Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
50-TS-1 prototyp - budujemy replikę!
Autor Wiadomość
Jorginsson Offline
OBR filia w Szczecinie
*


Liczba postów: 585
Imię: Jerry
Skąd: Szczecin (ZS)
Pojazd: Romet 50-TS-1
Post: #46
RE: 50-TS-1 prototyp - budujemy replikę!
Tak... to może nie jest jakiś skomplikowany projekt i wiem też, zdaję sobie sprawę, że stosunkowo więcej tu pisania, niż widocznych efektów - ale cóż począć.
Szczerze? Śledzę na naszym Forum wiele różnych projektów, niektóre z nich już finiszują, chociaż wystartowały podobnie, albo wręcz później - to niekiedy bywa frustrujące Wink

Ale tak już mam, robię milion rzeczy naraz, a nie pomaga fakt, że od dwóch lat nie mogę się doprosić wuja, aby w końcu zabrał z de facto mojego garażu swój niby-zabytek... Może po prostu jestem za miękki Rolleyes
Tyle że brak asertywności z mojej strony odbija się na komforcie (oraz co idzie w parze - jakości) mojej pracy. Na obecną chwilę nie mam stanowiska pracy, bo tak tego nazwać nie można, co najwyżej kawałeczkiem miejsca, w którym magazynuję swoje motocykle. Ani blatu, ani imadła, półek, a i w związku z tym - żadnego zaplecza warsztatowo - narzędziowego. Wszystko wiecznie przestawiaj, odstawiaj, targaj narzędzia ze sobą, nie wspominając choćby o namiastce czegoś, co przypominałoby stół roboczy. No po prostu partyzantka i to niemal w środku miasta, dzielona dodatkowo między dwa, trzy projekty Wink

Lecz przychodzą w związku z tym nie raz takie myśli, coby pójść na łatwiznę, coś uprościć, np. zamiast zakładanej budowy repliki prototypowego TS-1 (tak jakby przebudowa na "zwykłego" TS-a była nie wystarczająco kłopotliwa) - skrócić sobie drogę i wykończyć ten projekt na którąś z pierwszych serii TJ... Łatwiej, prościej, taniej, też bym mógł zarejestrować na zabytek i też by mi się pewnie podobał.
Ale jak tylko otrzymałem tą ramę, to wiedziałem, że musi z tego być to, co w tytule tematu...

I to nie dlatego, że jest... byłby to jakiś tam biały kruk czy coś w tym rodzaju... Dlatego, że kurdę chciałbym i marzę o tym, aby zobaczyć ideę tego motoroweru choćby na dobrej jakości zdjęciach... a że jedynym (póki co, bo może i w tej kwestii mnie ktoś wyprzedzi Smile ) rozwiązaniem jest własnoręczne zbudowanie takiego egzemplarza i posiadanie go w swoich zasobach - cóż Big Grin call me creazy Tongue

Dlatego też naprawdę szczere dzięki wszystkim Wam, za każde ciepłe słowo, jak choćby Twoje trzcinka "tak trzymaj", czy symboliczne "piwka" pod postami od Szatka i każdego z Was, informujące o tym, że ktoś to śledzi i może nawet trochę kibicuje Smile
A prawda jest taka, że jestem powolniak. Dochodzi do tego drugi projekt - przeciwieństwo repliki - w którym w końcu wiem, czego chcę oraz że będzie to wymagało sporych nakładów tak pieniężnych, jak i w nie mniejszym stopniu - cóż za niespodzianka - czasowych... jednak tym razem pochwalę się, jak już będzie czym Wink

Ale wracając do TS'owych poczynań - z cyklu tych właśnie mało widocznych, a jednak ciągnących się tygodniami...
Coraz częściej dostaję w związku z tym zapytania na facebooku, a ostatnio też instagramie, Szatek również poruszył dziś tą kwestię: wydech

Ja akurat o tą część jestem spokojny, bardziej martwiło mnie do tej pory kolanko, bo z mojego punktu widzenia jest to część pod wieloma względami trudniejsza do dorobienia. Tłumik jest zwyczajnie większy i bardziej przez to może siedzi z tyłu głowy, podczas gdy kolanko, na pierwszy rzut oka przecież "prawie jak w motorynce" schodzi na drugi plan... I ma to odzwierciedlenie także w tym, co piszą do mnie inni chętni na budowę TS'a - abstrahując już od faktu, że to nie mnie się powinni radzić... - większość skupia się na wydechu, z góry zakładając, że "ta śmieszna rurka" to żaden problem... Ale to właśnie ona, ta śmieszna rurka spowolniła moje poczynania o... bagatela, prawie rok Big Grin

