Ocena wątku:
- 0 głosów - 0 średnio
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
Paliwa E10 a silniki dwusuwowe/gaźnikowe
|
Autor |
Wiadomość |
tomangelo
Uczeń

Liczba postów: 196
Imię: tomangelo
Skąd: Polska
Pojazd: Romet Komar
|
RE: Paliwa E10 a silniki dwusuwowe/gaźnikowe
No to trochę odkopię temat.
Parę miesięcy minęło, stacje już pewnie dawno wypompowały zapasy Pb95 E5, sezon startuje, więc i pierwsze litry E10 wykopcone.
Ktoś zauważył różnicę między E5 lub E10? Sprawdzał ktoś dodatki konserwujące lub 98? Albo po prostu leje dalej zwykłe 95 i jeszcze nie było potrzeby czyszczenia gaźnika?
Cenowo wychodzi taniej zalać Komara benzyną 98, chociaż różnica jest raczej subtelna. Zakładając 6,40zł za 95 i uszlachetniacz Liquid Moly po 55zł za butelkę starczającą na 50 litrów, oraz 7zł za benzynę 98, to na kanistrze 5l wychodzi 32zł za samą 95, 35zł za 98 oraz 37,5zł za 95 + LM. Na 10 takich 5-litrowych kanistrach oszczędność między 98 a 95+LM to 25zł, a między 95 bez dodatku a 98 to 30zł.
Zostaje jeszcze kwestia wygody. 98 to po prostu zaleje się jak zwykle i tyle, przy dodatkach dochodzi głos z tyłu głowy "czy na pewno był dolany konserwant", zwłaszcza tuż przed zaśnięciem. Wpływ na działanie silnika - cóż, przez lata prędzej ktoś stosował 98 niż konserwant i raczej nie było do tej pory głosów "nie lać 98 bo silnik się zatrze i wybuchnie". Jedynie kojarzę że do 98 może być inny optymalny kąt wyprzedzenia zapłonu. Dodatki to pewnie dopiero wyjdzie czy wpływają jakoś na pracę silnika.
|
|
12-04-2024 23:19:23 |
|
|
Wiadomości w tym wątku |
RE: Paliwa E10 a silniki dwusuwowe/gaźnikowe - tomangelo - 12-04-2024 23:19:23
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości
|
|