Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
 
Ocena wątku:
  • 0 głosów - 0 średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
[Ogar 200] Tuning mechaniczny
Autor Wiadomość
Frycek098 Offline
Nowy
*


Liczba postów: 27
Imię: Szymon
Skąd: Trześniów
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #1
Tuning mechaniczny
Witam, przez jakiś czas zastanawiam się nad zwiększeniem osiągów mojego ogarka. Jako iż silnik jest stłumiony, chcę zabrać się za odblokowanie króćca. I tutaj mam pytanie, czym najlepiej jest go odblokować, oraz jakich kolejnych modernizacji mogę się podjąć?
01-11-2014 21:01:13
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Reklama
Kanilox Offline
Moplikowiec
*


Liczba postów: 3,490
Imię: Kamil
Skąd: Zabrze
Pojazd: Romet Chart
Post: #2
RE: Tuning mechaniczny
Polecam kupić nowy króciec, poszukaj w okolicy kto ma takie części to może za 15zł wyrwiesz.
Na zwiększenie mocy polecam kolanko z jawy (kolanko jawy i ogara to nie to samo) i tłumik z Jawy (ważne żeby był wymontowany z motoroweru z przed 1980 roku)
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 01-11-2014 21:07:51 przez Kanilox.)
01-11-2014 21:07:19
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Quake96 Offline
Zielono mi :D
Moderatorzy


Liczba postów: 2,757
Imię: Piotr
Skąd: Bydgoszcz
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #3
RE: Tuning mechaniczny
Tak, kolanko z jawy zaraz zwiększy magicznie moc. Toć to tylko kawałek rury i wystarczy go skrócić tak aby wchodził do tłumika na ok 4-5cm. A i nawet w Jawie kolanka były blokowane (na polski rynek), więc nie wiem po co się bawić w kupowanie nowego.

I może wyjaśnisz mi jaki wpływ na osiągi ma tlumik z jawy sprzed 1980 roku? Bo o ile mi wiadomo to w tłumiku blokad nie było, ale może się mylę Smile

- Patrz pan, ale ciśnie tą jawką, no wariat!
- Ale panie, to dopiero drugi bieg się kończy...


"Skończyło się jak Bruce Lee, czy misja w kosmodromach
Nie nagra tego Grundig czy Unitra Diora...."
01-11-2014 21:20:18
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
tramwajarz Offline
Król Śmieciarek xd
*


Liczba postów: 2,140
Imię: Daniel
Skąd: Rzgów/k.Łodzi
Pojazd: Romet 50-T-1
Post: #4
RE: Tuning mechaniczny
(01-11-2014 21:20:18)Quake96 napisał(a):  Tak, kolanko z jawy zaraz zwiększy magicznie moc. Toć to tylko kawałek rury i wystarczy go skrócić tak aby wchodził do tłumika na ok 4-5cm. A i nawet w Jawie kolanka były blokowane (na polski rynek), więc nie wiem po co się bawić w kupowanie nowego.

I może wyjaśnisz mi jaki wpływ na osiągi ma tlumik z jawy sprzed 1980 roku? Bo o ile mi wiadomo to w tłumiku blokad nie było, ale może się mylę Smile

Napisał kolanko nie tłumik

Romet 50-T1 1979

Honda SFX 50 1995

Derbi GPR 50
2003

Romet Sport 1986
01-11-2014 21:57:23
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Kanilox Offline
Moplikowiec
*


Liczba postów: 3,490
Imię: Kamil
Skąd: Zabrze
Pojazd: Romet Chart
Post: #5
RE: Tuning mechaniczny
(01-11-2014 21:20:18)Quake96 napisał(a):  Tak, kolanko z jawy zaraz zwiększy magicznie moc. Toć to tylko kawałek rury i wystarczy go skrócić tak aby wchodził do tłumika na ok 4-5cm. A i nawet w Jawie kolanka były blokowane (na polski rynek), więc nie wiem po co się bawić w kupowanie nowego.

I może wyjaśnisz mi jaki wpływ na osiągi ma tlumik z jawy sprzed 1980 roku? Bo o ile mi wiadomo to w tłumiku blokad nie było, ale może się mylę Smile
Jest jeszcze druga sprawa z wydechem, w jawie tłumik jest bliżej silnika bez co kolanko może być krótsze i oryginalnie wchodzi tylko 3 centymetry w tłumik.
W tłumiku były blokady, nie wiem dokładnie co ale czuć różnice w mocy.

Przed 1980 jawki nie były blokowane dla Polski.
01-11-2014 21:59:32
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Quake96 Offline
Zielono mi :D
Moderatorzy


Liczba postów: 2,757
Imię: Piotr
Skąd: Bydgoszcz
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #6
RE: Tuning mechaniczny
(01-11-2014 21:59:32)kanilox napisał(a):  
(01-11-2014 21:20:18)Quake96 napisał(a):  Tak, kolanko z jawy zaraz zwiększy magicznie moc. Toć to tylko kawałek rury i wystarczy go skrócić tak aby wchodził do tłumika na ok 4-5cm. A i nawet w Jawie kolanka były blokowane (na polski rynek), więc nie wiem po co się bawić w kupowanie nowego.

