| 
	
	 
		
	 
	
	
	
		
			| 
				
				 
					Romet Ogar 200 Spacemana164
				 
			 | 
		 
		
			| Autor | 
			Wiadomość | 
		 
		
	 
	
		
	
		
		Debesta 
 
 
		
			Człowiek Sztos 
			  
			
			
  
 
			
Liczba postów: 1,528 
Imię: Lechu 
Skąd: Dęblin 
Pojazd: Romet 2375 
	
		
	 | 
	
		
			
RE: Romet Ogar 200 Spacemana164 
			 
			
				"Druga sprawa, że w 223 tłok chodzi poziomo więc im większa waga tym większa siła działa powodując wzmożone wybieranie tulei cylindra od dołu." 
 
Bzdura totalna. Nie ma znaczenia w którą stronę silnik pracuje, bo przy obrotach jakie taki silniczek wykręca grawitacja nie ma najmniejszego znaczenia. Przypomnę że w starodawnych samolotach układ korbowo-tlokowy pracował również w kierunki ziemi, gdy akurat samolot był w poziomie.  Waga owszem ma znaczenie, gdy będzie zbyt ciężki tłok to może wolniej wkręcać się na obroty, ale bardziej to wpłynie niekorzystnie na zużywanie się korbowodu, ponieważ zwiększa się obciążenie.  
5 gram to oczywiście jest odchyl od standardu, ale dodam tylko że pewnie nie masz zielonego pojecia, jaka jest różnica wagi pomiędzy korbq djułelsa, a łorginałem, waga sworznia stopy, waga łożyska i tak dalej i tak dalej. 
W Dt 125 mx różnica wagi między tłokiem że sworzniem OEM, a kutym wossnerem to jak dobrze pamiętam 30gram, udało się zejść troszkę więcej jak połowę tego. Więcej nie było już z czego zebrać, a i tak duża część tej różnicy została w wadze sworznia.
			 
			
			
 
"Ludzie, nie wierzcie w to że Ja jestem. Może i jestem, nie powiem że nie"
			
		 |  
	 
 | 
 
	| 09-01-2023 23:00:50 | 
	
		
	 | 
 
	
	
		   
		 
		
	 | 
 
 
	 
	
	
		
	 
	
		
  
	 
	 
	
	
 
| Wiadomości w tym wątku | 
 
RE: Romet Ogar 200 Spacemana164 -  Debesta - 09-01-2023 23:00:50 
 | 
 
 
	
	 
	
 
  
	
		
		
	 
	 
	
 
Użytkownicy przeglądający ten wątek:     1 gości
 
	
 
			
			
 | 
 
  
  
 
 
 
      |