Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
 
Ocena wątku:
  • 0 głosów - 0 średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Remont silnik s38
Autor Wiadomość
Rayan Offline
Nowy
*


Liczba postów: 18
Imię: Piotr
Skąd: Warszawa
Pojazd: Romet Komar
Post: #1
Remont silnik s38
Witam,

Rozebrałem swoje jajko i już wiem co tam ciekawego zostawił poprzedni właściciel Wink Mam pytanie bo przejrzałem forum i część odpowiedzi jest sprzed kilku lat czy idę dobrą droga.

Sprawa wygląda następująco.

1. Cylinder ma 38,5 więc już był po szlifie i wymaga następnego bo ma wzdłużne rysy . I tu pytanie czy dostępne są jeszcze Almoty 39,00 lub 38,75 ? Czy lepiej kupić komplet w nominale.

2. Wał korbowy ma krzywy czop ( poprzednio ktoś ściągał magneto bez ściągacza ). Tu chcę kupić Duellsa ale widziałem też Almota, który lepiej ?

3. Magneto, no niestety przez krzywy wał wytarły się cewki i też będę chciał kupić cały komplet ma ktoś coś godnego do polecenia?

4. Wałek startera, wyroniony wieloklin tu poszukam używki.

To obecnie na tyle, trzeba iść do przodu.


Załączone pliki Miniatury
   
13-09-2021 10:03:01
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Reklama
łogór 200 Offline
Ostatni ch#j Polski
*


Liczba postów: 527
Imię: Tomek
Skąd: Małopolska
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #2
RE: Remont silnik s38
(13-09-2021 10:03:01)Rayan napisał(a):  Witam,

Rozebrałem swoje jajko i już wiem co tam ciekawego zostawił poprzedni właściciel Wink Mam pytanie bo przejrzałem forum i część odpowiedzi jest sprzed kilku lat czy idę dobrą droga.

Sprawa wygląda następująco.

1. Cylinder ma 38,5 więc już był po szlifie i wymaga następnego bo ma wzdłużne rysy . I tu pytanie czy dostępne są jeszcze Almoty 39,00 lub 38,75 ? Czy lepiej kupić komplet w nominale.

2. Wał korbowy ma krzywy czop ( poprzednio ktoś ściągał magneto bez ściągacza ). Tu chcę kupić Duellsa ale widziałem też Almota, który lepiej ?

3. Magneto, no niestety przez krzywy wał wytarły się cewki i też będę chciał kupić cały komplet ma ktoś coś godnego do polecenia?

4. Wałek startera, wyroniony wieloklin tu poszukam używki.

To obecnie na tyle, trzeba iść do przodu.

1.Do nowych cylindrów nie mam przekonania ja bym oddał orginalny na szlif z tłokiem Almota AK20

2.Zdecydowanie Duellsa dobre wały o Almocie nie słyszałem żeby produkował wały daj link z ciekawości

3.Duells robi kompletne iskrowniki ale podobno palą się żarówki i ogólnie sa kłopoty szukałbym orginału.

4.Dobra decyzja

K:A ja jestem durnym osłem, Tak?
J:Tak
J:Ostatnim ch... Polski To ci mogę zapowiedzieć.

„Każdy człowiek musi w jakiś sposób żyć, nie jak to się mówi byle jak”
13-09-2021 10:21:15
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Rayan Offline
Nowy
*


Liczba postów: 18
Imię: Piotr
Skąd: Warszawa
Pojazd: Romet Komar
Post: #3
RE: Remont silnik s38
Witam, dzięki za odpowiedź.

Też bym wolał zostawić oryginalny cylinder, dam jeszcze raz do przemierzenia i zobaczę na który szlif się szykować.


Co do wału to chyba sprzedawca coś pokręcił z opisem i się nabrałem.

https://allegro.pl/oferta/wal-korbowy-ko...gIuaPD_BwE

No cały układ elektryczny iskrownika wygląda tragicznie, będę musiał zaryzykować z nowym.
13-09-2021 11:53:54
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Dawdzio Offline
Hold my mustache!
Moderatorzy


Liczba postów: 2,566
Imię: Dawid
Skąd: Chojnów (DLE)
Pojazd: Inny Romet
Post: #4
RE: Remont silnik s38
Jak już masz brać nowy zapłon to pomyśl nad CDI.

