Podwójne Światło stopu w Ogarze
|
Autor |
Wiadomość |
Quake96
Pyr pyr, wrum, wrum :D
Liczba postów: 2,783
Imię: Piotr
Skąd: Bydgoszcz
Pojazd: Romet Ogar 200
|
RE: Podwójne Światło stopu w Ogarze
Cytat:Aaale na ramie jest rok produkcji ramy, a w dowodzie jest rok produkcji całego Ogara
Cytat:Co do roku produkcji - numer na ramie musieli nabijać w momencie produkcji konkretnie tego elementu. A data produkcji Ogara to moment w którym zjechał z taśmy. Więc ramy tłuczone pod koniec roku z definicji miały numerek "wcześniejszy" niż rok produkcji. A podejrzewam, że było trochę leżaków montowanych po czasie, gdzie rozjazd był jeszcze większy?
Ale bzdura, dawno takiej głupoty nie słyszałem  Nie ma czegoś takiego jak "rok produkcji całego ogara". Rok produkcji nabity na ramie to rok produkcji motoroweru, koniec kropka. I nie tłukli tego "na przód", bo akurat Ogarów 200 wyjeżdżało ledwie 40 000 sztuk rocznie co i tak nie starczało zapotrzebowaniu rynkowemu, stąd powstanie 205. Przestań sobie wmawiać coś co nie jest prawdą
Od razu wiedziałem że masz zachachmęcone w papierach, bo to typowa akcja. Też miałem dowód do Ogara z datą rejestracji 1989 choć na ramie był 1988. Znajomy też miał Jawę 50, tyle że tam dowód miał z przyjmijmy 83 roku, gdy Jawa była rocznik 1976. Nie zwrócił na to uwagi przy rejestracji i też w nowy dowód chcieli mu wpisać 1983. Szybko go uświadomiłem o błędzie i naprostował sytuację.
Cytat: po prostu wpisywana była jedynie data rejestracji i to nie pierwszej tylko aktualnej, potem jak wymieniano dowód trzeba bylo skądś uzupełnić rocznik, ja miałem np komara sztywniaka z 1984
I to kolejny żywy przykład na tą urzędniczą patologię. W tych starych potwierdzeniach zgłoszenia do rejestru nie było wpisywanego roku produkcji bo nikogo to wtedy nie obchodziło. Jak weszły nowsze dowody to właśnie z daty rejestracji brano rok produkcji, bo nikt się nie bawił w żadne weryfikowanie roczników czy nawet modeli. Do dziś pełno tego jeździ, gdzie np. Ogar 200 jest zarejestrowany jako T-1... Choćby w moim przypadku. To po prostu efekt lenistwa urzędników i poniekąd posiadaczy.
Innymi słowy, było najpierw to wyprostować. Skoro mówisz, że od 1990 są takie a nie inne wymagania, to gdybyś miał w dowodzie prawdziwą datę produkcji to miałbyś problem z głowy. A tak cudujesz z tymi światłami i innymi duperelami trochę jakbyś chciał z tego zrobić współczesny motorower.
- Patrz pan, ale ciśnie tą jawką, no wariat!
- Ale panie, to dopiero drugi bieg się kończy...
"Skończyło się jak Bruce Lee, czy misja w kosmodromach
Nie nagra tego Grundig czy Unitra Diora...."
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 04-08-2025 21:43:36 przez Quake96.)
|
|
04-08-2025 20:06:47 |
|
|
Wiadomości w tym wątku |
RE: Podwójne Światło stopu w Ogarze - Quake96 - 04-08-2025 20:06:47
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości
|
|