Ocena wątku:
- 0 głosów - 0 średnio
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
Czemu 14MC uchodzi za zły gaźnik?
|
Autor |
Wiadomość |
kaziq
majster

Liczba postów: 172
Imię: Adrian
Skąd: Pełnatycze
Pojazd: Inny
|
RE: Czemu 14MC uchodzi za zły gaźnik?
Gaźnik 14 mc szacunkowo był wyprodukowany jako "za mały " do 027 i w pewnym stopniu go tłumi żeby nie osiągać tych mitycznych 50km/h, jednak jak się dłużej pokręci to daje radę i do 60, ogólnie pomysł na tamte lata był w miare ok, centralna komora, pływak z tworzywa, w sumie nie ma wstydu, jednak czas pokazał że jest on po prostu mało trwały, taki z przebiegiem powyżej 10k już ma problemy z przyleganiem przepustnicy do korpusu, ciężko uzyskać wolne obroty i tym podobne historie, gaźnik sam w sobie jest zbudowany jako jednorazówka, z dzisiejszego punktu widzenia gdzie ostał sie prawie że sam złom jego regeneracja jest trudna, ponadto jest podatny na wycieki, nawet jeżeli mamy pełną szczelność na połączeniach dwa symetryczne otwory wentylujące komorę pływaka powodują że gaźnik poprzez opary z olejem jest po czasie zapylony i ubrudzony. Mechanizm przysłonki rozruchowej a właściwie jego wyzwalacz nie ma żadnego uszczelnienia, proporcjonalnie z wyrabianiem korpus-przepustnica, od wibracji rozbija się również ten przycisk w otworze i ciągnie tamtędy dużo lewego powietrza, dodatkowo dzwoni. Sam gaźnik jest poprostu maksymalnie uproszczony, posiada tylko jedną kalibrowaną dyszę, i jakiś bardzo umowny wkręt do regulacji składu, moim zdaniem jego szczyt to zastosowanie w kosiarce dezamet gdzie był też montowany, w motorowerze typu chart wypada dosyć blado, ale też tam trafił.
|
|
Dzisiaj 12:37:01 |
|
|
Wiadomości w tym wątku |
RE: Czemu 14MC uchodzi za zły gaźnik? - kaziq - Dzisiaj 12:37:01
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości
|
|