Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
Chart bezpośrednie napełnienie i wiele innych usprawnień
Autor Wiadomość
hohowski Offline
Nowy
*


Liczba postów: 1
Imię: Jacek
Skąd: Końskie
Pojazd: Romet Chart
Post: #271
RE: Chart bezpośrednie napełnienie i wiele innych usprawnień
Teraz cylinder jest ogromny i musieliśmy zdemontować z chłodnicy wiatrak ale docelowo z cylindrem Polini będzie też wymuszone chłodzenie zamontowane.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 05-04-2014 23:18:18 przez hohowski.)
05-04-2014 23:16:32
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Reklama
LukaszzT1 Offline
Komarzysta :F
*


Liczba postów: 2,082
Imię: Łukasz
Skąd: Lubzina (RRS)
Pojazd: Inny
Post: #272
RE: Chart bezpośrednie napełnienie i wiele innych usprawnień
Szkoda ze musieliście zdemontować wiatrak bo miał by lepsze chłodzenie,ale bez wiatraka tez sobie da rade Wink

Romet 50-T1 1980r(Sprzedany)
Romet 50-T1 1981r (Sprzedany)
Romet ogar 200 1988r(Sprzedany)
Cezet 175 487.0 1988r(Sprzedana)
Simson Sr50 1987r
Polonez Caro Plus 1.6 Gli 1997r
05-04-2014 23:23:42
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
hohowski Offline
Nowy
*


Liczba postów: 1
Imię: Jacek
Skąd: Końskie
Pojazd: Romet Chart
Post: #273
RE: Chart bezpośrednie napełnienie i wiele innych usprawnień
Przecież piszę że wiatrak będzie z cylindrem Polini.
05-04-2014 23:33:48
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
marcin194 Offline
Nowy
*


Liczba postów: 1
Imię: Pewnie Michał
Skąd: Kraków
Pojazd: Romet 50-T-1
Post: #274
RE: Chart bezpośrednie napełnienie i wiele innych usprawnień
Nie wróżę tej skrzyni długiego żywota Wink
10-04-2014 01:25:32
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
hohowski Offline
Nowy
*


Liczba postów: 1
Imię: Jacek
Skąd: Końskie
Pojazd: Romet Chart
Post: #275
RE: Chart bezpośrednie napełnienie i wiele innych usprawnień
A może czymś umotywujesz swoją wypowiedź? Lubię konkrety.
10-04-2014 02:07:34
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 3 użytkowników postawiło piwo hohowski za ten post.
marcin194 Offline
Nowy
*


Liczba postów: 1
Imię: Pewnie Michał
Skąd: Kraków
Pojazd: Romet 50-T-1
Post: #276
RE: Chart bezpośrednie napełnienie i wiele innych usprawnień
Szerokości trybików trzeciego biegu... Bardzo wąskie zębateczki. Rozumiem, że wycięcie jest wycięciem pod wodzik... mimo to osłabia to mocno tryb
21-04-2014 02:03:50
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
hohowski Offline
Nowy
*


Liczba postów: 1
Imię: Jacek
Skąd: Końskie
Pojazd: Romet Chart
Post: #277
RE: Chart bezpośrednie napełnienie i wiele innych usprawnień
Ten mocno osłabiony tryb ma szerokość 2 x 5 mm czyli łącznie tyle co najszersza zębatka od 1 biegu. To nie jest najsłabszy punkt tek skrzyni.
21-04-2014 11:41:25
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
romet200 Offline
Mechanik
*


Liczba postów: 268
Imię: Daniel
Skąd: Bąkowiec
Pojazd: Romet Chart
Post: #278
RE: Chart bezpośrednie napełnienie i wiele innych usprawnień
Ciekaw jestem czy wyjdzie ta skrzynia 4b.
Na kiedy silnik będzie gotowy?

Mój Chart 210 Elektronik

Pomogłem postaw piwko.
22-04-2014 21:17:25
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
hohowski Offline
Nowy
*


Liczba postów: 1
Imię: Jacek
Skąd: Końskie
Pojazd: Romet Chart
Post: #279
RE: Chart bezpośrednie napełnienie i wiele innych usprawnień
Dziś wysyłam wał do poskładania. W ciągu miesiąca powinienem skończyć skrzynię. Nie mam jeszcze wydechu.
23-04-2014 08:07:47
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
lada97 Offline
Romet Fan :D
*


Liczba postów: 607
Imię: Marcin
Skąd: Pieniężno
Pojazd: Inny Romet
Post: #280
RE: Chart bezpośrednie napełnienie i wiele innych usprawnień
Wydech to najmniejszy problem przy tak zaawansowanym projekcie. Pokażesz wszystko jak skończysz? tzn. Zasade działania, wodziki itp?

