Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!

Pełna wersja: Tuning mechaniczny
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2
Witam, przez jakiś czas zastanawiam się nad zwiększeniem osiągów mojego ogarka. Jako iż silnik jest stłumiony, chcę zabrać się za odblokowanie króćca. I tutaj mam pytanie, czym najlepiej jest go odblokować, oraz jakich kolejnych modernizacji mogę się podjąć?
Polecam kupić nowy króciec, poszukaj w okolicy kto ma takie części to może za 15zł wyrwiesz.
Na zwiększenie mocy polecam kolanko z jawy (kolanko jawy i ogara to nie to samo) i tłumik z Jawy (ważne żeby był wymontowany z motoroweru z przed 1980 roku)
Tak, kolanko z jawy zaraz zwiększy magicznie moc. Toć to tylko kawałek rury i wystarczy go skrócić tak aby wchodził do tłumika na ok 4-5cm. A i nawet w Jawie kolanka były blokowane (na polski rynek), więc nie wiem po co się bawić w kupowanie nowego.

I może wyjaśnisz mi jaki wpływ na osiągi ma tlumik z jawy sprzed 1980 roku? Bo o ile mi wiadomo to w tłumiku blokad nie było, ale może się mylę Smile
(01-11-2014 21:20:18)Quake96 napisał(a): [ -> ]Tak, kolanko z jawy zaraz zwiększy magicznie moc. Toć to tylko kawałek rury i wystarczy go skrócić tak aby wchodził do tłumika na ok 4-5cm. A i nawet w Jawie kolanka były blokowane (na polski rynek), więc nie wiem po co się bawić w kupowanie nowego.

I może wyjaśnisz mi jaki wpływ na osiągi ma tlumik z jawy sprzed 1980 roku? Bo o ile mi wiadomo to w tłumiku blokad nie było, ale może się mylę Smile

Napisał kolanko nie tłumik
(01-11-2014 21:20:18)Quake96 napisał(a): [ -> ]Tak, kolanko z jawy zaraz zwiększy magicznie moc. Toć to tylko kawałek rury i wystarczy go skrócić tak aby wchodził do tłumika na ok 4-5cm. A i nawet w Jawie kolanka były blokowane (na polski rynek), więc nie wiem po co się bawić w kupowanie nowego.

I może wyjaśnisz mi jaki wpływ na osiągi ma tlumik z jawy sprzed 1980 roku? Bo o ile mi wiadomo to w tłumiku blokad nie było, ale może się mylę Smile
Jest jeszcze druga sprawa z wydechem, w jawie tłumik jest bliżej silnika bez co kolanko może być krótsze i oryginalnie wchodzi tylko 3 centymetry w tłumik.
W tłumiku były blokady, nie wiem dokładnie co ale czuć różnice w mocy.

Przed 1980 jawki nie były blokowane dla Polski.
(01-11-2014 21:59:32)kanilox napisał(a): [ -> ]
(01-11-2014 21:20:18)Quake96 napisał(a): [ -> ]Tak, kolanko z jawy zaraz zwiększy magicznie moc. Toć to tylko kawałek rury i wystarczy go skrócić tak aby wchodził do tłumika na ok 4-5cm. A i nawet w Jawie kolanka były blokowane (na polski rynek), więc nie wiem po co się bawić w kupowanie nowego.

I może wyjaśnisz mi jaki wpływ na osiągi ma tlumik z jawy sprzed 1980 roku? Bo o ile mi wiadomo to w tłumiku blokad nie było, ale może się mylę Smile
Jest jeszcze druga sprawa z wydechem, w jawie tłumik jest bliżej silnika bez co kolanko może być krótsze i oryginalnie wchodzi tylko 3 centymetry w tłumik.
W tłumiku były blokady, nie wiem dokładnie co ale czuć różnice w mocy.

Przed 1980 jawki nie były blokowane dla Polski.

No to uważaj bo Cię teraz oświecę Big Grin U mnie kolanko jest tak krótkie że wchodzi na ok 4cm i tłumik też mam bliżej silnika niż standardowo. Ot wystarczy chcieć. Także kolanko to żadna różnica. Tym bardziej, że nie każda jawka miała krótkie kolanko. Kumpel ma mustanga z 70któregoś roku z org. silnikiem i kolanko było zdławione.

A w tłumiku nie ma raczej żadnych blokad. To ta stara "legenda" o dławiku.
co do tlumika nie bylo zadnych blokad. Ale co do kolanek kanilox ma racje. Z jawy jest zupelnie wieksze juz przy kroccu do cyla. Ogarowe jest mniejsze .
A w tłumiku nie ma raczej żadnych blokad. To ta stara "legenda" o dławiku.
[/quote]

a właśnie, że w Ogarach nie było dodatkowych otworów w dławiku...
zamontuj gaźnik od simsona choćby 16n1-11, przestaw zapłon, w internetach pisze jak. Kolanko i króciec obowiązkowo. To takie najłatwiejsze rzeczy.
(02-11-2014 00:17:53)SYR3N napisał(a): [ -> ]A w tłumiku nie ma raczej żadnych blokad. To ta stara "legenda" o dławiku.

a właśnie, że w Ogarach nie było dodatkowych otworów w dławiku...
[/quote]

I co Ci dają te otwory "mechaniku" ? Tłumik nie był dławiony....
a to dadzą otwory, że będzie lepszy przepływ spalin...
Kolanko jawa, albo skrócone, rozpiłowany króciec i nic więcej nie potrzeba...
(02-11-2014 18:35:05)SYR3N napisał(a): [ -> ]a to dadzą otwory, że będzie lepszy przepływ spalin...

Słuchaj! Tutaj mamy silnik 2t, gdzie przed dyfuzorem. wydech musi być szczelny, za nim spaliny mogą się nawet kręcić w spirali i nie spowoduje to spadku mocy.
(01-11-2014 21:57:23)tramwajarz napisał(a): [ -> ]
(01-11-2014 21:20:18)Quake96 napisał(a): [ -> ]Tak, kolanko z jawy zaraz zwiększy magicznie moc. Toć to tylko kawałek rury i wystarczy go skrócić tak aby wchodził do tłumika na ok 4-5cm. A i nawet w Jawie kolanka były blokowane (na polski rynek), więc nie wiem po co się bawić w kupowanie nowego.

I może wyjaśnisz mi jaki wpływ na osiągi ma tlumik z jawy sprzed 1980 roku? Bo o ile mi wiadomo to w tłumiku blokad nie było, ale może się mylę Smile

Napisał kolanko nie tłumik

Zedytował post, bo pisał też o tłumiku.

(02-11-2014 18:56:52)Taśma napisał(a): [ -> ]Kolanko jawa, albo skrócone, rozpiłowany króciec i nic więcej nie potrzeba...

Jak rzadko kiedy, tak tutaj się z Tobą zgadzam.
łapcie http://www.jawa50.cba.pl/tuning.html tu macie wszystko o ogarach 200,jawach Wink a co do dławika to jest blokowany Wink
Stron: 1 2
Przekierowanie