Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!

Pełna wersja: Remont silnik s38
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2
Witam,

Rozebrałem swoje jajko i już wiem co tam ciekawego zostawił poprzedni właściciel Wink Mam pytanie bo przejrzałem forum i część odpowiedzi jest sprzed kilku lat czy idę dobrą droga.

Sprawa wygląda następująco.

1. Cylinder ma 38,5 więc już był po szlifie i wymaga następnego bo ma wzdłużne rysy . I tu pytanie czy dostępne są jeszcze Almoty 39,00 lub 38,75 ? Czy lepiej kupić komplet w nominale.

2. Wał korbowy ma krzywy czop ( poprzednio ktoś ściągał magneto bez ściągacza ). Tu chcę kupić Duellsa ale widziałem też Almota, który lepiej ?

3. Magneto, no niestety przez krzywy wał wytarły się cewki i też będę chciał kupić cały komplet ma ktoś coś godnego do polecenia?

4. Wałek startera, wyroniony wieloklin tu poszukam używki.

To obecnie na tyle, trzeba iść do przodu.
(13-09-2021 10:03:01)Rayan napisał(a): [ -> ]Witam,

Rozebrałem swoje jajko i już wiem co tam ciekawego zostawił poprzedni właściciel Wink Mam pytanie bo przejrzałem forum i część odpowiedzi jest sprzed kilku lat czy idę dobrą droga.

Sprawa wygląda następująco.

1. Cylinder ma 38,5 więc już był po szlifie i wymaga następnego bo ma wzdłużne rysy . I tu pytanie czy dostępne są jeszcze Almoty 39,00 lub 38,75 ? Czy lepiej kupić komplet w nominale.

2. Wał korbowy ma krzywy czop ( poprzednio ktoś ściągał magneto bez ściągacza ). Tu chcę kupić Duellsa ale widziałem też Almota, który lepiej ?

3. Magneto, no niestety przez krzywy wał wytarły się cewki i też będę chciał kupić cały komplet ma ktoś coś godnego do polecenia?

4. Wałek startera, wyroniony wieloklin tu poszukam używki.

To obecnie na tyle, trzeba iść do przodu.

1.Do nowych cylindrów nie mam przekonania ja bym oddał orginalny na szlif z tłokiem Almota AK20

2.Zdecydowanie Duellsa dobre wały o Almocie nie słyszałem żeby produkował wały daj link z ciekawości

3.Duells robi kompletne iskrowniki ale podobno palą się żarówki i ogólnie sa kłopoty szukałbym orginału.

4.Dobra decyzja
Witam, dzięki za odpowiedź.

Też bym wolał zostawić oryginalny cylinder, dam jeszcze raz do przemierzenia i zobaczę na który szlif się szykować.


Co do wału to chyba sprzedawca coś pokręcił z opisem i się nabrałem.

https://allegro.pl/oferta/wal-korbowy-ko...gIuaPD_BwE

No cały układ elektryczny iskrownika wygląda tragicznie, będę musiał zaryzykować z nowym.
Jak już masz brać nowy zapłon to pomyśl nad CDI.
Czyli tłok jak rozumiem tego typu.

https://gmoto.pl/tlok-almot-nomianal-kpl...gJtfvD_BwE

Zobaczę jeszcze po mierzeniu bo wstępnie 2 setki progu i może nie wyjść na 38,75.

Co do zapłonu to masz na myśli takie rozwiązanie?

https://allegro.pl/oferta/zaplon-cdi-bez...gL86_D_BwE

I to wchodzi bez dodatkowych przeróbek? Jak ze stacyjką bez zmian?


I jeszcze pytanie jaki zestaw łożysk i uszczelniaczy polecacie do s38?
Takie, ale nie to. Ja już to bierz od kogoś sprawdzonego. Przykładowo Turbozabytki, mają nawet taniej. Wpinasz w oryginalną instalację, musisz jedynie pochować gdzieś dodatkowe elementy jak moduł, regulator napięcia czy cewka zapłonowa. Jedyny problem to napięcie 12V zamiast 6, tylna żarówka do dostania od ręki, ale przy przedniej trzeba kombinować. Nie ma rozwiązania idealnego, ale CDI jest bezobsługowe, ustawiasz i zapominasz.
(13-09-2021 12:18:36)Dawdzio napisał(a): [ -> ]Takie, ale nie to. Ja już to bierz od kogoś sprawdzonego. Przykładowo Turbozabytki, mają nawet taniej. Wpinasz w oryginalną instalację, musisz jedynie pochować gdzieś dodatkowe elementy jak moduł, regulator napięcia czy cewka zapłonowa. Jedyny problem to napięcie 12V zamiast 6, tylna żarówka do dostania od ręki, ale przy przedniej trzeba kombinować. Nie ma rozwiązania idealnego, ale CDI jest bezobsługowe, ustawiasz i zapominasz.