Wzmożona kontrola społeczna złomowisk podstawą sukcesów w zdobywaniu interesującego mienia.
13-09-2021 11:59:06
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Rayan Offline
Nowy
*


Liczba postów: 18
Imię: Piotr
Skąd: Warszawa
Pojazd: Romet Komar
Post: #5
RE: Remont silnik s38
Czyli tłok jak rozumiem tego typu.

https://gmoto.pl/tlok-almot-nomianal-kpl...gJtfvD_BwE

Zobaczę jeszcze po mierzeniu bo wstępnie 2 setki progu i może nie wyjść na 38,75.

Co do zapłonu to masz na myśli takie rozwiązanie?

https://allegro.pl/oferta/zaplon-cdi-bez...gL86_D_BwE

I to wchodzi bez dodatkowych przeróbek? Jak ze stacyjką bez zmian?


I jeszcze pytanie jaki zestaw łożysk i uszczelniaczy polecacie do s38?
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 13-09-2021 12:18:45 przez Rayan.)
13-09-2021 12:07:28
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Dawdzio Offline
Hold my mustache!
Moderatorzy


Liczba postów: 2,566
Imię: Dawid
Skąd: Chojnów (DLE)
Pojazd: Inny Romet
Post: #6
RE: Remont silnik s38
Takie, ale nie to. Ja już to bierz od kogoś sprawdzonego. Przykładowo Turbozabytki, mają nawet taniej. Wpinasz w oryginalną instalację, musisz jedynie pochować gdzieś dodatkowe elementy jak moduł, regulator napięcia czy cewka zapłonowa. Jedyny problem to napięcie 12V zamiast 6, tylna żarówka do dostania od ręki, ale przy przedniej trzeba kombinować. Nie ma rozwiązania idealnego, ale CDI jest bezobsługowe, ustawiasz i zapominasz.

Wzmożona kontrola społeczna złomowisk podstawą sukcesów w zdobywaniu interesującego mienia.
13-09-2021 12:18:36
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 1 osoba postawiła piwo Dawdzio za ten post.
Rayan Offline
Nowy
*


Liczba postów: 18
Imię: Piotr
Skąd: Warszawa
Pojazd: Romet Komar
Post: #7
RE: Remont silnik s38
(13-09-2021 12:18:36)Dawdzio napisał(a):  Takie, ale nie to. Ja już to bierz od kogoś sprawdzonego. Przykładowo Turbozabytki, mają nawet taniej. Wpinasz w oryginalną instalację, musisz jedynie pochować gdzieś dodatkowe elementy jak moduł, regulator napięcia czy cewka zapłonowa. Jedyny problem to napięcie 12V zamiast 6, tylna żarówka do dostania od ręki, ale przy przedniej trzeba kombinować. Nie ma rozwiązania idealnego, ale CDI jest bezobsługowe, ustawiasz i zapominasz.

Dzięki Wink mądrych to i warto posłuchać .

I jeszcze pytanie jaki zestaw łożysk i uszczelniaczy polecacie do s38?
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 13-09-2021 12:31:51 przez Rayan.)
13-09-2021 12:21:03
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
mike217 Offline
Nowy
*


Liczba postów: 24
Imię: Michał
Skąd: Bydgoszcz
Pojazd: Romet Komar
Post: #8
RE: Remont silnik s38
13-09-2021 12:26:06
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 1 osoba postawiła piwo mike217 za ten post.
łogór 200 Offline
Ostatni ch#j Polski
*


Liczba postów: 527
Imię: Tomek
Skąd: Małopolska
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #9
RE: Remont silnik s38
To nie kupuj tłoka narazie zanieś do fachowca niech powie jaki będzie wymiar albo sam kupi tłok jakiej firmy chcesz

K:A ja jestem durnym osłem, Tak?
J:Tak
J:Ostatnim ch... Polski To ci mogę zapowiedzieć.

