Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
 
Ocena wątku:
  • 0 głosów - 0 średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Słabe sprężanie komar 017 po tuningu 5 atmosfer
Autor Wiadomość
Dinozaur Offline
Uczeń
*


Liczba postów: 189
Imię: Jarek
Skąd: Wroclaw
Pojazd: Inny
Post: #47
RE: Słabe sprężanie komar 017 po tuningu 5 atmosfer
Czesc, porownujac sposoby 'tuningow' sprzed lat : to jezdzilem kiedys na NSU 251 OSL, ktorego 'ktos podrasowal' w latach 40/50-tych do wyscigow ulicznych w miastach i w nim bylo np. zrobione to : wiekszy zawor dolotowy - ssacy o 3,5 mm od oryginalnego i gaznik 'Pegaz 26mm' od Junaka, stopien sprezania byl oryginalny 6,5 : 1.
Ale bylo cos jeszcze, a mianowicie filtr powietrza, ktory w oryginale byl skierowany na gazniku 'do tylu' - w tym gazniku byl zamontowany na gumowym kolanku 90 stopni i mial otworki zasysajace powietrze na obwodzie obudowy / przez co powietrze wpadalo do filtra pod lekkim 'nadcisnieniem' - silnik 'nie meczyl' sie jego zasysaniem...
Bo nie czerpal powietrza z tylu filtra - gdzie zawsze panuje spore 'podcisnienie' / od strug powietrza oplywajacych obudowe filtra, przez co to zasysanie jest mocno utrudnione...
Motorek byl szybszy od seryjnego o ok. 20 km/h i spalal bardzo malo benzyny, pomimo seryjnego przelozenia napedu / seryjnych zebatek 'terenowych'.
Po prostu - silnik dostawal do filtra powietrze 'pod lekkim nadcisnieniem' i osiagal dzieki temu o ok. 1200 - 1300 wyzsze obroty maksymalne, niz silnik seryjny, w ktorym filtr powietra zawsze byl skierowany 'do tylu'...
Pozdrawiam.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 17-05-2025 14:33:59 przez Dinozaur.)
17-05-2025 14:27:08
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 


Wiadomości w tym wątku
RE: Słabe sprężanie komar 017 po tuningu 5 atmosfer - Dinozaur - 17-05-2025 14:27:08




Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Ogar 200 1986 z piwnicy
Ostatni post: grissley
Dzisiaj 02:49:13
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 69
Tuning Sałek s38 - działa...
Ostatni post: Dinozaur
Wczoraj 23:08:35
» Odpowiedzi: 33
» Wyświetleń: 1432
Lampka phiełka (nie dział...
Ostatni post: Dawdzio
Wczoraj 17:45:26
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 53
50T-1, 200 albo 205 - któ...
Ostatni post: grissley
Wczoraj 17:09:15
» Odpowiedzi: 294
» Wyświetleń: 36316
Pegaz 700 " Siedemsetka "...
Ostatni post: Adrist
Wczoraj 14:00:20
» Odpowiedzi: 52
» Wyświetleń: 10315
PONY 301 1988 Pawła z Kos...
Ostatni post: grissley
Wczoraj 05:11:21
» Odpowiedzi: 164
» Wyświetleń: 63385
Romet Pony
Ostatni post: OptimusPL
Wczoraj 03:13:23
» Odpowiedzi: 34
» Wyświetleń: 18710
Śmieszne i ciekawe linki,...
Ostatni post: Piotrekdriver1
04-12-2025 23:57:53
» Odpowiedzi: 1402
» Wyświetleń: 386678
Huragan RetroGrade - doku...
Ostatni post: RetroGrade
03-12-2025 21:23:45
» Odpowiedzi: 12
» Wyświetleń: 587
Wsk 125 dzwoniący silnik
Ostatni post: romek
03-12-2025 11:57:17
» Odpowiedzi: 9
» Wyświetleń: 11870
Jackmotorsowe zestawy tun...
Ostatni post: Debesta
03-12-2025 06:36:32
» Odpowiedzi: 42
» Wyświetleń: 2246
Kratka na lampe ogar 205
Ostatni post: romek
03-12-2025 06:13:46
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 166
Własnej produkcji zapłon
Ostatni post: romek
30-11-2025 20:01:44
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 271
Tuning Dezamet 023
Ostatni post: romek
30-11-2025 19:59:35
» Odpowiedzi: 7
» Wyświetleń: 542
Zamienię na pokrywę zapło...
Ostatni post: Elektronik
30-11-2025 16:08:42
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 190

Reklama