Romet Ogar 200 Spacemana164
|
Autor |
Wiadomość |
Debesta
Człowiek Sztos

Liczba postów: 1,517
Imię: Lechu
Skąd: Dęblin
Pojazd: Romet 2375
|
RE: Romet Ogar 200 Spacemana164
"Druga sprawa, że w 223 tłok chodzi poziomo więc im większa waga tym większa siła działa powodując wzmożone wybieranie tulei cylindra od dołu."
Bzdura totalna. Nie ma znaczenia w którą stronę silnik pracuje, bo przy obrotach jakie taki silniczek wykręca grawitacja nie ma najmniejszego znaczenia. Przypomnę że w starodawnych samolotach układ korbowo-tlokowy pracował również w kierunki ziemi, gdy akurat samolot był w poziomie. Waga owszem ma znaczenie, gdy będzie zbyt ciężki tłok to może wolniej wkręcać się na obroty, ale bardziej to wpłynie niekorzystnie na zużywanie się korbowodu, ponieważ zwiększa się obciążenie.
5 gram to oczywiście jest odchyl od standardu, ale dodam tylko że pewnie nie masz zielonego pojecia, jaka jest różnica wagi pomiędzy korbq djułelsa, a łorginałem, waga sworznia stopy, waga łożyska i tak dalej i tak dalej.
W Dt 125 mx różnica wagi między tłokiem że sworzniem OEM, a kutym wossnerem to jak dobrze pamiętam 30gram, udało się zejść troszkę więcej jak połowę tego. Więcej nie było już z czego zebrać, a i tak duża część tej różnicy została w wadze sworznia.
"Ludzie, nie wierzcie w to że Ja jestem. Może i jestem, nie powiem że nie"
|
|
09-01-2023 23:00:50 |
|
|
Wiadomości w tym wątku |
RE: Romet Ogar 200 Spacemana164 - Debesta - 09-01-2023 23:00:50
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości
|
|