
4: Robisz suw pracy
5: Drut sie zgniata
6: Wyciągasz i sprawdzasz suwmiarką ile mm jest gruby drucik
(Wczoraj 19:26:15)ifuomosquito napisał(a): Ten tłok w zestawie wlasnie chyba mial takie zadanie z tymi wysokimi obrotami bo na hamowni te 7.5 konia dopiero przy 8k obrotach, do 6k ma 4.5 max.
Podstawowy komar w życiu więcej, niż 4500 obrotów na 2 biegu nie osiągnie - jeśli mówimy w trasie. Po "podstawowych modach" Osiąga 6000 obrotów, ale wtedy niebezpiecznie sie robi, bo wibracje mocno odczuwalne są na ramie i kierownicy, a gdy automat zmiany biegów ma jakieś luzy i "wypadnie bieg" czy wbije się 1, to awaria skrzyni biegów...
|
|
Wczoraj 20:00:52 |
|
|
ifuomosquito
Nowy

Liczba postów: 12
Imię: Damian
Skąd: Świętokrz. Kraina
Pojazd: Romet Komar
|
RE: Słabe sprężanie komar 017 po tuningu 5 atmosfer
(Wczoraj 20:00:52)Norweski Zomowiec napisał(a): (Wczoraj 19:26:15)ifuomosquito napisał(a): Tlok dochodzi do samej góry cylindra bez ułamka milimetra jak widać na zdjęciu,
To nic mi nie mówi i innym także zapewne 
1: Skręcasz wszystko razem
2: Odkręcasz świece
3: Wsadzasz druta do lutowania o grubości 3mm pod samą krawędź/płaszczyznę cylindra
4: Robisz suw pracy
5: Drut sie zgniata
6: Wyciągasz i sprawdzasz suwmiarką ile mm jest gruby drucik
(Wczoraj 19:26:15)ifuomosquito napisał(a): Ten tłok w zestawie wlasnie chyba mial takie zadanie z tymi wysokimi obrotami bo na hamowni te 7.5 konia dopiero przy 8k obrotach, do 6k ma 4.5 max.
Podstawowy komar w życiu więcej, niż 4500 obrotów na 2 biegu nie osiągnie - jeśli mówimy w trasie. Po "podstawowych modach" Osiąga 6000 obrotów, ale wtedy niebezpiecznie sie robi, bo wibracje mocno odczuwalne są na ramie i kierownicy, a gdy automat zmiany biegów ma jakieś luzy i "wypadnie bieg" czy wbije się 1, to awaria skrzyni biegów...
Freznałem ten próg, i wyszło mi dokładnie 1mm tego squisha plus minus 0.1mm marginesu (czyli w sumie grubość podkładki skoro tłok dochodzi do samego końca cylindra prawie)
W piątek przyjedzie tłok almota ten co podesłałem wcześniej, jeżeli ma chociaż podobne miary co ten chinol, to z 54mm będzie miał 59mm więc kompresja wzrośnie potężnie.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: Wczoraj 20:50:52 przez ifuomosquito.)
|
|
Wczoraj 20:47:49 |
|
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek:
|
|