Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
 
Ocena wątku:
  • 0 głosów - 0 średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Słabe sprężanie komar 017 po tuningu 5 atmosfer
Autor Wiadomość
Dinozaur Offline
Uczeń
*


Liczba postów: 121
Imię: Jarek
Skąd: Wroclaw
Pojazd: Inny
Post: #64
RE: Słabe sprężanie komar 017 po tuningu 5 atmosfer
Czesc, prawdopodobnie zbyt 'ciasno' spasowany tlok w cylindrze / za maly luz, niestety...
Pewnie ok. 5 'setek'. ?
I nie uslyszales, nie wyczules momentu - w ktorym trzeba bylo wcisnac sprzeglo, kiedy silnik zaczynal tracic moc [ czasem sa to 1 - 2 sekundy na decyzje o wcisnieciu sprzegla ].
Objaw jest charakterystyczny - bo z silnika zaczyna dochodzic wyraznie glosniejsze 'stukanie - metaliczny odglos', bo tlok coraz ciezej przesuwa sie w cylindrze, a wal korbowy wciaz na niego 'napiera' i wtedy slychac metaliczne uderzenia lozyska korbowodu i glowki korbowodu.
Stad juz przed wojna stosowano to 'docieranie i pilowanie' tlokow / po lekkim 'przytarciu' w tulei cylindra.
Ale czasem bardzo trudno wyczuc wlasciwy moment wcisniecia sprzegla - trzeba miec bardzo dobry sluch.
Dlatego np. ze 2-3 razy zamowilem przy szlifowaniu cylindra i dorabianiu tloka / wykonanie od razu wiekszego luzu w cylindrze, zeby byl jak 'po dotarciu', bo nie chcialem silnika 'docierac miesiacami' - tylko musialem miec od razu mozliwosc 'ostrej jazdy / na pelnym gazie' i wtedy w szlifierni zrobili od razu luz tloka miedzy 8 - 10 'setek' - silnik nigdy sie nie zatarl, chociaz na tloku byly niewielkie slady jakby 'przylapywania', ale wygladaly tylko na bardziej 'wygladzone na lustro' powierzchnie plaszcza tloka.
Pozdrawiam.
23-05-2025 20:45:11
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 


Wiadomości w tym wątku
RE: Słabe sprężanie komar 017 po tuningu 5 atmosfer - Dinozaur - 23-05-2025 20:45:11




Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 4 gości


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
2352 Sygnał dźwiękowy
Ostatni post: chmielu
Dzisiaj 20:43:43
» Odpowiedzi: 14
» Wyświetleń: 1904
Zatarty S38
Ostatni post: Dinozaur
Dzisiaj 18:51:03
» Odpowiedzi: 14
» Wyświetleń: 274
Słabe sprężanie komar 017...
Ostatni post: Dinozaur
Dzisiaj 17:43:05
» Odpowiedzi: 70
» Wyświetleń: 4026
kupie części do 50 t-1
Ostatni post: kulben
Dzisiaj 14:52:29
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 557
Gnące się stopki w ogarze...
Ostatni post: Dinozaur
Dzisiaj 14:25:30
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 57
witam
Ostatni post: mic kus
Wczoraj 23:47:42
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 166
głowica nie dochodzi
Ostatni post: Norweski Zomowiec
Wczoraj 23:23:44
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 87
Jaki stary motorower do 3...
Ostatni post: Bob_Harley
Wczoraj 17:08:51
» Odpowiedzi: 31
» Wyświetleń: 894
Podkładki pod cylinder De...
Ostatni post: romett1
Wczoraj 11:51:38
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 62
Romet Kadet M780W '88 tab...
Ostatni post: romek
Wczoraj 06:51:07
» Odpowiedzi: 31
» Wyświetleń: 2932
WITAM! koledzy i mam pyta...
Ostatni post: schabowy07
23-05-2025 21:13:00
» Odpowiedzi: 8
» Wyświetleń: 298
Jak zamowcować podnózki d...
Ostatni post: Daxeron
22-05-2025 22:48:45
» Odpowiedzi: 15
» Wyświetleń: 2497
Gaźnik zalewa silnik Ogar...
Ostatni post: cebula642
22-05-2025 16:47:50
» Odpowiedzi: 23
» Wyświetleń: 1229
Dzwonienie w silniku
Ostatni post: Dinozaur
21-05-2025 23:31:54
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 170
Pęknięte Magneto
Ostatni post: łogór 200
21-05-2025 19:19:54
» Odpowiedzi: 11
» Wyświetleń: 320

Reklama