"Nie mam RWD bokiem jezdzic nie musze,
wole miec przed naped ale taki ktory ma dusze!"
Wszystkie będą moje sunie, gdy założę turbo w Unie :F
Jestę poetą.
23-04-2014 22:25:53
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
kw112 Offline
Chart passione mea, et vita mea
*


Liczba postów: 2,014
Imię: Michał
Skąd: Różyna
Pojazd: Romet Chart
Post: #281
RE: Chart bezpośrednie napełnienie i wiele innych usprawnień
A problem z małymi przeciwwagami jakoś rozwiązałeś? Tłok duży, to i waży więcej, więc mogą być wibracje, nieprawdaż?

20.08.2012, 20.38 patrzyłem na zegarek- zakup charta 210
Mój Romet Chart 210 nowa edycja!
nikt tak ci nie wytłumaczy jak schemat!
027 bogiem, 023 nałogiem, s38 podstawą, 019 zabawą
23-04-2014 22:30:46
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
hohowski Offline
Nowy
*


Liczba postów: 1
Imię: Jacek
Skąd: Końskie
Pojazd: Romet Chart
Post: #282
RE: Chart bezpośrednie napełnienie i wiele innych usprawnień
(23-04-2014 22:25:53)lada97 napisał(a):  Wydech to najmniejszy problem przy tak zaawansowanym projekcie. Pokażesz wszystko jak skończysz? tzn. Zasade działania, wodziki itp?

Pewnie że pokaże ale cierpliwości muszę najpierw sam wszystko potestować. Wycinam w sobotę okno w starych karterach aby dobrze zaprojektować rowek wybieraka.
(23-04-2014 22:30:46)kw112 napisał(a):  A problem z małymi przeciwwagami jakoś rozwiązałeś? Tłok duży, to i waży więcej, więc mogą być wibracje, nieprawdaż?

Rozmawiałem na ten temat z fachowcami od wałów chciałem wyważyć dynamicznie ten wał ale oni sami przekonali mnie aby dać z tym sobie spokój z kilku względów. Dużo trzeba by pisać aby to wyjaśnić. Dam wam tylko do myślenia. Zastanówcie się co dzieje się jak zamieniamy standardowe magneto na zapłon sportowy z magnesami wewnętrznymi w dowolnym silniku. Chart ma lekki wał co oznacza tylko jego plus w celu osiągnięcia wysokich obrotów a wyważenie jest bardzo ważne ale każdy silnik ma inaczej wyważony wał albo inaczej mówiąc rozważony. Wielu myśli że wyważenie polega na wyrównaniu mas w stosunku do korbowodu i tłoka ale tak nie jest. Im bardziej sportowy silnik tym to niedoważenie jest większe. Silniki żużlowae mają je nawet na poziomie 60% i te dopiero wibrują. Jak kładziesz do silnika samochodu kute ciężkie tłoki to też wyważasz do nich wał? Takie dostałem informacje od firmy która składa wał.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 23-04-2014 22:55:46 przez hohowski.)
23-04-2014 22:44:15
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
janusz94 Niedostępny
Rezonator
*


Liczba postów: 65
Imię: Janusz
Skąd: wlkp
Pojazd: Inny
Post: #283
RE: Chart bezpośrednie napełnienie i wiele innych usprawnień
Procentowe wyważenie nie jest tym większe im większe chcemy osiągać obroty. Wyważa się po to aby silnik nie wibrował i wartość procentowego wyważenia w modyfikowanym silniku trzeba dobrać na oko bo 60% wyważenia to norma w większości silników, np. W simsonie jest dokładnie takie. Silnik wysokoobrotowy równie dobrze może mieć wyważenie 30% jak i 70%, to poprostu cecha indywidualna każdego silnika, tymbardziej modzonego. I tutaj autor dobrze zauważył że zmiana magneta na malutkie wirnikowe też ma na to ogromny wpływ bo znacznie maleje masa wirująca i jej średnica.

A co do kutych tłoków i wyważania wałów w aucie to kolega jest troche w błędzie bo jeśli chcemy mieć silnik równo pracujący to prawidłowe wyważenie jest b.ważne. Ale jest jedno ale, silniki w autach to przeciętnie rzędowe 4garowce gdzie wyrównoważenie odbywa się w większości samą masą tłoków i korb gdyż są na przeciw sie i się wyrównoważają dlatego po zmianie tłoków/korb nie jest konieczne ponowne wyważanie układu.
A co kutych tłoków to nie powiedziałbym że są one cięższe bo materiał odkuwany ma lepsze właściwości termiczne i puchnie co ciekawe bardziej niż odlewany ale za to równomierniej, a ścianki takiego tłoka są zazwyczaj cieńsze więc nie wiem skąd teoria zwiększonej wagi takiego tłoka Wink
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 24-04-2014 21:23:23 przez janusz94.)
24-04-2014 21:19:20
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Lagoon Offline
Pomocny użytkownik


