Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
 
Ocena wątku:
  • 0 głosów - 0 średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Słabe sprężanie komar 017 po tuningu 5 atmosfer
Autor Wiadomość
Dinozaur Offline
Uczeń
*


Liczba postów: 159
Imię: Jarek
Skąd: Wroclaw
Pojazd: Inny
Post: #47
RE: Słabe sprężanie komar 017 po tuningu 5 atmosfer
Czesc, porownujac sposoby 'tuningow' sprzed lat : to jezdzilem kiedys na NSU 251 OSL, ktorego 'ktos podrasowal' w latach 40/50-tych do wyscigow ulicznych w miastach i w nim bylo np. zrobione to : wiekszy zawor dolotowy - ssacy o 3,5 mm od oryginalnego i gaznik 'Pegaz 26mm' od Junaka, stopien sprezania byl oryginalny 6,5 : 1.
Ale bylo cos jeszcze, a mianowicie filtr powietrza, ktory w oryginale byl skierowany na gazniku 'do tylu' - w tym gazniku byl zamontowany na gumowym kolanku 90 stopni i mial otworki zasysajace powietrze na obwodzie obudowy / przez co powietrze wpadalo do filtra pod lekkim 'nadcisnieniem' - silnik 'nie meczyl' sie jego zasysaniem...
Bo nie czerpal powietrza z tylu filtra - gdzie zawsze panuje spore 'podcisnienie' / od strug powietrza oplywajacych obudowe filtra, przez co to zasysanie jest mocno utrudnione...
Motorek byl szybszy od seryjnego o ok. 20 km/h i spalal bardzo malo benzyny, pomimo seryjnego przelozenia napedu / seryjnych zebatek 'terenowych'.
Po prostu - silnik dostawal do filtra powietrze 'pod lekkim nadcisnieniem' i osiagal dzieki temu o ok. 1200 - 1300 wyzsze obroty maksymalne, niz silnik seryjny, w ktorym filtr powietra zawsze byl skierowany 'do tylu'...
Pozdrawiam.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 17-05-2025 14:33:59 przez Dinozaur.)
17-05-2025 14:27:08
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 


Wiadomości w tym wątku
RE: Słabe sprężanie komar 017 po tuningu 5 atmosfer - Dinozaur - 17-05-2025 14:27:08




Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 2 gości


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
50T-1, 200 albo 205 - któ...
Ostatni post: romek
Dzisiaj 08:54:18
» Odpowiedzi: 221
» Wyświetleń: 16578
Komar 2351 + wyjaśnienie ...
Ostatni post: Dinozaur
Dzisiaj 00:05:53
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 89
Zlecę mały remont
Ostatni post: marcin1479
Wczoraj 19:50:39
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 38
Jawa babetta 215 motobaza...
Ostatni post: romek
Wczoraj 19:37:34
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 62
Czemu 14MC uchodzi za zły...
Ostatni post: MacRoial
Wczoraj 15:27:06
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 44
Kupię silnik i osprzęt do...
Ostatni post: Jakub
Wczoraj 15:16:03
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 217
Jawa babetta 206
Ostatni post: MacRoial
Wczoraj 14:35:33
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 49
Jak ja się cieszę, że nie...
Ostatni post: jaro111
Wczoraj 13:22:27
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 60
Mapa cylindra delta rmr 2...
Ostatni post: MacRoial
Wczoraj 11:43:09
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 47
Romet Komar 2350 '77
Ostatni post: romek
Wczoraj 08:43:27
» Odpowiedzi: 88
» Wyświetleń: 36284
Starzenie się mieszanki
Ostatni post: tomangelo
Wczoraj 01:01:31
» Odpowiedzi: 12
» Wyświetleń: 475
Jawa babetta 207 - Kiedy ...
Ostatni post: MacRoial
Wczoraj 00:31:24
» Odpowiedzi: 15
» Wyświetleń: 2070
Plastikowe koło przekładn...
Ostatni post: MacRoial
Wczoraj 00:20:21
» Odpowiedzi: 6
» Wyświetleń: 1367
Pytania o odnośnie składa...
Ostatni post: MacRoial
Wczoraj 00:18:33
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 525
Gdańska Jawa Babetta 210
Ostatni post: MacRoial
Wczoraj 00:02:22
» Odpowiedzi: 5
» Wyświetleń: 738

Reklama