Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!

Pełna wersja: [Poradnik] Krótsza 2-ka w ogarze 200/Jawce.
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2
Ciekaw jestem, czy ktoś o tym z was tutaj wie... Ja natrafiłem na to przypadkiem, gdy po pewnym złożeniu silnika, nagle 2-ka była krótsza...

Mianowicie... W silniku jawki, można obrócić/zamienić miejscami tryb 2-giego biegu... Nie szkodzi to chyba niczemu, bo przejeździłem ogrom kilometrów, i nic się nie uszkodziło w skrzyni. A frajda jest. Wink Czy to jest przydatne?? Myślę że może być, jeżeli mieszkacie w pobliżu sporych gór które często musicie pokonać, a nie chcecie piłować na 1-wszym biegu... Oraz gdy jeździłem w terenie, po lesie i polnych drogach, krótszy 2 bieg był o dużo wygodniejszy, gdyż od razu po jego wbiciu z wysokich obrotów 1-wszego, miałem pełny zakres mocy na 2-gim. Gdzie normalnie, ten zakres pełnej mocy zostaje dopiero osiągnięty później.

I dobra, teraz jak tego dokonać?? To bardzo proste... Podczas rozbierania, patrzymy jak ułożone są dwa środkowe tryby w skrzyni (te które przesuwa nam wodzik), i przy składaniu, zamieniamy je miejscami... Jak sami zauważycie, jeden jest większy, drugi mniejszy... Tak więc i sami od razu wiecie, dlaczego 2-bieg będzie krótszy... (inne przełożenie)
I z początku, gdyby mi ktoś to powiedział, to odparł bym "ale wodzik pewnie nie pasuje, tryby źle się zazębiają, frez na wałku inny, nie będą wchodzić inne biegi", ale jak gdyby nie patrzyć, czesi tak to skonstruowali, że "chyba" przypadkowo, można je zamienić. I nic się nie uszkadza. Bo rozmiar rowka na wodzik jest ten sam, rozstaw diubków które się mają zazębiać podczas zmiany biegu, też taki sam, frez również taki sam, a że są zamienione miejscami, to czy tak, czy tak się pokrywają... I ze sobą współpracują. Smile

http://obrazki.elektroda.net/64_1263754670.jpg
Na tym schemacie widać te 2 tryby. Jest to tryb 4 i 12.
Hmmm ciekawe odkrycie możliwe że przydatne nie wiem bo nie mam ogara 200 i nie chceTongue ale kumpel ma i może spróbuje. Wink
No bez kitu fajny patent Big Grin
Chłopie Ameryke odkryłeś :3 Ktoś nie raz o tym pisał w swoich tematach o ogarach że złożył silnik a tu dwójka krótka jak nic i nawet chyba w temacie napisał poradnik i dał zdjęcie :F
A tu zdjęć własnych nic Big Grin Ale na zachęte 2/5
Zdjęcia dodam, nie ma problemu. Smile A nawet nagram filmik. I owszem, Ameryki nie odkryłem, ale myślę rzecz przydatna, bo nie każdy o tym wie. ^^
A no i przeglądałem zakładkę z poradnikami, i takowej nie znalazłem. Dlatego też postanowiłem ją zrobić, i napisać.
Tutaj na zdjęciu widać które tryby trzeba zamienić miejscami.
Patent bez sensu. Potem wyjedź na asfalt i piłuj na 2 żeby potem w miarę normalnie się dało trójkę wrzucić
(25-04-2013 23:22:49)Romet drajwerV2 napisał(a): [ -> ]Patent bez sensu. Potem wyjedź na asfalt i piłuj na 2 żeby potem w miarę normalnie się dało trójkę wrzucić

ba prostej drodze bez sensu, ale jak boszu wcześniej pisał w górach się przydaje.
(02-05-2013 15:34:09)kw112 napisał(a): [ -> ]
(25-04-2013 23:22:49)Romet drajwerV2 napisał(a): [ -> ]Patent bez sensu. Potem wyjedź na asfalt i piłuj na 2 żeby potem w miarę normalnie się dało trójkę wrzucić

ba prostej drodze bez sensu, ale jak boszu wcześniej pisał w górach się przydaje.

Nowłaśnie te usprawnienie się przydaje jak ktoś jeździ w koło komina i w terenie ale na prostej drodze lub w trasy to nie Wink
A jak ktoś mieszka na terenie górzysto/równym (tak jakby).
Żeby wyjechać na asfalt muszę pokonać góre która jest na wysokości 103m n.p.m.
To mi sie takie coś wogle nie przyda ;P .
(04-05-2013 21:27:22)afik98 napisał(a): [ -> ]A jak ktoś mieszka na terenie górzysto/równym (tak jakby).
Żeby wyjechać na asfalt muszę pokonać góre która jest na wysokości 103m n.p.m.
To mi sie takie coś wogle nie przyda ;P .

tu już kwestia wyboru czy tak się chce czy nie. Wink
Takie coś to tylko raczej w teren Wink Albo zdobywać szczyty ogarem :F
Zupełnie bez sensu, jak zamieni się tryby miejscami to 2 będzie króka, a 1 albo 3 ?, Coś za coś, 2 bedzie krótka a na 3 na prostej drodze będzie sie rozpędzał z 15 minut, Normlanie w tym silnku 2 jest bardzo dobrze dobrana, to jest jej można powiedzieć najsilniejszy punkt, a jak ja skrócimy to jest lipa,

Ja nie wiem, ale ja w swoim 223 pod dobra górke na 3 wjeżdam jak motor ma siłe to mu taki krótki bieg nie potrzebny, ale to może po tym twoim szlifie ma taką dużą moc :F że na normalnej 2 nie można poszalęc :F Na polnej drodze jak wrzuce 2 to i potrafi kołem zaryć na orginalnym przełożeniu.

A co do wytrzymałości to ten tryb wchodzi na miejsce, ale te okrogłe ząbki mają troche mniejsza średnice z tego co pamiętam
super poradnik 5\5 Tongue
Napewno się przydaSmile
Stron: 1 2
Przekierowanie