„Każdy człowiek musi w jakiś sposób żyć, nie jak to się mówi byle jak”
13-09-2021 12:33:33
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Rayan Offline
Nowy
*


Liczba postów: 18
Imię: Piotr
Skąd: Warszawa
Pojazd: Romet Komar
Post: #10
RE: Remont silnik s38
(13-09-2021 12:33:33)łogór 200 napisał(a):  To nie kupuj tłoka narazie zanieś do fachowca niech powie jaki będzie wymiar albo sam kupi tłok jakiej firmy chcesz

Tak też zrobię, po szybkim przeglądzie to Almot 39,00 to chyba jakiś rozchwytywany towar bo ciężko coś namierzyć. Pomierzymy zobaczymy.
Już coś wiem teraz dłubanie.
13-09-2021 12:43:53
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Norweski Zomowiec Online
Mechanik
*


Liczba postów: 1,746
Imię: Marcin
Skąd: Zamośc
Pojazd: Inny
Post: #11
RE: Remont silnik s38
Nowy tłok i szlif wyjdzie trochę taniej, jak kupienie całego zestawu (tłok+cylinder) z almot. Czy jest sens bawić się l?
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 13-09-2021 13:02:28 przez Norweski Zomowiec.)
13-09-2021 12:58:36
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
łogór 200 Offline
Ostatni ch#j Polski
*


Liczba postów: 527
Imię: Tomek
Skąd: Małopolska
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #12
RE: Remont silnik s38
Chyba jest, raz żeby zachować stopień oryginalności dwa że potem są rożne historie że okna się róznią itp

tłok rozchwytywany bo to jedny sensowny tłok do s38 oprócz berty te jest przynajmniej kompletny

K:A ja jestem durnym osłem, Tak?
J:Tak
J:Ostatnim ch... Polski To ci mogę zapowiedzieć.

„Każdy człowiek musi w jakiś sposób żyć, nie jak to się mówi byle jak”
13-09-2021 14:46:12
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Debesta Online
Człowiek Sztos
*


Liczba postów: 1,461
Imię: Lechu
Skąd: Dęblin
Pojazd: Romet 2375
Post: #13
RE: Remont silnik s38
No ale po,co chcesz dwa szlify przeskoczyć? Zrób na 38,75.
Zapłonu duellsa sa spoko, hula w mojej motorynce, a żarówki to sie przepalaja, ale na magnetach duellsa, przez zbyt potężne magnesy i tak dalej.
Polecam tego duellsa, aczkolwiek musiałem w nowym wymienić kondensator bo iskry nie bylo. Jedyna wada to podstawa, ktora ma srednice mniejsza o jakieś 0,5mm i przy ustawianiu wozi ja na boki.
Jak sie zdecydujesz na cdi, to mam cały komplet, praktycznie nowke, za 300 oddam, zawsze to taniej.
Walek startera bede mial.
Co do walu, możesz również w chińczyka zainwestować, lecz trzebaby porównać najlepiej w sklepie, bo w roznych stronach Chin je robiq.

"Ludzie, nie wierzcie w to że Ja jestem. Może i jestem, nie powiem że nie"
14-09-2021 04:31:50
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Rayan Offline
Nowy
*


Liczba postów: 18
Imię: Piotr
Skąd: Warszawa
Pojazd: Romet Komar
Post: #14
RE: Remont silnik s38
(14-09-2021 04:31:50)Debesta napisał(a):  No ale po,co chcesz dwa szlify przeskoczyć? Zrób na 38,75.
Zapłonu duellsa sa spoko, hula w mojej motorynce, a żarówki to sie przepalaja, ale na magnetach duellsa, przez zbyt potężne magnesy i tak dalej.
Polecam tego duellsa, aczkolwiek musiałem w nowym wymienić kondensator bo iskry nie bylo. Jedyna wada to podstawa, ktora ma srednice mniejsza o jakieś 0,5mm i przy ustawianiu wozi ja na boki.
Jak sie zdecydujesz na cdi, to mam cały komplet, praktycznie nowke, za 300 oddam, zawsze to taniej.
Walek startera bede mial.
Co do walu, możesz również w chińczyka zainwestować, lecz trzebaby porównać najlepiej w sklepie, bo w roznych stronach Chin je robiq.

