Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
 
Ocena wątku:
  • 0 głosów - 0 średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Paliwa E10 a silniki dwusuwowe/gaźnikowe
Autor Wiadomość
Dinozaur Offline
Uczeń
*


Liczba postów: 174
Imię: Jarek
Skąd: Wroclaw
Pojazd: Inny
Post: #51
RE: Paliwa E10 a silniki dwusuwowe/gaźnikowe
Ja akurat 'podpieram sie' 'Poradnikiem Motocyklisty z 1958r.' / dopuszczalne wowczas bylo w nim zakonczenie cyklu spalania benzyny calkowicie do 15 - 20 stopni po GMP tloka, zeby silnik osiagal moc zalozona przez konstruktora.
Tomasz Salek - zawezil ten koniec cyklu spalania maksymalnie do 10 stopni po GMP, bo wtedy z silnikow 'lekko podrasowanych' / np. portingiem glowicy - mozna bylo 'wycisnac' o kilka KM wiecej, wykorzystujac konstrukcyjne rezerwy mocy, bez podnoszenia stopnia sprezania.
Ja tak robilem nie do konca swiadomie, ale tak poradzili mi Mechanicy zuzlowi sprzed wielu lat, zebym do kazdej benzyny [ 78 czy 94 Okt. ] - zwiekszal wyprzedzenie zaplonu dotad, az 'kopniak' zacznie mocno 'odkopywac' przy zapalaniu i wtedy lekko opoznic zaplon.
Jak powiedzieli - tak robilem, az doszedlem do 'perfekcji', bo silnik 250cc osiagal tyle - ile w instrukcjach sprzed wojny mialy motocykle 350 / i 500cc prawie...
Zas moje wersje 500 i 600cc - byly szybsze o 20 / 25 km/h niz w instrukcjach sprzed wojny i spalaly zaledwie tyle, ile motorki 125cc pojemnosci.
Wykonalem oprocz 'portingu' : polerowania glowicy wewnatrz - denka tloka, zaworow, komory spalania, kolektorow i gardzieli gaznika' jeszcze kilka 'malych patentow' i zrobilem 'rakietowe sprzety', ktore byly szybsze od 'mocno sprezonych Harleyow WLA - Chopperow' wowczas.
Udalo mi sie wdrozyc wszystkie 'patenty garazowe', ale zaczynalem zawsze od 'megaprecyzyjnego strojenia zaplonu' i gaznika - ktory zastosowalem od MZ - ETZ akurat, bo byl najlatwiejszy do zdobycia [ znalazlem nawet fabrycznie nowy / 'na zlomie' ]...
Gratuluje sprezenia silnika do 10 : 1 - ze sie w ogole dalo to zrobic.
Sprezylem kiedys 'maly' silnik 350 cc do ok. 11 - 11,5 : 1 i jezdzilem pozniej na benzynie 94 - to lekko 'dzwonil - spalal stukowo' tylko na najwyzszym biegu, przy energicznym przyspieszaniu w 2 osoby od 'wolnych obrotow', ale tylko przez ok. 2 sekundy, bo jak osiagal 45 km/h i nabieral lekko obrotow - to 'stuk' zanikal i na tloku nie bylo nigdy zadnych sladow 'detonacji' / stosowalem wlasnie tlok od Fiata 125p - plaski [ do tych wersji odprezonych na benzyne 78 Oktan ], ale i tak byl wyzszy w moim silniku o 4 mm od oryginalnego - stad sprezanie nawet ponad 11 : 1.
Dlatego silniki sprzed lat byly dosc precyzyjnie 'dopasowane' do LO benzyn wlasnie stopniami sprezania : tabele stopni sprezania / zalezne od LO dedykowanych do nich benzyn - zeby koniec cyklu spalania danego paliwa zawsze konczyl sie do tych 15 / 20 stopni po GMP tloka.
Pozdrawiam.


Załączone pliki Miniatury
   
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 18-01-2025 22:45:10 przez Dinozaur.)
18-01-2025 22:30:54
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 


Wiadomości w tym wątku
RE: Paliwa E10 a silniki dwusuwowe/gaźnikowe - Dinozaur - 18-01-2025 22:30:54




Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Renault 5
Ostatni post: zaz
Dzisiaj 06:07:47
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 44
50T-1, 200 albo 205 - któ...
Ostatni post: grissley
Dzisiaj 02:13:54
» Odpowiedzi: 277
» Wyświetleń: 32828
Moja nowa dojazdówka (Oga...
Ostatni post: romek
Wczoraj 18:11:08
» Odpowiedzi: 100
» Wyświetleń: 9488
UWAGA TO JEST OSZUST - ...
Ostatni post: Marooo4
17-11-2025 22:10:20
» Odpowiedzi: 8
» Wyświetleń: 13946
RE: UWAGA TO JEST OSZUST ...
Ostatni post: stqc
17-11-2025 19:13:00
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 234
Instrukcje do Rometów
Ostatni post: romek
14-11-2025 16:58:01
» Odpowiedzi: 11
» Wyświetleń: 70068
Komar 2352 1984r
Ostatni post: jacomoto
14-11-2025 11:49:28
» Odpowiedzi: 9
» Wyświetleń: 661
[K] Mocowanie tłumika oga...
Ostatni post: KubaOg
13-11-2025 23:44:28
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 423
Kartery S38ZB4
Ostatni post: Szczepan
13-11-2025 12:36:29
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 200
Dezamet 019 regeneracja g...
Ostatni post: Norweski Zomowiec
13-11-2025 09:23:48
» Odpowiedzi: 9
» Wyświetleń: 802
Co to za rower ZZR
Ostatni post: Rometowiec_SJZ
12-11-2025 23:29:29
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 154
Romet 50-T1 Tramwajarza
Ostatni post: tramwajarz
12-11-2025 22:39:57
» Odpowiedzi: 22
» Wyświetleń: 6176
Rejestracja Komara 2350
Ostatni post: Szczepan
12-11-2025 22:23:25
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 300
Romet 50-T1 by sbanys
Ostatni post: sbanys
11-11-2025 22:16:58
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 288
Romet kadet kopniak łapie...
Ostatni post: Merfix
11-11-2025 21:14:47
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 420

Reklama