Liczba postów: 604
Imię: Michał
Skąd: Płock
Pojazd: Inny
Post: #284
RE: Chart bezpośrednie napełnienie i wiele innych usprawnień
Nawet jak byś chciał ten wał wyważać to trzeba by to doświadczalnie zbadać. Jeśli masa przeciwwag i magneta pozostaje bez zmian to działasz nad masą tłoka i nad przeciwwagami(Sałek nawet pisał jak). W charcie jest chyba 40 % wyważenie wału, tak jak Janusz pisał te całe procenty nie oznaczają, że coś jest lepiej lub gorzej wyważone w zależności od tych procentów, to jest cecha indywidualna. Także w przypadku zaadaptowania jakiegoś lekkiego wirnika to byś musiał doświadczalnie zbadać jak się zachowuje taki silnik i wtedy go wyważać. Tyle w teorii. W praktyce, jeśli uda Ci się wyważyć tyle ile w fabryce, na przeciwwagach, to założenie lekkiego wirnika wielkiej różnicy robić nie będzie.
Wiem to z autopsji, miałem przez pewien okres czasu magneto od pilarki w Charcie o mniejszej średnicy i sporo mniejszej masie, organoleptycznie mogłem stwierdzić, że różnicy nie było, oczywiście zachowując fabryczne wyważenie.

PS. Nie wiem z jakimi ludźmi rozmawiałeś i co to za firma, ale pracownicy nierzadko bywają niekompetentni i powielają informację niezgodne z rzeczywistością. Nie podważam tego, co Ci powiedzieli, ale zastanowiłbym się, czy osoby z którymi rozmawiałeś mają stosowną wiedzę i są godne zaufania. Jak zakładasz do samochodu kute tłoki to zapewne mają masę zbliżoną do fabrycznych, żeby właśnie uniknąć wibracji, co w silniku powiedzmy 4-cylindrowym mialo by jeszcze gorszy skutek niż w małym dwusuwowym singlu.

Już nie chcę żadnych pilarek
Witam!
Zrobię dobrze cylindrom. Zainteresowany?Pisz PW!



https://www.facebook.com/porting.studio/
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 24-04-2014 21:37:37 przez Lagoon.)
24-04-2014 21:33:28
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
hohowski Offline
Nowy
*


Liczba postów: 1
Imię: Jacek
Skąd: Końskie
Pojazd: Romet Chart
Post: #285
RE: Chart bezpośrednie napełnienie i wiele innych usprawnień
(24-04-2014 21:19:20)janusz94 napisał(a):  Procentowe wyważenie nie jest tym większe im większe chcemy osiągać obroty. Wyważa się po to aby silnik nie wibrował i wartość procentowego wyważenia w modyfikowanym silniku trzeba dobrać na oko bo 60% wyważenia to norma w większości silników, np. W simsonie jest dokładnie takie. Silnik wysokoobrotowy równie dobrze może mieć wyważenie 30% jak i 70%, to poprostu cecha indywidualna każdego silnika, tymbardziej modzonego. I tutaj autor dobrze zauważył że zmiana magneta na malutkie wirnikowe też ma na to ogromny wpływ bo znacznie maleje masa wirująca i jej średnica.

A co do kutych tłoków i wyważania wałów w aucie to kolega jest troche w błędzie bo jeśli chcemy mieć silnik równo pracujący to prawidłowe wyważenie jest b.ważne. Ale jest jedno ale, silniki w autach to przeciętnie rzędowe 4garowce gdzie wyrównoważenie odbywa się w większości samą masą tłoków i korb gdyż są na przeciw sie i się wyrównoważają dlatego po zmianie tłoków/korb nie jest konieczne ponowne wyważanie układu.
A co kutych tłoków to nie powiedziałbym że są one cięższe bo materiał odkuwany ma lepsze właściwości termiczne i puchnie co ciekawe bardziej niż odlewany ale za to równomierniej, a ścianki takiego tłoka są zazwyczaj cieńsze więc nie wiem skąd teoria zwiększonej wagi takiego tłoka Wink
Janusz nie chcę być złośliwy ale czemu ograniczasz się do silników 4 cylindrowych. W chwili obecnej są silniki zarówno 3 cylindrowe jak i 5 cylindrowe. Twoja teoria w tych przypadkach eliminowała by takie rozwiązania a jednak pracują takie silniki i to całkiem równiutko. W silniki naszego fiata 126 p tłoki pracują równocześnie ale to może kiepski przykład.
A co do masy tłoków kutych w porównaniu do standardowych to jest ona znacznie większa od standardowych - miałem tłoki kute do silnika ww 1,9 d i to jest różnica ogromna. Ta masa właśnie poprawia moment obrotowy silnika.