Witam,

Wczoraj byłem ponownie na pomiarach i wychodzi najbliżej na 39,00.
Wał kupię Duellsa. Co do CDI to wezmę nowy by jakąś gwarancję mieć;)dzięki za propozycję.

Co do wałka chętnie przytulę podeślij zdjęcia i propozycję cenową na prv.

Jedyny tłok jaki znalazłem to .

https://allegro.pl/oferta/tlok-romet-kom...8133714981

Czy ktoś się orientuje o co chodzi z tym opisem "pierścienie znaczone lub Almotu"

Jaki zestaw łożysk polecacie do kompletu silnika?

Jeszcze jedno pytanie, bo wymieniam także łańcuch, mój stary po przeliczeniu ma 108 ogniw a w sprzedaży są 112 niby do komara 3.

Czyżby ktoś coś już skrócił czy i takie występowały ? Mam zębatkę 13 zębów z przodu i 35 tył.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 14-09-2021 11:45:31 przez Rayan.)
14-09-2021 11:09:44
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Norweski Zomowiec Online
Mechanik
*


Liczba postów: 1,746
Imię: Marcin
Skąd: Zamośc
Pojazd: Inny
Post: #15
RE: Remont silnik s38
Na pewno ten tłok jest z almotu? Coś chyba to lipa bo tylko pierścienie są z almotu?

Jak wymieniasz łańcuch to także musisz wymienić zębatki - cały komplet i najlepiej do s38 wsadzić zębatkę zdawczą z 11 zębami a tył 35
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 14-09-2021 11:56:50 przez Norweski Zomowiec.)
14-09-2021 11:56:26
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 





Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Witam .
Ostatni post: Debesta
Dzisiaj 21:06:58
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 86
Iskrownik/Stator Romet St...
Ostatni post: miszel
Dzisiaj 16:09:54
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 19
Numery karterów S38 B4
Ostatni post: Piotrekdriver1
Dzisiaj 16:01:47
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 46
Pegaz 750 - kolejny Robak
Ostatni post: Jaca
Dzisiaj 07:55:14
» Odpowiedzi: 152
» Wyświetleń: 53804
Koło komar 2350 brak stab...
Ostatni post: Kacper_R
Dzisiaj 02:07:00
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 38
Filtr oleju zamiennik do ...
Ostatni post: Gucio76
Dzisiaj 01:56:31
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 31
Instalacja Romet Chart
Ostatni post: wkzarci
Dzisiaj 00:53:33
» Odpowiedzi: 15
» Wyświetleń: 550
Ogar 200 88r. Mandaryna
Ostatni post: romek
Wczoraj 23:56:47
» Odpowiedzi: 6
» Wyświetleń: 267
205A
Ostatni post: romek
Wczoraj 21:16:30
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 85
Replika Prototypu Romet M...
Ostatni post: romek
Wczoraj 21:12:06
» Odpowiedzi: 112
» Wyświetleń: 52066
Renowacja obręczy - jak l...
Ostatni post: romek
Wczoraj 21:09:57
» Odpowiedzi: 6
» Wyświetleń: 108
Kto z Małopolski, okolic ...
Ostatni post: Elektronik
Wczoraj 20:04:19
» Odpowiedzi: 30
» Wyświetleń: 10895
Projekt Romet Dzik Enduro...
Ostatni post: krystian276
26-03-2024 23:15:36
» Odpowiedzi: 475
» Wyświetleń: 165759
Kupię ramę z papierem do ...
Ostatni post: kamil661
26-03-2024 20:51:41
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 62
Poziom paliwa gaźnik Duel...
Ostatni post: Mixol
26-03-2024 11:53:13
» Odpowiedzi: 5
» Wyświetleń: 361

Reklama