| 
	
	 
		
	 
	
	
	
		
			| 
				
				 
					[Poradnik] Krótsza 2-ka w ogarze 200/Jawce.
				 
			 | 
		 
		
			| Autor | 
			Wiadomość | 
		 
		
	 
	
		
	
		
		Boszu 
 
 
		
			Bo na gumie, latać umie! 
			  
			
			
  
 
			
Liczba postów: 604 
Imię: Jacek 
Skąd: Kozłówek - Podkarpacie 
Pojazd: Inny 
	
		
	 | 
	
		
			
[Poradnik] Krótsza 2-ka w ogarze 200/Jawce. 
			 
			
				Ciekaw jestem, czy ktoś o tym z was tutaj wie... Ja natrafiłem na to przypadkiem, gdy po pewnym złożeniu silnika, nagle 2-ka była krótsza...  
Mianowicie... W silniku jawki, można obrócić/zamienić miejscami tryb 2-giego biegu... Nie szkodzi to chyba niczemu, bo przejeździłem ogrom kilometrów, i nic się nie uszkodziło w skrzyni. A frajda jest.    Czy to jest przydatne?? Myślę że może być, jeżeli mieszkacie w pobliżu sporych gór które często musicie pokonać, a nie chcecie piłować na 1-wszym biegu... Oraz gdy jeździłem w terenie, po lesie i polnych drogach, krótszy 2 bieg był o dużo wygodniejszy, gdyż od razu po jego wbiciu z wysokich obrotów 1-wszego, miałem pełny zakres mocy na 2-gim. Gdzie normalnie, ten zakres pełnej mocy zostaje dopiero osiągnięty później. 
 
I dobra, teraz jak tego dokonać?? To bardzo proste... Podczas rozbierania, patrzymy jak ułożone są dwa środkowe tryby w skrzyni (te które przesuwa nam wodzik), i przy składaniu, zamieniamy je miejscami... Jak sami zauważycie, jeden jest większy, drugi mniejszy... Tak więc i sami od razu wiecie, dlaczego 2-bieg będzie krótszy... (inne przełożenie)  
I z początku, gdyby mi ktoś to powiedział, to odparł bym "ale wodzik pewnie nie pasuje, tryby źle się zazębiają, frez na wałku inny, nie będą wchodzić inne biegi", ale jak gdyby nie patrzyć, czesi tak to skonstruowali, że "chyba" przypadkowo, można je zamienić. I nic się nie uszkadza. Bo rozmiar rowka na wodzik jest ten sam, rozstaw diubków które się mają zazębiać podczas zmiany biegu, też taki sam, frez również taki sam, a że są zamienione miejscami, to czy tak, czy tak się pokrywają... I ze sobą współpracują.    
http://obrazki.elektroda.net/64_1263754670.jpg
Na tym schemacie widać te 2 tryby. Jest to tryb 4 i 12.
			  
			
			
			
		 |  
	 
 | 
 
	| 25-04-2013 11:05:04 | 
	
		
	 | 
 
	
	
		   
		 1 osoba postawiła piwo Boszu za ten post:1 osoba postawiła piwo Boszu za ten post. 
		fosa (05-05-2013)
	 | 
 
 
		
		
	
		
		afik98 
 
 
		
			traktorzysta początkujący elktromechanik 
			
			
			
  
 
			
Liczba postów: 219 
Imię: Adrian 
Skąd: warmia i mazury koło Węgorzewa 
Pojazd: Romet Ogar 200 
	
		
	 | 
	
		
			
RE: [Poradnik] Krótsza 2-ka w ogarze 200/Jawce. 
			 
			
				A jak ktoś mieszka na terenie górzysto/równym (tak jakby). 
Żeby wyjechać na asfalt muszę pokonać góre która jest na wysokości 103m n.p.m. 
To mi sie takie coś wogle nie przyda    .
			  
			
			
			
		 |  
	 
 | 
 
	| 04-05-2013 21:27:22 | 
	
		
	 | 
 
	
	
		   
		 
		
	 | 
 
 
	
		
		kondzio310 
 
 
		
			Kondziu 
			  
			
			
  
 
			
Liczba postów: 810 
Imię: Konrad 
Skąd: Sieroszewice 
Pojazd: Inny 
	
		
	 | 
	
		
			
RE: [Poradnik] Krótsza 2-ka w ogarze 200/Jawce. 
			 
			
				Zupełnie bez sensu, jak zamieni się tryby miejscami to 2 będzie króka, a 1 albo 3 ?, Coś za coś, 2 bedzie krótka a na 3 na prostej drodze będzie sie rozpędzał  z 15 minut, Normlanie w tym silnku 2 jest bardzo dobrze dobrana, to jest jej można powiedzieć najsilniejszy punkt, a jak ja skrócimy to jest lipa, 
Ja nie wiem, ale ja w swoim 223 pod dobra górke na 3 wjeżdam jak motor ma siłe to mu taki krótki bieg nie potrzebny, ale to może po tym twoim szlifie ma taką dużą moc    że na normalnej 2 nie można poszalęc    Na polnej drodze jak wrzuce 2  to i potrafi kołem zaryć na orginalnym przełożeniu.
 
A co do wytrzymałości to ten tryb wchodzi na miejsce, ale te okrogłe ząbki mają troche mniejsza średnice z tego co pamiętam
			  
			
			
			
		 |  
	 
 | 
 
	| 05-05-2013 14:17:03 | 
	
		
	 | 
 
	
	
		   
		 
		
	 | 
 
 
	 
	
	
		
	 
	
		
  
	 
	 
	
	
	
	 
	
 
  
	
		
		
	 
	 
	
 
Użytkownicy przeglądający ten wątek:     
 
	
 
			
			
 | 
 
  
  
 
 
 
      |