Ocena wątku:
- 0 głosów - 0 średnio
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
Słabe sprężanie komar 017 po tuningu 5 atmosfer
|
Autor |
Wiadomość |
Dinozaur
Nowy

Liczba postów: 109
Imię: Jarek
Skąd: Wroclaw
Pojazd: Inny
|
RE: Słabe sprężanie komar 017 po tuningu 5 atmosfer
To super - ze jestes zdeterminowany, zeby to wyjasnic - zbadac roznice.
Tylko stopien sprezania 6,5 : 1, oryginalny / powoduje dosc duza tolerancje silnika na LO paliwa - ciezko wylapac niewielkie wahania mocy, itp. [ potrzebna by byla hamownia i precyzyjny pomiar ], jedynie wlasnie temperature cylindra i glowicy mozna latwo zmierzyc, a jesli jest znaczaco wyzsza, to oznacza na ogol duzo dluzsze spalanie / poza GMP, np. do 50 - 60 - 70 stopni, itp...
Idealnie dobrane paliwo / do stopnia sprezania silnika - musi sie spalic calkowicie do 12 - 15 stopni 'o.w.k.' po GMP, a jesli spala sie zbyt dlugo - to spada moc, wzrasta temperatura cylindra, glowicy i zamiast spalin / wylatuje z wydechu 'ogien spalania' - najlepiej widac to wieczorem, bez kolanka wydechowego, bo przy zbyt wysokiej LO benzyny - 'ognie spalania' siegaja na 0,5 - 1m od cylindra nawet i sa 'zolto - pomaranczowe'...
Duzo tez by daly testy 'zasiegu', np. na 'setce' kazdej benzyny i rozgrzanym silniku - bo przy idealnym dopasowaniu LO / do stopnia sprezania - silnik bedzie jej spalal najmniej i osiagal najwyzszy moment i moc jednoczesnie.
Najwiecej bedzie to odczuwalne przy tescie na benzynie ok. 70 Oktan i pozniej / na 100 Oktan od razu - bo wtedy bedzie widac znaczny spadek mocy i osiagow oraz duze spalanie, nawet 2 razy wyzsze...
Pozdrawiam.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 14-05-2025 11:38:18 przez Dinozaur.)
|
|
14-05-2025 11:28:36 |
|
|
Wiadomości w tym wątku |
RE: Słabe sprężanie komar 017 po tuningu 5 atmosfer - Dinozaur - 14-05-2025 11:28:36
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek: 5 gości
|
|