I może wyjaśnisz mi jaki wpływ na osiągi ma tlumik z jawy sprzed 1980 roku? Bo o ile mi wiadomo to w tłumiku blokad nie było, ale może się mylę Smile
Jest jeszcze druga sprawa z wydechem, w jawie tłumik jest bliżej silnika bez co kolanko może być krótsze i oryginalnie wchodzi tylko 3 centymetry w tłumik.
W tłumiku były blokady, nie wiem dokładnie co ale czuć różnice w mocy.

Przed 1980 jawki nie były blokowane dla Polski.

No to uważaj bo Cię teraz oświecę Big Grin U mnie kolanko jest tak krótkie że wchodzi na ok 4cm i tłumik też mam bliżej silnika niż standardowo. Ot wystarczy chcieć. Także kolanko to żadna różnica. Tym bardziej, że nie każda jawka miała krótkie kolanko. Kumpel ma mustanga z 70któregoś roku z org. silnikiem i kolanko było zdławione.

A w tłumiku nie ma raczej żadnych blokad. To ta stara "legenda" o dławiku.

- Patrz pan, ale ciśnie tą jawką, no wariat!
- Ale panie, to dopiero drugi bieg się kończy...


"Skończyło się jak Bruce Lee, czy misja w kosmodromach
Nie nagra tego Grundig czy Unitra Diora...."
01-11-2014 22:51:40
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
fosa Offline
Stary komarzysta :P
*


Liczba postów: 1,738
Imię: Filip
Skąd: Kołdowo
Pojazd: Romet Kadet
Post: #7
RE: Tuning mechaniczny
co do tlumika nie bylo zadnych blokad. Ale co do kolanek kanilox ma racje. Z jawy jest zupelnie wieksze juz przy kroccu do cyla. Ogarowe jest mniejsze .

"Lepiej daj fotki z odpalania silnika Smile I napisz co i jak z nim było Smile"
02-11-2014 00:15:43
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 1 osoba postawiła piwo fosa za ten post.
SYR3N Offline
Uczeń
*


Liczba postów: 141
Imię: Szymon
Skąd: Stare Kurowo
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #8
RE: Tuning mechaniczny
A w tłumiku nie ma raczej żadnych blokad. To ta stara "legenda" o dławiku.
[/quote]

a właśnie, że w Ogarach nie było dodatkowych otworów w dławiku...
02-11-2014 00:17:53
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
simi81 Offline
Pasjonata marki
*


Liczba postów: 2,022
Imię: Kamil
Skąd: Częstochowa
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #9
RE: Tuning mechaniczny
zamontuj gaźnik od simsona choćby 16n1-11, przestaw zapłon, w internetach pisze jak. Kolanko i króciec obowiązkowo. To takie najłatwiejsze rzeczy.

Garaż Simiego
1. Romet ogar 200 -1989
2. Fiat 126p -1986
3. FSO Polonez Caro -1996
4. Zaporożec ZAZ 968A -1978
5. Romet Wagant -1989
6. Romet Wigry 3 -1982
7. Romet Jubilat 2 -1989
8. Romet universal -1988
9. Romet Mińsk - 1988

I reszta niezidentyfikowanego złomu :F
02-11-2014 00:24:55
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Quake96 Offline
Zielono mi :D
Moderatorzy


Liczba postów: 2,757
Imię: Piotr
Skąd: Bydgoszcz
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #10
RE: Tuning mechaniczny
(02-11-2014 00:17:53)SYR3N napisał(a):  A w tłumiku nie ma raczej żadnych blokad. To ta stara "legenda" o dławiku.

a właśnie, że w Ogarach nie było dodatkowych otworów w dławiku...
[/quote]

I co Ci dają te otwory "mechaniku" ? Tłumik nie był dławiony....

- Patrz pan, ale ciśnie tą jawką, no wariat!
- Ale panie, to dopiero drugi bieg się kończy...


"Skończyło się jak Bruce Lee, czy misja w kosmodromach
Nie nagra tego Grundig czy Unitra Diora...."
02-11-2014 00:28:42
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
SYR3N Offline
Uczeń
*


Liczba postów: 141
Imię: Szymon
Skąd: Stare Kurowo
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #11
RE: Tuning mechaniczny
a to dadzą otwory, że będzie lepszy przepływ spalin...
02-11-2014 18:35:05
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Taśma Offline
Pro
*
Lady


Liczba postów: 3,975
Imię: Mikołaj
Skąd: 1.7km od biurowca
Pojazd: Inny
Post: #12
RE: Tuning mechaniczny
Kolanko jawa, albo skrócone, rozpiłowany króciec i nic więcej nie potrzeba...

Cytat:Bo życie jest za krótkie, aby czekać na iskrę i dwa obroty wału.
02-11-2014 18:56:52
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
kw112 Offline
Chart passione mea, et vita mea
*


Liczba postów: 2,014
Imię: Michał
Skąd: Różyna
Pojazd: Romet Chart
Post: #13
RE: Tuning mechaniczny
(02-11-2014 18:35:05)SYR3N napisał(a):  a to dadzą otwory, że będzie lepszy przepływ spalin...

