Ocena wątku:
- 0 głosów - 0 średnio
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
Paliwa E10 a silniki dwusuwowe/gaźnikowe
|
Autor |
Wiadomość |
tomangelo
Uczeń
Liczba postów: 162
Imię: tomangelo
Skąd: Polska
Pojazd: Romet Komar
|
Paliwa E10 a silniki dwusuwowe/gaźnikowe
Temat ogólny do dyskusji o zmianach w składzie paliwa.
Jak wiadomo od przyszłego roku na stacjach pojawi się paliwo E10, czyli benzyna z dodatkiem do 10% bioetanolu (zamiast do 5% jak obecnie).
Według raportu ACEA https://www.acea.auto/files/E10_petrol_f...update.pdf samochody produkowane przez ostatnie 20-30 lat w większości nie powinny mieć problemu z obsługą takiego paliwa. Widnieje jednak pozycja, że Mercedesy bez trójdrożnych katalizatorów lub z gaźnikami mogą mieć problemy. Brak podobnych uwag (związanych z gaźnikiem) przy innych modelach.
Według wątków w internecie, benzyna E10 po ok. 3 miesiącach (niektóre źródła mówią że krócej gdy paliwo ma dostęp do tlenu) ulega rozkładowi, co może prowadzić do zatykania gaźników. Możliwe że uwaga przy Mercedesach wynika właśnie z tej właściwości. Przewody i uszczelki teoretycznie nie powinny cierpieć bardziej niż na E5, przynajmniej nie zauważalnie.
Jako że nasze maszyny to dwusuwy z gaźnikiem, trzeba będzie zwrócić większą uwagę na to, kiedy ostatnim razem zalewaliśmy paliwo.
Prawdopodobnie na rynku pojawią się odpowiednie stabilizatory/uszlachetniacze do paliw zapobiegające rozkładowi paliwa, to też może pomóc.
To samo zresztą tyczyć się będzie pewnie spalinowych narzędzi ogrodniczych, więc na nie też trzeba będzie zwrócić uwagę.
Jeśli ktoś będzie mieć dodatkowe spostrzeżenia na temat zmian w pracy lub obsłudze silnika na nowych paliwach - dajcie znać.
|
|
09-12-2023 18:42:06 |
|
|
Wiadomości w tym wątku |
Paliwa E10 a silniki dwusuwowe/gaźnikowe - tomangelo - 09-12-2023 18:42:06
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości
|
|