Dzięki Wink mądrych to i warto posłuchać .

I jeszcze pytanie jaki zestaw łożysk i uszczelniaczy polecacie do s38?
To nie kupuj tłoka narazie zanieś do fachowca niech powie jaki będzie wymiar albo sam kupi tłok jakiej firmy chcesz
(13-09-2021 12:33:33)łogór 200 napisał(a): [ -> ]To nie kupuj tłoka narazie zanieś do fachowca niech powie jaki będzie wymiar albo sam kupi tłok jakiej firmy chcesz

Tak też zrobię, po szybkim przeglądzie to Almot 39,00 to chyba jakiś rozchwytywany towar bo ciężko coś namierzyć. Pomierzymy zobaczymy.
Już coś wiem teraz dłubanie.
Nowy tłok i szlif wyjdzie trochę taniej, jak kupienie całego zestawu (tłok+cylinder) z almot. Czy jest sens bawić się l?
Chyba jest, raz żeby zachować stopień oryginalności dwa że potem są rożne historie że okna się róznią itp

tłok rozchwytywany bo to jedny sensowny tłok do s38 oprócz berty te jest przynajmniej kompletny
No ale po,co chcesz dwa szlify przeskoczyć? Zrób na 38,75.
Zapłonu duellsa sa spoko, hula w mojej motorynce, a żarówki to sie przepalaja, ale na magnetach duellsa, przez zbyt potężne magnesy i tak dalej.
Polecam tego duellsa, aczkolwiek musiałem w nowym wymienić kondensator bo iskry nie bylo. Jedyna wada to podstawa, ktora ma srednice mniejsza o jakieś 0,5mm i przy ustawianiu wozi ja na boki.
Jak sie zdecydujesz na cdi, to mam cały komplet, praktycznie nowke, za 300 oddam, zawsze to taniej.
Walek startera bede mial.
Co do walu, możesz również w chińczyka zainwestować, lecz trzebaby porównać najlepiej w sklepie, bo w roznych stronach Chin je robiq.
(14-09-2021 04:31:50)Debesta napisał(a): [ -> ]No ale po,co chcesz dwa szlify przeskoczyć? Zrób na 38,75.
Zapłonu duellsa sa spoko, hula w mojej motorynce, a żarówki to sie przepalaja, ale na magnetach duellsa, przez zbyt potężne magnesy i tak dalej.
Polecam tego duellsa, aczkolwiek musiałem w nowym wymienić kondensator bo iskry nie bylo. Jedyna wada to podstawa, ktora ma srednice mniejsza o jakieś 0,5mm i przy ustawianiu wozi ja na boki.
Jak sie zdecydujesz na cdi, to mam cały komplet, praktycznie nowke, za 300 oddam, zawsze to taniej.
Walek startera bede mial.
Co do walu, możesz również w chińczyka zainwestować, lecz trzebaby porównać najlepiej w sklepie, bo w roznych stronach Chin je robiq.

Witam,

Wczoraj byłem ponownie na pomiarach i wychodzi najbliżej na 39,00.
Wał kupię Duellsa. Co do CDI to wezmę nowy by jakąś gwarancję mieć;)dzięki za propozycję.

Co do wałka chętnie przytulę podeślij zdjęcia i propozycję cenową na prv.

Jedyny tłok jaki znalazłem to .

https://allegro.pl/oferta/tlok-romet-kom...8133714981

Czy ktoś się orientuje o co chodzi z tym opisem "pierścienie znaczone lub Almotu"

Jaki zestaw łożysk polecacie do kompletu silnika?

Jeszcze jedno pytanie, bo wymieniam także łańcuch, mój stary po przeliczeniu ma 108 ogniw a w sprzedaży są 112 niby do komara 3.

Czyżby ktoś coś już skrócił czy i takie występowały ? Mam zębatkę 13 zębów z przodu i 35 tył.
Na pewno ten tłok jest z almotu? Coś chyba to lipa bo tylko pierścienie są z almotu?

Jak wymieniasz łańcuch to także musisz wymienić zębatki - cały komplet i najlepiej do s38 wsadzić zębatkę zdawczą z 11 zębami a tył 35
Stron: 1 2
Przekierowanie