Słuchaj! Tutaj mamy silnik 2t, gdzie przed dyfuzorem. wydech musi być szczelny, za nim spaliny mogą się nawet kręcić w spirali i nie spowoduje to spadku mocy.

20.08.2012, 20.38 patrzyłem na zegarek- zakup charta 210
Mój Romet Chart 210 nowa edycja!
nikt tak ci nie wytłumaczy jak schemat!
027 bogiem, 023 nałogiem, s38 podstawą, 019 zabawą
02-11-2014 19:03:48
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Quake96 Offline
Zielono mi :D
Moderatorzy


Liczba postów: 2,757
Imię: Piotr
Skąd: Bydgoszcz
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #14
RE: Tuning mechaniczny
(01-11-2014 21:57:23)tramwajarz napisał(a):  
(01-11-2014 21:20:18)Quake96 napisał(a):  Tak, kolanko z jawy zaraz zwiększy magicznie moc. Toć to tylko kawałek rury i wystarczy go skrócić tak aby wchodził do tłumika na ok 4-5cm. A i nawet w Jawie kolanka były blokowane (na polski rynek), więc nie wiem po co się bawić w kupowanie nowego.

I może wyjaśnisz mi jaki wpływ na osiągi ma tlumik z jawy sprzed 1980 roku? Bo o ile mi wiadomo to w tłumiku blokad nie było, ale może się mylę Smile

Napisał kolanko nie tłumik

Zedytował post, bo pisał też o tłumiku.

(02-11-2014 18:56:52)Taśma napisał(a):  Kolanko jawa, albo skrócone, rozpiłowany króciec i nic więcej nie potrzeba...

Jak rzadko kiedy, tak tutaj się z Tobą zgadzam.

- Patrz pan, ale ciśnie tą jawką, no wariat!
- Ale panie, to dopiero drugi bieg się kończy...


"Skończyło się jak Bruce Lee, czy misja w kosmodromach
Nie nagra tego Grundig czy Unitra Diora...."
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 02-11-2014 23:47:19 przez Quake96.)
02-11-2014 23:46:50
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
mularczyk129 Offline
miszcz
*


Liczba postów: 679
Imię: Dawid
Skąd: B------w
Pojazd: Romet Kadet
Post: #15
RE: Tuning mechaniczny
łapcie http://www.jawa50.cba.pl/tuning.html tu macie wszystko o ogarach 200,jawach Wink a co do dławika to jest blokowany Wink

Mam rometa i dwa kaski, więc pojadę se na laski
JAK POMOGŁEM DAJ "PIWO"

Moje romety !!
-romet kadet
-romet komar
-romet ogar 200
kible:
-daelim tapo
-peugeot vicecity
08-11-2014 00:45:52
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 





Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
#2 Charcik Deca
Ostatni post: Deecuu
Dzisiaj 12:53:49
» Odpowiedzi: 68
» Wyświetleń: 35677
universal z 1989 ?
Ostatni post: zaz
Dzisiaj 09:46:01
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 47
Wigry 1 z 1976 - szczegół...
Ostatni post: zaz
Dzisiaj 09:40:38
» Odpowiedzi: 10
» Wyświetleń: 325
[oddzielony] Jak założyć ...
Ostatni post: pitus74
Wczoraj 21:16:16
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 46
Renowacja kół komar 2320 ...
Ostatni post: mateuszf
Wczoraj 19:53:52
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 279
Jak ustawić palec wysprzę...
Ostatni post: romek
25-04-2024 18:17:17
» Odpowiedzi: 11
» Wyświetleń: 1489
Jaki to Romet
Ostatni post: zawiass
25-04-2024 11:52:49
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 76
Brak sprzęgła na biegu
Ostatni post: pitus74
24-04-2024 21:32:59
» Odpowiedzi: 11
» Wyświetleń: 1472
Romet ogar 205 popychacz ...
Ostatni post: pitus74
24-04-2024 20:27:43
» Odpowiedzi: 5
» Wyświetleń: 1670
Problem z adv 250
Ostatni post: romek
24-04-2024 19:19:11
» Odpowiedzi: 8
» Wyświetleń: 556
Paliwa E10 a silniki dwus...
Ostatni post: Spaceman164
24-04-2024 13:34:47
» Odpowiedzi: 39
» Wyświetleń: 10837
Romet Duet - Jaki rocznik...
Ostatni post: Wojtasik
24-04-2024 12:02:01
» Odpowiedzi: 9
» Wyświetleń: 674
FSM Pinokio z 89 roku
Ostatni post: Wojtasik
24-04-2024 11:53:57
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 165
Instrukcja komar 2352 i s...
Ostatni post: Debesta
24-04-2024 00:16:02
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 201
OldtimerBazar Wrocław 7/3...
Ostatni post: Debesta
24-04-2024 00:13:17
» Odpowiedzi: 38
» Wyświetleń: 16438

Reklama