Ocena wątku:
- 0 głosów - 0 średnio
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
50T-1, 200 albo 205 - który kupić na "daily" zagranicą?
|
Autor |
Wiadomość |
grissley
Nowy

Liczba postów: 6
Imię: Roman
Skąd: Olsztynek
Pojazd: Romet Ogar 200
|
RE: 50T-1, 200 albo 205 - który kupić na "daily" zagranicą?
(Wczoraj 22:55:19)Quake96 napisał(a): 205 to produkt kryzysowy. Ja nazywam to "wyrób ogaropodobny", bo Ogar jest jeden i jest nim 200.
Ja też tak 205 określam, chociaż wizualnie bardziej mi się kwadraciak podoba, do tego normalna jedynka i kopniak. No ale dlatego też 50T1 mi po głowie też chodzi. On się Ogarem nie nazywał, ale w wersji z dużym schowkiem jest nie do odróżnienia (no prawie) od 205. A ma jednego konia i jeden bieg więcej. Natomiast nie wiedziałem o tej awaryjności skrzyń. Rozumiem, że tego problemu nikt dotychczas nie rozwiązał? W sensie, nie ma tak dobrze, że są na rynku części które wystarczy kupić, wymienić i przestanie się chrzanić? Coś jak z urywającymi się przegubami w Syrenie - ludzie wstawiali te od Wartburga i zapominali o problemie. A czasami jakiś producent robi po prostu coś, co już się nie psuje bo zamiennik jest lepszy od oryginału (?).
(Wczoraj 22:55:19)Quake96 napisał(a): Mechanika to wiadomo jak to jest.
Tutaj to pytałem konkretnie o ten egzemplarz co dziadek szykował dla wnuka - bo wspominałeś, że go kojarzysz. Tylko nie wiem, czy kojarzysz ogłoszenie, czy konkretnie ten motorower 
Spytałem go co tam dokładnie dłubał to napisał mi tylko tyle:
W silniku wszystko oryginalne, w zapłonie nowy przerywacz i kondensator, świeca czeska, gaźnik oryginał, jak pisałem wymieniłem mu rozpylacz na bardziej oszczędny, elektryka wszystko działa, nawet klakson.
Wstawił też wydech od Simpsona no i ten cały wiejski tuning, ale to chyba do łatwego usunięcia. No i jest to 200tka. Ale dziadek chce piątkę za niego, także tego...
(Wczoraj 23:03:44)Dinozaur napisał(a): Czesc, cokolwiek bys nie kupil i uzywal - to tylko silniki Jawki i Simsonka z tzw. 'demoludow', byly przystosowane juz ponad 45 lat temu do spalania wysokooktanowej benzyny 94 / 95 Oktan, bo mialy stopnie sprezania fabrycznie 9,2 - 9,5 - 10 : 1...
Pozostale - byly sprezone tylko do 6 - 6,5 : 1 i fabrycznie zbudowano je na bardzo energetycznie, szybko spalajace sie paliwa 'BA 70 - 75 Oktan' i tylko na benzynie 'niebieskiej 78 Okt.' jezdzily jeszcze bezproblemowo
Ten problem kojarzę, acz się z niego nie doktoryzowałem jeszcze. Mignęły mi jakieś wątki o tym, czy da się zwiększyć stopień sprężania - nie wiem, jaka była konkluzja. A jakichś dolewek nie ma, które kasują problem? Bo przecież i tak chyba trzeba czegoś dolewać z racji tego, że benzyna jest bezołowiowa? Czy dwusuwów to nie rusza?
(Ten post był ostatnio modyfikowany: Wczoraj 23:35:56 przez grissley.)
|
|
Wczoraj 23:34:35 |
|
|
Wiadomości w tym wątku |
RE: 50T-1, 200 albo 205 - który kupić na "daily" zagranicą? - grissley - Wczoraj 23:34:35
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek:
|
|