Jeśli chodzi o obróbkę metalu szeroko pojętą - nie uważam się za totalnego laika, ale z drugiej strony też nie za fachowca, ani nawet czeladnika, tym bardziej, że jak wspomniałem, moje zaplecze warsztatowo-narzędziowe jest ciągle na poziomie absolutnie podstawowym - nic ponadto. A jednak z merytoryczną pomocą Patryka, determinacją połączoną z wnikliwą obserwacją oraz cierpliwością nawet taki Jerry potrafił stworzyć makietę, bo tak trzeba by to raczej nazwać, super rzadkiej i nieosiągalnej części. Szczęśliwi Ci, którzy posiadają oryginał (oraz ich koledzy Smile ), ale czy biada reszcie? Ano wcale nie. Jest to wykonalne
Za to spróbujcie sobie w warunkach domowo-warsztatowych dorobić to p#$%^&*ne kolanko. Oferuję Wam wszystkie możliwe wymiary.
Z pozoru prosta rzecz - ale bez kopiowania wprost z oryginału nie wykonalna. Za dużo zmiennych - jedyną alternatywą byłby model 3d, ale tu wchodzą w grę tylko dwa rozwiązania:
albo skan 3d oryginału (no ale nie mamy... game over)
bądź skan/ idealne odzwierciedlenie motocykla, silnika i... odpowiednio ustalonego względem motoru tłumika Wink game over before started Wink

Po co w ogóle to piszę?
Może trochę po to, aby się wytłumaczyć z tak niewielkich postępów, może także po to, aby podkreślić jak ważnym dla mnie przy tej przebudowie - wręcz przełomowym - wydarzeniem jest zdobycie tego kolanka, tej śmiesznej rurki Smile
Za pomocą Grega oraz Szatka zdobyłem też równie rarytasową osłonkę instalacji. I naprawdę chciałbym też móc powiedzieć, że jestem w stanie zbudować sobie wydech do 50-TS-1... Ale nie mogę.
Mogę za to prosić o kolejną dozę cierpliwości Smile Powolutku, pomalutku, jakoś tą replikę zbudujemy.
Może i tym razem Hartmann pomoże Wink
Może także Jerry się do tego trochę przyczyni Smile
Pozdro i dzięki, że to czytacie!


11-04-2020 03:57:31
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 4 użytkowników postawiło piwo Jorginsson za ten post.
Reklama
Odpowiedz 


Wiadomości w tym wątku
RE: 50-TS-1 prototyp - budujemy replikę! - Jorginsson - 11-04-2020 03:57:31




Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Nierówna praca silnika
Ostatni post: Dawdzio
Dzisiaj 03:53:51
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 19
Komar po szlifie na dotar...
Ostatni post: jurecky
Wczoraj 22:16:31
» Odpowiedzi: 155
» Wyświetleń: 14346
Romet ogar 205 nie zapala...
Ostatni post: MacRoial
Wczoraj 22:10:36
» Odpowiedzi: 6
» Wyświetleń: 104
Silnik gaśnie przy zmiani...
Ostatni post: Franek P
Wczoraj 19:34:10
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 148
Co to za rower?
Ostatni post: Dawdzio
Wczoraj 19:30:54
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 30
Wał korbowy
Ostatni post: Wodnik
Wczoraj 13:49:21
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 123
Wigry 1 z 1976 - szczegół...
Ostatni post: wigryman
Wczoraj 11:29:38
» Odpowiedzi: 23
» Wyświetleń: 1152
Skorupa lampy przód komar...
Ostatni post: łogór 200
17-05-2024 13:07:50
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 281
brak przedniego światła
Ostatni post: skowron
17-05-2024 09:55:06
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 270
[K] Kupię cylinder silnik...
Ostatni post: Wodnik
17-05-2024 00:57:21
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 78
[K] Kupię cylinder silnik...
Ostatni post: robnaw205
16-05-2024 23:50:05
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 801
Gdańska 205-tka :)
Ostatni post: buras_tft
16-05-2024 20:21:34
» Odpowiedzi: 31
» Wyświetleń: 22931
Remont silnika 019
Ostatni post: marcin1479
16-05-2024 06:08:52
» Odpowiedzi: 22
» Wyświetleń: 1935
Podłączenie cewki ogar 20...
Ostatni post: skowron
15-05-2024 18:31:04
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 234
[S] Króciec ogar 200/jawa...
Ostatni post: tomal1992
15-05-2024 14:53:51
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 1438

Reklama