Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
 
Ocena wątku:
  • 0 głosów - 0 średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Słabe sprężanie komar 017 po tuningu 5 atmosfer
Autor Wiadomość
ifuomosquito Offline
Nowy
*


Liczba postów: 12
Imię: Damian
Skąd: Świętokrz. Kraina
Pojazd: Romet Komar
Post: #10
RE: Słabe sprężanie komar 017 po tuningu 5 atmosfer
(Wczoraj 09:09:19)Dinozaur napisał(a):  No tak - czyli to bardziej taki 'antytuning', bo silnik zostal 'odprezony do 5 atmosfer' zamiast np. 'doprezony do 9 - 10 - 11 atmosfer'...?
A co z 'rozrzadem tlokowym' - jak on ma otwierac kanaly teraz, jak ma zbyt niskie denko o 'kilka mm'..?
To przeciez trzeba by bylo splanowac teraz cylinder o 'kilka mm', ale od dolu - zeby zbyt niskie denko tloka / 'dopasowac' jakby do okien kanalow..?
W tej sytuacji 'odprezenia' silnika do '5 atmosfer' - ma on stopien sprezania ok. 3,5 - 4 : 1, a to sa parametry sprzed 100 / 110 lat, bo z lat '- nastych / 20-stych', kiedy silniki motocyklowe byly na benzyny 'czyste 40 - 50 Oktan' zaledwie i tylko na takich paliwach jakos pracowaly / mialy przynajmniej moc z instrukcji.
Zawsze do tuningu - dobiera sie tlok wyzszy od oryginalnego o 'kilka mm' lub majacy o wiele bardziej wypukle denko - zeby zwiekszyc stopien sprezania silnika, a tu zastosowales 'manewr odwrotny o 180 stopni' - to 'cos jest nie tak' raczej i to mocno...
Kiedys 'rasowalem' silnik NSU 351, a mialem do dyspozycji tylko tlok od 'Fiata 125p' / za niski o 11 mm - to dobralem wtedy cylinder od Junaka, ktory byl nizszy od oryginalnego NSU o 12 - 13 mm bodajze jak pamietam i wyszlo tak, ze tlok dochodzil do krawedzi tulei 'na styk' pomimo, ze w oryginalnym cylindrze NSU byl o wiele za niski...
Sprezanie wyszlo prawie 2 razy wyzsze, niz fabryczne i silnik stal sie 'rakieta na dwoch kolach' - bo motocykl osiagal w 2 osoby 132 km/h [ wg licznika VDO ], a wg instrukcji / na oryginalnych czesciach [ cylindrze i tloku ] - bylo to tylko 105 - 110 km/h...
Pozdrawiam.

Sprawdziłem dzisiaj czy bardziej wypukły tłok za całe zdumiewające 25 polskich złotych z allegro zamiast barikita o dziesięciokrotnej cenie by zrobił różnicę, niestety mam do 50tki a nie do 60tki, wiec musiałem tylko przyłożyć (obraz ponżej) i o dziwo różnica jest ogromna. Również po moich, nie do końca perfekcyjnych mierzeniach wynika, że ten tłok barikita ma ok. 54mm wysokości, a ten tańszy ok. 59mm. Coś w tym stylu.
Zobaczyłem również co mogę zrobić z cylindrem który sporo wystawał, i się okazało że przypadkowo miałem jeszcze grubą aluminiową podkładkę pod cylindrem która dużo podnosiła. Po poprawnym złożeniu, tłok już dochodzi prawie do samej góry zostawiając ułamek milimetra (obraz poniżej).

Wydaje mi się że ten wypukły tłok rozwiąże problem, lecz nie wiem czy taki zwykły chinski czy podobnego pochodzenia o wartości 25 zł będzie dobrym rozwiązaniem. Patrzyłem almota wypukły ak20 40mm za 90 zł który już bardziej zachęca. Nie jest aż tak wypukły jak ten za 25 ale powinien i tak pomóc. Tylko tak jak mówię, nie wiem czy te tańsze odpowiedniki wytrzymają taką moc. Macie jakieś propozycje? Uwagi?
Za wszelką pomoc będę wdzięczny.

https://imgur.com/a/BHiRfMp
https://imgur.com/a/ai5EIYK
https://imgur.com/a/diJaJsz
https://imgur.com/a/UjZK53X

tłok almot który wydaje mi się że będzie dobrym rozwiązaniem: https://allegro.pl/oferta/tlok-romet-kom...3487584683
tłok za zdumiewające 25 zł: https://allegro.pl/oferta/tlok-40mm-60cc...2563843119
aktualny tłok barikita który posiadam pochodzi z tego zestawu: https://www.jackmotors.pl/oldtimer/cylin...meteor-kpl
(Ten post był ostatnio modyfikowany: Wczoraj 13:50:39 przez ifuomosquito.)
Wczoraj 13:43:32
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 


Wiadomości w tym wątku
RE: Słabe sprężanie komar 017 po tuningu 5 atmosfer - ifuomosquito - Wczoraj 13:43:32




Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Ogar 200 z gaźnikiem 16n1...
Ostatni post: maticzekk
Dzisiaj 00:25:37
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 102
Gaźnik zalewa silnik Ogar...
Ostatni post: cebula642
Wczoraj 23:25:14
» Odpowiedzi: 16
» Wyświetleń: 647
Ogar 205 prędkość
Ostatni post: Bob_Harley
Wczoraj 23:13:52
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 42
Romet 50 T-1 od znajmowgo
Ostatni post: romek
Wczoraj 22:09:00
» Odpowiedzi: 40
» Wyświetleń: 10218
Słabe sprężanie komar 017...
Ostatni post: Norweski Zomowiec
Wczoraj 21:22:35
» Odpowiedzi: 17
» Wyświetleń: 298
50-TS-1 prototyp - buduje...
Ostatni post: Jorginsson
Wczoraj 01:54:46
» Odpowiedzi: 141
» Wyświetleń: 69295
Komar przednie zawieszeni...
Ostatni post: Dinozaur
06-05-2025 15:40:04
» Odpowiedzi: 11
» Wyświetleń: 373
Ogar 200
Ostatni post: grz3513k
06-05-2025 11:14:45
» Odpowiedzi: 5
» Wyświetleń: 244
Mocowania błotnika komar ...
Ostatni post: Dinozaur
06-05-2025 01:27:34
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 347
Określenie roku produkcji
Ostatni post: kacperjawa123
06-05-2025 00:34:07
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 247
Wigry 3 średnica rur ramy
Ostatni post: wigryman
05-05-2025 20:37:24
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 173
Ogar 205 1987
Ostatni post: Bob_Harley
05-05-2025 19:02:59
» Odpowiedzi: 26
» Wyświetleń: 1802
Od jakiego roweru jest te...
Ostatni post: nava_5
05-05-2025 15:18:36
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 146
Które magneto do komara c...
Ostatni post: mateuszf
05-05-2025 13:54:52
» Odpowiedzi: 9
» Wyświetleń: 558
Silnik gaśnie przy zmiani...
Ostatni post: Franek P
04-05-2025 23:28:51
» Odpowiedzi: 22
» Wyświetleń: 3443

Reklama