Koledzy te same teorie mi pisaliście kiedy zamieniałem tłok z 50 ccm na 70 ccm. Wykonałem dwa wały - jeden wyważyłem dynamicznie a drugi nie. Na obu wałach silnik pracuje identycznie - nie odczuwalne są jakiekolwiek różnice. Ale jest jedna ogromna bardzo ważna. ten wał wyważony dynamicznie już rozpadł się. Zdziwienie? otóż dlaczego tak jest? Aby wyważyć wał dynamicznie najpierw trzeba go złożyć bez korbowodu a tylko z samym sworzniem, wyważyć a potem rozebrać i ubrać w korbowód. Efekt gniazdo przeciwwag traci pasowanie i dlatego obecnie wał nie wyważony pracuje i ma się dobrze a ten teoretycznie wspaniały wyważony padł (przestawił się). Nie chcę tego drugi raz doświadczyć i nie będę go wyważał. Kolega powyżej napisał, że chart ma procentowe wyważenie na poziomie 40% - jak założę mu cięższy tłok to może właśnie osiągnę 60%. Ważne aby tego nie przekroczyć. Co do magneta i jego masy, wyważenie musi zmienić się w przypadku mniejszego magneta. Jeśli zmienimy masę elementów wirujących osiowych w stosunku do masy korbowodu i tłoka to zmieni się wyważenie czy nie? Sami o tym pomyślcie. A jednak takie zmiany nic nie zmieniają w pracy silnika lub zmieniają bardzo mało. Janusz jeszcze jedno do ciebie uszczypliwe pytanko - pisałeś o nieprawidłowym zasilaniu w mieszankę moich karterów, obiecałem zakończyć temat ale tak mnie kusi, czy ty widziałeś kiedyś profesjonalne piły motorowe z membraną pod katem 90 stopni lub silniki na stawidłach - gdzie wtedy twoja teoria o kącie pochylenia membrany?
Chłopaki piszcie to czego jesteście pewni a nie takie tam sobie teorie.
Piszecie tu o wielu drobnostkach a tym czasem nie znalazłem wpisu jak ma się wielkość wydechu do mocy silnika a to jest prawdziwy klucz do uzyskania oprócz obrotów mocy w silniku. Jeśli mamy dobre zasilanie i ogromny wydech to reszta jest pomijalna i tylko teoretycznie daje jakieś ułamki kini mechanicznych nie do odczucia w praktyce.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 24-04-2014 22:05:57 przez hohowski.)
24-04-2014 21:47:52
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 2 użytkowników postawiło piwo hohowski za ten post.
Odpowiedz 





Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 2 gości


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Renowacja kół komar 2320 ...
Ostatni post: mateuszf
Wczoraj 19:23:34
» Odpowiedzi: 5
» Wyświetleń: 368
Kupię części
Ostatni post: komarek54
29-04-2024 22:36:55
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 101
Ogar 200 Romka '84
Ostatni post: romek
29-04-2024 21:37:57
» Odpowiedzi: 118
» Wyświetleń: 13542
Części
Ostatni post: marcin1479
28-04-2024 20:15:59
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 89
#2 Charcik Deca
Ostatni post: romek
28-04-2024 15:11:49
» Odpowiedzi: 71
» Wyświetleń: 36049
witam
Ostatni post: romek
28-04-2024 15:10:46
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 197
universal z 1989 ?
Ostatni post: zaz
27-04-2024 09:46:01
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 108
Wigry 1 z 1976 - szczegół...
Ostatni post: zaz
27-04-2024 09:40:38
» Odpowiedzi: 10
» Wyświetleń: 428
[oddzielony] Jak założyć ...
Ostatni post: pitus74
26-04-2024 21:16:16
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 130
Jak ustawić palec wysprzę...
Ostatni post: romek
25-04-2024 18:17:17
» Odpowiedzi: 11
» Wyświetleń: 1557
Jaki to Romet
Ostatni post: zawiass
25-04-2024 11:52:49
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 136
Brak sprzęgła na biegu
Ostatni post: pitus74
24-04-2024 21:32:59
» Odpowiedzi: 11
» Wyświetleń: 1544
Romet ogar 205 popychacz ...
Ostatni post: pitus74
24-04-2024 20:27:43
» Odpowiedzi: 5
» Wyświetleń: 1737
Problem z adv 250
Ostatni post: romek
24-04-2024 19:19:11
» Odpowiedzi: 8
» Wyświetleń: 621
Paliwa E10 a silniki dwus...
Ostatni post: Spaceman164
24-04-2024 13:34:47
» Odpowiedzi: 39
» Wyświetleń: 11108

Reklama