Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
Renowacja Komara z 1984 r. krok po kroku
Autor Wiadomość
joozek Offline
senior


Liczba postów: 2,411
Imię: Józek
Skąd: Lubin
Pojazd: Inny
Post: #43
RE: Renowacja Komara z 1984 r. krok po kroku
GM12F.1 ludzki :F do tego z roku 1983.

Co do lakieru proszkowego.
Grubość lakieru i jego "przyczepność" do metalu, ustala się komputerowo na zasadzie pojemności kondensatora. W lakierni z doświadczeniem malowania pojazdów, nierówności będą wyrównane podkładem, na który idzie warstwa proszku, a na koniec klar. To pewnego rodzaju lakier bezbarwny mający na celu nadanie połysku. Same proszki też są inne; z tzw. matowym, czy połyskowym efektem.
Klar wcale nie jest uniwersalny. Do kolorów ciepłych jest inny niż do kolorów zimnych, tak jak i do białego czy czarnego.
Tu decyduje doświadczenie lakiernika, grubo, nie oznacza, że będzie ładnie. To ma wyglądać jak polakierowane, a nie zanurzone w plastiku.
Co do szpachlowania - szpachla do proszku jest, ale niestety efektu już nie. Albo się decydujemy na wymianę elementu, albo akceptujemy wgnioty (ma to też swój urok).
Pomysł z malowaniem natryskowym kilku elementów natryskowo (zbiornik + błotniki), reszta w proszek, jest naprawdę fajny, sam już tak komuś robiłem. Warunek - Robak malowany w 2 kolorach.
Można sporo zaoszczędzić, np elementy czarne proszkowe (kolor standard, niska cena), zbiornik + błotniki akryl, wcześniej wyszpachlowany i wyrównany.

Tu efekt takiego wykonania



a tu cała w proszku


Denerwować się, to tracić własne zdrowie z powodu cudzej głupoty
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 21-09-2021 12:10:09 przez joozek.)
21-09-2021 11:28:13
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 


Wiadomości w tym wątku
RE: Renowacja Komara z 1984 r. krok po kroku - joozek - 21-09-2021 11:28:13




Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Podwójne Światło stopu w ...
Ostatni post: grissley
Dzisiaj 14:02:33
» Odpowiedzi: 14
» Wyświetleń: 376
Dezamet 023 kanał w karte...
Ostatni post: yogurt
Dzisiaj 12:56:26
» Odpowiedzi: 5
» Wyświetleń: 204
Stajnia Bola
Ostatni post: łogór 200
Dzisiaj 12:44:09
» Odpowiedzi: 35
» Wyświetleń: 8614
Zbyt wyskokie napięcie ge...
Ostatni post: Ogar202
Dzisiaj 11:52:39
» Odpowiedzi: 6
» Wyświetleń: 240
ZZR Karat? Prośba o ident...
Ostatni post: msikorsk
Dzisiaj 10:03:13
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 67
Problem z liniowością zęb...
Ostatni post: Maka_91
Dzisiaj 09:12:12
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 142
Cylinder WSK
Ostatni post: Jakub
Dzisiaj 08:17:33
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 25
Zawieszenie przednie Rome...
Ostatni post: Jakub
Dzisiaj 08:16:23
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 22
simson s51 6v brak ładowa...
Ostatni post: Kacperek
Wczoraj 20:38:38
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 39
Cześć!
Ostatni post: msikorsk
Wczoraj 19:54:01
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 36
Romet Romka - 50-T-1 '82r...
Ostatni post: Piotrekdriver1
03-08-2025 22:31:03
» Odpowiedzi: 200
» Wyświetleń: 57324
Kupię auta z PRL
Ostatni post: zaz
03-08-2025 21:45:18
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 82
Plastikowe koło przekładn...
Ostatni post: Deecuu
03-08-2025 14:59:45
» Odpowiedzi: 5
» Wyświetleń: 1173
Romet 019 regeneracja wał...
Ostatni post: sbanys
03-08-2025 12:25:38
» Odpowiedzi: 5
» Wyświetleń: 184
50T-1, 200 albo 205 - któ...
Ostatni post: grissley
02-08-2025 23:02:55
» Odpowiedzi: 207
» Wyświetleń: 14431

Reklama