Ocena wątku:
- 0 głosów - 0 średnio
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
Słabe sprężanie komar 017 po tuningu 5 atmosfer
|
Autor |
Wiadomość |
ifuomosquito
Nowy

Liczba postów: 29
Imię: Damian
Skąd: Świętokrz. Kraina
Pojazd: Romet Komar
|
RE: Słabe sprężanie komar 017 po tuningu 5 atmosfer
(14-05-2025 10:57:13)Dinozaur napisał(a): Czesc, zrob teraz jeszcze probe na benzynie 98 lub 100 - jesli u nas mozna taka gdzies kupic [ jak najmniejsza ilosc / 1 L przyslowiowy ], bo wlasnie stopien sprezania ok. 10 - 11 : 1 dalby dopiero znaczace efekty 'rasowania' silnika.
Teraz, jak masz sprawdzone cisnienie '9 atmosfer' - to jest jeszcze sporo ponizej minimum, niestety - bo brakuje nawet 1,5 - 2 'atmosfery' / do mozliwosci prawidlowego dostrojenia silnika.
Jesli testowales silnik na benzynie 95, to teraz ja wylej ze zbiornika i gaznika 'do spodu' i zalej nawet 0,5 L paliwa 98 / 100 Oktan i przeprowadz kolejny test - a powinno sie wszystko wyjasnic.
Tylko na tych samych ustawieniach jak ostatnio - nic nie zmieniaj, nie wyciagaj uszczelki spod glowicy, nie wyprzedzaj zaplonu. itp...
Jak ja szacuje - to osiagi powinny spasc ponizej 50 km/h, tak do 45 / 47 km/h zaledwie.
Pozdrawiam.
Więcej poza wyciągnięciem uszczelki spod głowicy i ewentualnie cylindra nie mogę zrobić w związku ze sprężaniem. Narazie zdjąłem ten plastikowy filtr z siatką z gaźnika i dałem dyszę o 0.02mm większą (z 68 na 70) i tak jak przypuszczałem - na spokojnie po prostym z dosyć niezłym wiatrem w różnych kierunkach, jechał stałe ok. 60 kmh na zębatkach 13/33, niestety nie sprawdziłem jak z 12/33 ponieważ w trakcie testu poszedł gwint na tylnym hamulcu i ze względu na biedny asortyment test muszę przełożyć na dzień jutrzejszy, wraz z wybebeszeniem tłumika. Z uszczelkami i sprężaniem będę bawił się na weekendzie, chociaż z benzyną będzie problem, co najwyżej 98. Oraz nie wiem czy przypadkiem tłok nie będzie uderzał o głowicę. Przy montowaniu zauważyłem że tłok zakrywa jakieś kilka milimetrów okien, ale wątpię żeby to było jakimkolwiek problemem, zastanawiam się też nad tym kolankiem, które ma średnicę wew. 21mm a okno wydechowe 24mm - każda tysięczna konia w tym przypadku się liczy, bo wstyd zakończyć taki tuning na +10kmh vmax. Zapłonu nie ruszałem ze względu na to że ładnie na jedynce idzie więc tym będę się martwił po wydechu (a.k.a każda tysięczna milimetra zapłonu).
Po dzisiejszych pomiarach na wyżej opisanych właściwościach wyszło że na jedynce ma zakres 0-40 kmh (przy 40 już max obroty) i robi to w około 5-6 sekund, natomiast dwójka mu idzie bardzo cienko, bo odrazu po wrzuceniu ciężko mu się zebrać, jak już wymanewruje sprzęgłem to sekunde dwie ładnie przyśpieszy i potem kaput dalej nie chce koniec na ok 57-61 kmh.
|
|
14-05-2025 17:49:33 |
|
|
Wiadomości w tym wątku |
RE: Słabe sprężanie komar 017 po tuningu 5 atmosfer - ifuomosquito - 14-05-2025 17:49:33
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek: 9 gości
|
|