Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
 
Ocena wątku:
  • 0 głosów - 0 średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Romet Czajka 1974 rok by Popielaty
Autor Wiadomość
Popielaty Offline
Nowy
*


Liczba postów: 61
Imię: Michał
Skąd: Śrem
Pojazd: Inny
Post: #11
RE: Romet Czajka 1974 rok by Popielaty
Ostatnia przejażdżka


Nie pytają cię o imię walcząc z ostrym cieniem mgły:


I zabieramy się do roboty, zaczynamy od demontażu do gołej ramy.

Jak wspominałem wcześniej, Czajka miała luz na zawiasie, który spędzał mi sen z powiek. W rzeczywistości, okazało się to być błachostką. Wyjaśnię może o co chodzi:
Zawias Czajki ma tą samą zasadę działania, jak Wigry, czy Jubilat, jednak Czajkę fabryka traktowała raczej jako taki prototyp zawiasu. Dlaczego? Otóż wykonany jest on z blachy, która wywinięta w czterech miejscach, razem tworzy zawias. Z jednej strony mamy nabity trzpień, z drugiej strony jest dźwignia mimośrodowa z zakrętką. Wadą tego rozwiązania jest na pewno to, że te 4 wywinięte miejsca mogą różnie się rozjeżdżać, tym bardziej, że nie są przyspawane.

W Wigry jest już to zrobione inaczej, ponieważ w miejscu gdzie
znajduje się trzpień (zaspawany w ramie) zawiasu, rama wywinięta jest jako cały, nieprzerwany kawał blachy, chociaż też nie przyspawana, mimo to, taka konstrukcja jest dużo stabilniejsza.
Jednak żeby było wesoło, moja Czajka, tam akurat wszystko ma w jak najlepszym porządku. Problem tkwi w nabijanym w ramę trzpieniu. To nie zawias kręcił się na trzpieniu, lecz cały trzpień w ramie facepalm Rama musiała być wielokrotnie składana, ponieważ trzpień w tej ramie mocno się wyrobił i było to czuć w trakcie jazdy. Co więc zrobiłem? Wybiłem ten trzpień, zawias troszeczkę ścisnąłem, żeby ciaśniej się zamykał






Następnie porządnie go oczyściłem:



I nabiłem dziada spowrotem











Różnica wyczuwalna od razu, zawias ciasno się zamyka,nic nie lata, rama jest bardziej stabilna. Nie jest to jednak praca skończona, trzeba będzie ten trzpień przyspawać do ramy, żeby sytuacja dalej się nie powtarzała. Dodatkowo wzmocnię zawias tej ramy, cykając dosłownie spawarką te cztery zawinięte elementy zawiasu, nie będą się tfu tfu rozjeżdżać i tworzyć niepotrzebnie luzu. Niestety spawarki nie posiadam, więc zdany jestem na łaskę jakiegoś artysty. :F
Tak czy owak, coś tam się dzieje, a w ostateczności Czajka wygląda tak:



Tutaj w zestawieniu z ramą od Wigry 3 z 1982 roku. Widać spore różnice (dla mnie) na korzyść Czajki. Bardziej masywna, lepiej wyspawana, zgrabniejsza, rama z grubszych średnicą rurek. Wigry ma jednak poprawioną konstrukcje względem w/w zawiasu, a także główkę ramy z rury jednej średnicy, o grubych ściankach. Ugułem, całe te, nie wiem, ale nie czuję jakoś sentymentu do Wigry. Undecided


Po wyspawaniu zawiasu na pewno będę się starał go regularnie smarować, żeby nie tworzyła się tam korozja.

CDN....

FSO 125p 1500 - 1985r.
ZZR Ambasador - 1969r.
ZZR Syrena - 1970r.
Romet Karat - 1971r.
Ural B-142 - 1973r.
Romet Wigry - 1973r.
Romet Sokół - 1973r.
Romet Czajka - 1973r
Romet Flaming - 1974r.
Romet Traper - 1975r.
Romet Jubilat - 1977r.
Romet Jubilat - 1978r.
Romet Pelikan Lux - 1980r.
28-01-2023 16:58:49
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 


Wiadomości w tym wątku
RE: Romet Czajka 1974 rok by Popielaty - Popielaty - 28-01-2023 16:58:49




Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek:


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Romet Ogar 200 - usprawni...
Ostatni post: grissley
Dzisiaj 00:41:41
» Odpowiedzi: 50
» Wyświetleń: 3345
Instrukcje do Rometów
Ostatni post: tramwajarz
17-09-2025 21:34:28
» Odpowiedzi: 8
» Wyświetleń: 68514
Wigry 2 1976 - Remont woj...
Ostatni post: usertm
17-09-2025 19:22:05
» Odpowiedzi: 41
» Wyświetleń: 8121
Dziurawy bak Ogar 200
Ostatni post: romek
17-09-2025 13:39:09
» Odpowiedzi: 6
» Wyświetleń: 222
3 ROVERy do rozpoznania
Ostatni post: zaz
16-09-2025 23:18:24
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 147
Brak maksymalnej mocy, pr...
Ostatni post: Bob_Harley
15-09-2025 23:31:15
» Odpowiedzi: 5
» Wyświetleń: 273
Junak M10 sprzęgło
Ostatni post: ZielonyTRN
15-09-2025 19:28:59
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 89
Finanse forum
Ostatni post: romek
15-09-2025 12:08:39
» Odpowiedzi: 100
» Wyświetleń: 39183
Wigry 2 1975
Ostatni post: zaz
15-09-2025 05:11:15
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 131
Króciec JAWA50/Ogar200-Am...
Ostatni post: Fearevil
15-09-2025 00:20:20
» Odpowiedzi: 5
» Wyświetleń: 287
[K] Części do rowerka Smy...
Ostatni post: Piotrekdriver1
14-09-2025 21:32:13
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 147
cześć
Ostatni post: kawu26
14-09-2025 11:03:33
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 104
Współczesny tłumik do Rom...
Ostatni post: tramwajarz
13-09-2025 19:51:15
» Odpowiedzi: 5
» Wyświetleń: 316
Moja nowa dojazdówka (Oga...
Ostatni post: grissley
11-09-2025 13:41:55
» Odpowiedzi: 45
» Wyświetleń: 3049
Ogar 205 1987
Ostatni post: romek
11-09-2025 09:22:55
» Odpowiedzi: 60
» Wyświetleń: 8364

Reklama